AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Har en gammel rasekatt. 11år. Han tisser overalt. Brukte en formue (20.000) på å få erklært ham fullstendig frisk. Veterinæren mente derfor han kanskje rett og slett er senil. Han soser med mye annet også så det stemmer sikkert. Det har kommet gradvis det siste året og er nå helt krise. Ungene kan ikke ha med venner hjem fordi den helvetes katta tisser på sko/sekk umiddelbart om det ikke går rett i skapet og det klarer ikke barneskolebarn å følge opp. Kanskje lukker de ikke en skuff godt nok, eller glemmer å lukke døra til rommet. Selv med regimet mitt glipper det ofte med 3 barn + venner og jeg vasker MINST 2 maskiner daglig med alt fra dyner til sko. Han tisser i do også, men mest i sluk/klær/sko/senger/sofa/stoler/tepper. Det koster så vanvittig mye å erstatte alt som blir ødelagt også. Han har vært en god katt men nå er det bare et strev. Veterinæren sa nei til å avlive fordi «vi avliver ikke friske katter» og jeg får ikke omplassert han med dette problemet. Han må også ha bare våtfor fordi han er tannlaus, noe som gjør der vanskeligere for de som har andre katter. Hva gjør jeg? Går til en annen veterinær? Eller er dette holdningen blant veterinærene der ute? Anonymkode: 0e85d...2d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Jeg har en katt på 5 år som feiler ikke noe fysisk, men pisser ofte i sko, klær, dørmatter og vinduskarmer uten at vi finner ut hvorfor. Jeg har konkludert med at han er stresset og markerer inne når det er forandringer i heimen, eller fordi han er redd at andre katter skal komme inn i leiligheten. Bruker en formue på tiltak for å få han til å bli mer normal, men det er ikke så mye som virker. Dyrlege vil ikke avlive han siden han er frisk og ingen vil overta en katt som tisser inne. Jeg har en teori om at han kanskje hadde bedret seg hvis han fikk bo öde uten andre katter tett inn på seg, men har ikke lyst å flytte langt ute på landet på grunn av katten. Siden katten din er såpass gammel og det høres ut som om han tisser hele tiden, burde det vært grunn nok til å få han avlivet. Dyrlegen sa til meg at katter som pisser inne ikke har det bra, og jeg er helt enig! Anonymkode: 16a87...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Så vetrinæren selv mener at katten kanskje er senil, men vil likevel ikke avlive fordi den er frisk? Altså en senil katt er IKKE frisk. Senile katter har det ikke bra, det er stress for katten også og den er selvfølgelig ikke frisk. Kjenner forøvrig til problemet. Min katt var derimot endel eldre da den ble langsomt senil og urenslig. Det var et voldsomt stress for alle og det jeg angrer på er at jeg ventet for lenge med å avlive fordi katten var jo "frisk", bare senil og gammel... Katten hadde mye stress, for alt ble vanskelig for den selv om man bare flytta en stol. Alt vi gjorde var å sjekke at katta ikke hadde gjort fra seg et sted den ikke burde og det ble alt veldig negativt og slitsomt og. ødela jo de gode minnene om katten. Om DU mener at katten ikke lengre har det bra og at katteholdet nå er forbi det man kan anse som rimelig, så er det du som bestemmer at katten kan få en verdig avslutning. Om ikke din Vetrinær vil, så gå til en annen. Anonymkode: 5c484...854 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Dette er sikkert ikke grunnen hos dere, men jeg skriver det allikevel, bare sånn i tilfelle. Vår katt på 11 begynte med det samme. Vi forstod ikke hvorfor, men fant til slutt ut at det var fordi vi hadde byttet fôr. Han likte vist ikke det nye, og markerte overalt I huset for å "si ifra", antar jeg. Da vi byttet tilbake til det gamle fôret sluttet han med tissingen på dagen. Anonymkode: 15466...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå