Gå til innhold

Er det lov å sove i bilen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 8.13):

Ikke noe problem! Tesla har bl.a. camping modus i sine biler😅

Anonymkode: 77f7e...2cc

Og toalett? 

Anonymkode: aa228...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke hvis den er i fart.

Ellers ja.

Anonymkode: 91e37...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 8.29):

Kommer ann på hvor du har tenkt til å sove. Det er for eksempel forbud mot overnatting i bil i Oslo Kommune. Uten at jeg gidder å sjekke, så er det sikkert likt i våre andre byer.

Anonymkode: 47068...399

Antar det er lov på den store parkeringsplassen ved Sognsvann i Oslo og kanskje andre tilsvarende parkeringer.

Det er i hvert fall mange som gjør det gratis der sommerstid. Mange bobiler, men også mange andre.

Det noen byer er bekymret for (med rette?) er folk som gjør fra seg i hager og grøftekanter og man ser dopapir og spor også på populære turveier. Såkalt manglende sanitærforhold. Det verste er om de holder på slik ved drikkevann. Erfaringsvis blir det også slengt en del annet søppel der folk "villcamper". Hvis bare de som overnatter i bil hadde skjerpet seg så hadde ikke dette vært noe problem. Men folk klarer jo ikke det.

Anonymkode: 91e37...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke mange som legger merke til det uansett, tror det skal en del til før man blir bortvist noe sted. Jeg har sovet mye i bilen, og kun en gang ble jeg vekket midt på natta av politiet, fordi noen hadde varslet dem om at det var "et kvinnemenneske med en hund" som overnattet i bilen (over flere dager) på en badeplass i Kongsvinger. Vet ikke hvorfor det var et problem, da jeg ikke forsøplet, og det var do der. Men det er eneste gangen jeg har blitt bortvist av politiet, vet ikke om de hadde hjemmel til det en gang. Bestemte meg da for å aldri bo i Kongsvinger. 

Anonymkode: e18c4...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...