AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Hei! Tusen takk hvis du tar deg tid til å lese dette. Det setter jeg stor pris på. Jeg er en ung voksen i alderen av 21. Jeg flyttet ut fra mine foreldre ganske tidlig fordi jeg ble sammen med en eldre. Jeg har dermed flyttet videre til en annen by og tilbake. Så fant jeg meg et sted og har bodd hjemmenifra i 2 år ca. Så ca 4 år har jeg vært flyttet ut. Så gjorde jeg den største feilen jeg noen gang har gjort. Jeg køddet det til med økonomien og får ikke den til å gå opp. lenge prøvde jeg å fikse det selv, og jeg vet at dette er min feil. Jeg vil bare få det klart. Jeg har tullet det til, ingen andre. Mine foreldre undret lenge på hva som foregikk. Å til slutt klarte jeg å fortelle hvor ille det var. Jeg vil bare bryte inn at jeg ikke har studert enda, bare vært i fulltidsjobb. Jeg har et sterkt ønske om å studere nå til høsten. Min mor og far har også det. Så da tenkte jeg at hvis jeg spørr mine foreldre om det er mulig å flytte hjem slik at jeg kan betale ned gjelden men samtidig spare litt penger så er det kanskje mulig at jeg kan begynne å studere til høsten. Noe som er 6 måneder til Jeg skrev at jeg var villig til å betale 5000kr i måneden, som er 2500kr mindre enn det jeg allerede betaler nå. Og at jeg skulle følge visse regler. Penger for dem er ikke et problem her. De er begge utdannet som leger. Jeg har mange regler her i huset å følge som mine andre søsken ikke trenger å følge. Jeg får ikke lov til å banke på til noen av mine søsken og spørre om å låne noe. Jeg får ikke lov til å ha en venn over. De tar over økonomien min, noe jeg synes er helt greit. På tanken til at det er min egen feil at jeg har kommet der jeg er kommet nå. Det som jeg syns er vanskelig er at det blir et ultimatium av alt. Hvis jeg ikke gjør sånn så må jeg flytte ut. Mine søsken vet at det er meg som får skylden for alt, så de har begynt å gjøre ting med vilje fordi de vet de ikke får konsekvenser av det. Den ene gangen helte den ene broren min vann over hele meg. Å jeg prøvde å si ifra på en rolig måte at sånn kan vi ikke ha det. Jeg satt å så på tv. Den andre gangen slo han meg i kneet. Noe som gjorde veldig vondt. Igjen jeg blir ikke trodd på. Jeg blir fortalt at jeg er den voksne her og at det er jeg som må oppføre meg. Men nå er det gått så langt at jeg vet ikke hvordan jeg skal være lengre før jeg får kjeft eller blir bedt om å flytte ut. Hvis jeg må flytte ut så må jeg jobbe lengre og kan ikke studere til høsten. Og det er min egen feil. Men hva kan jeg si til mine foreldre? Jeg prøver så hardt, men i dems øyner er jeg bare en feil. Hele tiden. Jeg kan ikke gjøre noe riktig uten at de klikker på meg. Mor har fått omgangssyken og jeg gikk ned en morning og spurte hvor mange ganger hun hadde kastet opp. Det var feil. Da fikk jeg kjeft og ble bedt om å flytte ut. Jeg vet jeg har tabbet meg skikkelig ut og at kanskje det er dette jeg fortjener. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal fikse dette forholdet om jeg flytter ut eller ikke. Anonymkode: 61429...f83 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Hvor gamle er søsknene dine? Er det noen diagnoser inne i bildet her? (Hos deg/søsken/foreldre). Anonymkode: 95ff1...92d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Helt ærlig ville jeg bodd en annen plass. Sett om det var noe billigere eller søkt på en skole du kan bo på samtidig som du studerer? Ville ærlig talt ikke bodd hjemme, høres fælt ut . Hvilke mennesker er disse foreldrene dine?? Anonymkode: 76087...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden Du er adoptert, eller har en diagnose? Anonymkode: a9e68...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gamle er søsknene dine? Er det noen diagnoser inne i bildet her? (Hos deg/søsken/foreldre). Anonymkode: 95ff1...92d Den yngste er 7, 15 og 20. Er min elsdte bror som gjorde de greiene mot meg. Har et kjempe godt forhold til den yngste. Ingen diagnoser på noen av oss er blitt påvist Anonymkode: 61429...f83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er adoptert, eller har en diagnose? Anonymkode: a9e68...668 Hva menes med dette? Nei, og hvis du mener diagnose hva mener du da? Anonymkode: 61429...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt ærlig ville jeg bodd en annen plass. Sett om det var noe billigere eller søkt på en skole du kan bo på samtidig som du studerer? Ville ærlig talt ikke bodd hjemme, høres fælt ut . Hvilke mennesker er disse foreldrene dine?? Anonymkode: 76087...a2b Ja det ser ut til at det blir det beste. Anonymkode: 61429...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva menes med dette? Nei, og hvis du mener diagnose hva mener du da? Anonymkode: 61429...f83 Hvordan hele HI er skrevet. Eksempel; "de er begge utdannet som leger". En særdeles merkelig måte å uttale seg på. Anonymkode: a9e68...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan hele HI er skrevet. Eksempel; "de er begge utdannet som leger". En særdeles merkelig måte å uttale seg på. Anonymkode: a9e68...668 Det virker som historien er skrevet av kunstig intelligens 😃 Anonymkode: 5bf0f...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Del Skrevet 17 timer siden Hva om du holder deg på rommet ditt hele tiden du er hjemme. Lese bøker, se på serier og filmer i senga. Jobbe mest mulig, betale ned gjeld. Nå er det januar, du flytter ut i august. Eller finner deg jobb et sted som har personalboliger inkludert. Har du besteforeldre du kan spørre pent om å låne et soverom av? Anonymkode: 396b7...0d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Del Skrevet 17 timer siden Men altså hvor mye gjeld har du? 5000kr x 6 er jo bare 30k. Det er virkelig ikke noe å klare av å betale hvis man bor alene, også som student. Du jobber vel frem til du begynner i august og så jobber du vel deltid når du blir student? Anonymkode: 92265...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 17 timer siden #12 Del Skrevet 17 timer siden Dette høres utrolig slitsomt og frustrerende ut! Hvor mye skylder du? Har du lån? Har du inkassogjeld eller annen gjeld? Hvor mye tjener du nå? Kunne det vært aktuelt å prøve å flytte til et kollektiv for å bo rimelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livet. Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Det høres ut som det er betent mellom deg og foreldrene dine. Var det slikt første gang du flyttet ut, eller har det endret seg denne gangen? Jeg vil råde deg til å forsøke å ha en rolig prat med foreldrene dine og fortelle dem hvordan du føler deg. Kom med eksempler over situasjoner som har vært vanskelig for deg; og forklar dine følelser uten at du anklager de. Du kan jo også starte samtalen med at du setter veldig stor pris på at de har hjulpet deg i denne situasjonen, og at du ikke tar det «for gitt». Men samtidig høres det ut som om du er ekstremt hard mot deg selv, og at omgivelsene dine også får deg til å føle at du er mindre verdt enn andre, og gjør mer feil enn andre. Men det stemmer ikke ❤️ Håper det ordner seg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan hele HI er skrevet. Eksempel; "de er begge utdannet som leger". En særdeles merkelig måte å uttale seg på. Anonymkode: a9e68...668 Jeg kan ikke se at akkurat det er en merkelig måte å uttale seg på Anonymkode: f976f...ec6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden Huff, det høres ut som en slitsom bosituasjon. Jeg tror du vil kunne få det bedre i kollektiv, som nevnt tidligere her. Om du betaler 5000 for å bo nå, så vil du kunne finne rom i kollektiv i lignende prissegment i de fleste byer, og du vil slippe konfliktsituasjoner med familien og å stadig føle deg dårlig behandlet. Som en som spurte over her - hvor mye skylder du? Er det lån, inkasso? Hva er renten? Hvor mye tjener du i jobben nå? Skal du flytte for å studere eller er det i samme by som du bor nå? Om du skriver litt mer konkret om den økonomiske situasjonen så kanskje du kan få noen råd og tips her Du fortjener å bo et hyggelig sted hvor du trives! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 59 minutter siden #16 Del Skrevet 59 minutter siden Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg