AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Hei. Jeg er far til et barn på 8år. barnet er hos meg annenhver helg. Hos mor er barnet eksemplarisk ifølge henne. Når hen derimot er hos meg utagerer barnet, raserer rommet sitt, er slem med andre og videre. Jeg forsøker å gi hen mye oppmerksomhet, kjærlighet og finner på aktiviteter sammen de helgene vi har til rådighet. Jeg er konsekvent, men kjærlig. Hva kan dette være? Hvorfor er barnet slik hos meg, men en helt annen hos mor? Anonymkode: 17210...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Kan være noe hos mor og utagerende hos deg. Eller reaksjon på endring, evnt burde hatt barnet oftere Anonymkode: 7a11b...3fb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan være noe hos mor og utagerende hos deg. Eller reaksjon på endring, evnt burde hatt barnet oftere Anonymkode: 7a11b...3fb Hva mener du med «noe hos mor»? Ja det kan hende at hen burde være her oftere. Anonymkode: 17210...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden har du spurt barnet ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden Kan også være hun ikke sier hele sannheten.. Men utagering er jo følelser, kan jo være barnet trenger litt hjelp med å regulere følelsene? Har du snakket med barnet om hvorfor det er sint/trist/frustrert / hva enn? Hva sier barnet selv? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden Hvor lenge har det pågått, og og hvor nytt er det at barnet er hos deg? Anonymkode: f6374...3ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Jeg er far til et barn på 8år. barnet er hos meg annenhver helg. Hos mor er barnet eksemplarisk ifølge henne. Når hen derimot er hos meg utagerer barnet, raserer rommet sitt, er slem med andre og videre. Jeg forsøker å gi hen mye oppmerksomhet, kjærlighet og finner på aktiviteter sammen de helgene vi har til rådighet. Jeg er konsekvent, men kjærlig. Hva kan dette være? Hvorfor er barnet slik hos meg, men en helt annen hos mor? Anonymkode: 17210...2b2 Barnet føler seg trygg på deg. Det er ofte det som er grunnen. Når barn er med omsorgspersoner de ikke er trygge på så maskerer de ofte, så kan det komme til uttrykk hos den forelderen de er mest trygge på. Og denne mammaen er ikke mye god når hun prøver å trøkke deg ned slik hun gjør. For det er det hun gjør ved å snakke slik til deg. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor lenge har det pågått, og og hvor nytt er det at barnet er hos deg? Anonymkode: f6374...3ef Vi har hatt denne ordningen siden bruddet for flere år siden. Denne oppførselen har vart noen måneder. Mor ønsker ikke at vi snakker i telefon utenom samvær siden barnet etterpå gråter og ikke får sove. Anonymkode: 17210...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva mener du med «noe hos mor»? Ja det kan hende at hen burde være her oftere. Anonymkode: 17210...2b2 At det er noe som ikke er helt som det ska. Og at barnet føler seg trygg hos deg og dermed utagerende når det er hos deg. Hva hos mor kan være mye og personer som ikke kjenner forholdene kan ikke si. Det kan være alt fra rutiner , ting som skjer osv Anonymkode: 7a11b...3fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har hatt denne ordningen siden bruddet for flere år siden. Denne oppførselen har vart noen måneder. Mor ønsker ikke at vi snakker i telefon utenom samvær siden barnet etterpå gråter og ikke får sove. Anonymkode: 17210...2b2 Da er ho jo rimlig kontrollerende hvis ho ikke lar barnet prate med barnet utenom samvær. Det er ikke bra i det hele tatt Anonymkode: 7a11b...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Del Skrevet 17 timer siden Kanskje mor ikke er egnet som omsorgsperson, barnet ditter forann skjerm hele tiden så merker ikke noe til det, kanskje mor har ny mann som ikke er snill med barnet eller gjør noe han ikke burde gkort eller noen andre i familien der . Kanskje det er noe som skjer på skolen? mobbing eller annet? Når hun får det ut hos deg er hun trygg på deg. Rart det aldri er sånn hos mor. Kan og være forandringer, kun hos deg i helgen, stor omveltning for barnet. Syns det er rart du ikke får snakke med barnet og at barnet blir hysterisk etterpå i telefonen, for hun sa jo at barnet ikke gjorde sånn der?? Anonymkode: 33fc6...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har hatt denne ordningen siden bruddet for flere år siden. Denne oppførselen har vart noen måneder. Mor ønsker ikke at vi snakker i telefon utenom samvær siden barnet etterpå gråter og ikke får sove. Anonymkode: 17210...2b2 Kan det være at barnet er sint på deg fordi du ikke er mer tilstede? Og viser dette i form av utagering? Jeg har et barn med en fraværende far. Max et par telefonsamtaler i året, ellers er far overhode ikke tilstede i barnets liv. Barnet reagerer med å bli helt «loco» når det snakker i telefonen med far, fordi det er mye vonde følelser i sving. Anonymkode: 377e0...a51 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Del Skrevet 17 timer siden Det kan være mye som spiller inn her. Annenhver helg er ikke mye samvær, det kan være for lite for at barnet klarer å bygge en trygg relasjon til deg og da gjør barnet negative ting for å få positiv oppmerksomhet. Mye forventninger som bygger seg opp og kanskje ikke blir innfridd. Brudd i rutiner, flytte på seg, nytt miljø annenhver helg osv. Det er mye for en 8-åring. Anonymkode: 6a573...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Del Skrevet 17 timer siden ofte utagerer barn der de føler seg tryggest... Anonymkode: a1ccd...96d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan være mye som spiller inn her. Annenhver helg er ikke mye samvær, det kan være for lite for at barnet klarer å bygge en trygg relasjon til deg og da gjør barnet negative ting for å få positiv oppmerksomhet. Mye forventninger som bygger seg opp og kanskje ikke blir innfridd. Brudd i rutiner, flytte på seg, nytt miljø annenhver helg osv. Det er mye for en 8-åring. Anonymkode: 6a573...162 Det er mange barn som flytter på seg, får brudd i rutiner, nytt miljø annenhver helg. Samværsordningen er etter vanlig praksis. Har ikke hørt om lignende atferdsproblemer i andre hjem hittil forårsaket av det. Anonymkode: 17210...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Del Skrevet 16 timer siden Krev mer samvær, annenhver helg er jo ingenting. Anonymkode: ed146...f25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden Er det en grunn til at barnet er så lite hos deg? Har barnet stesøsken/halvsøsken hos deg eller mor som kan påvirke? Eller nye steforeldre? Anonymkode: 5ac53...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Del Skrevet 14 timer siden Bruk mer tid sammen med barnet. Kjør til og fra trening. Hent barnet tidlig på SFO en fast dag i uken. Barnet behøver ikke overnatte hos deg, men trenger nok at du stiller opp mer i hverdagen. Anonymkode: a19ae...2b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #19 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei. Jeg er far til et barn på 8år. barnet er hos meg annenhver helg. Hos mor er barnet eksemplarisk ifølge henne. Når hen derimot er hos meg utagerer barnet, raserer rommet sitt, er slem med andre og videre. Jeg forsøker å gi hen mye oppmerksomhet, kjærlighet og finner på aktiviteter sammen de helgene vi har til rådighet. Jeg er konsekvent, men kjærlig. Hva kan dette være? Hvorfor er barnet slik hos meg, men en helt annen hos mor? Anonymkode: 17210...2b2 Hvordan møter du hen under slike episoder? Tenker det kan være et savn hen har ovenfor deg, siden dere møtes så sjeldent. Ønsker du mer samvær? Hvis mitt barn er borte fra meg en helg, så er hen i et sek glad, også blir hen sint/frustrert fordi hen har savnet meg. Uansett, barnet ditt er 8 år, og det er viktig å spørre hen på en okei måte når hen er rolig hva som er årsak til dette. Hen er stor nok til å sette ord på det, når hen er rolig og fattet igjen. Anonymkode: 61490...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå