AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Jeg er 10 uker på vei og planlegger å ikke fortelle i en stund framover. Ble invitert i bursdagsmiddag, men jeg er ganske hysterisk når det kommer til mat. Det var lang og kronglete vei til denne graviditeten så jeg vil ikke gjøre noe som potensielt kan være en risiko. Jeg er en som overtenker lett ( som da jeg spiste kokt skinke som var åpen i kjøleskapet et par dager og satt og stressa at faan, var den knskje overvokst med bakterie allerede) så vil helst være på trygge siden og ikke spise noe jeg ikke e trygg på. Så e jo denne bursdagen da...Jeg vet ikke hva slags mat skal være der og hva den e lagd av så det stresser meg litt...har noen vært i lignende situasjon i tidlig graviditet? At dere blir servert mat i et selskap som dere ikke helt kan spise? Det e for exempel ofte sånn snacks før maten som e ost (blå og mjuk) og fancy pølse med kjeks. Bursdagsbarnet er glad i indisk og jeg er litt redd å spise ingefær (dont ask why, jeg er angstete type..) så heller unngår den enn sitter og stresser etterpå hvorfor har jeg spist den. Anonymkode: 3223e...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Forrett med oster kan du jo la være å spise? Plukk ut det du er trygg på. Hvis dette er folk som kjenner deg, vet de vel at du er en nervøs type. Da kan du bare si det (uten å lyve). Trenger ikke å nevne graviditeten. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Kålrota skrev (2 minutter siden): Forrett med oster kan du jo la være å spise? Plukk ut det du er trygg på. Hvis dette er folk som kjenner deg, vet de vel at du er en nervøs type. Da kan du bare si det (uten å lyve). Trenger ikke å nevne graviditeten. Yepp, tenker oste greier blir lettwst å unngå. Tenker mest på alle mulige krydder i den indiske maten 😬 Anonymkode: 3223e...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Populært innlegg #4 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Yepp, tenker oste greier blir lettwst å unngå. Tenker mest på alle mulige krydder i den indiske maten 😬 Anonymkode: 3223e...96e De får barn i India også. Krydder er ikke farlig. Anonymkode: a22fb...6eb 41 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden Forhold deg til rådene fra norske myndigheter og prøv å la være å konstruere opp farer i ditt eget hode. Kanskje du kunne ha godt av en samtale med jordmor om frykten din. Anonymkode: 7cf67...019 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden Om krydder skulle vært farlig er det nok ved inntak av store menger,ikke det man får i én porsjon. Du kan jo evt be om en lite krydret rett,og si at du ikke liker sterk mat? Anonymkode: 3b963...74f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden Periodisk faste? Fordrer jo at du ikke spiser eller drikker noe annet når du er der da. Tannverk? Anonymkode: 88cec...d5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er 10 uker på vei og planlegger å ikke fortelle i en stund framover. Ble invitert i bursdagsmiddag, men jeg er ganske hysterisk når det kommer til mat. Det var lang og kronglete vei til denne graviditeten så jeg vil ikke gjøre noe som potensielt kan være en risiko. Jeg er en som overtenker lett ( som da jeg spiste kokt skinke som var åpen i kjøleskapet et par dager og satt og stressa at faan, var den knskje overvokst med bakterie allerede) så vil helst være på trygge siden og ikke spise noe jeg ikke e trygg på. Så e jo denne bursdagen da...Jeg vet ikke hva slags mat skal være der og hva den e lagd av så det stresser meg litt...har noen vært i lignende situasjon i tidlig graviditet? At dere blir servert mat i et selskap som dere ikke helt kan spise? Det e for exempel ofte sånn snacks før maten som e ost (blå og mjuk) og fancy pølse med kjeks. Bursdagsbarnet er glad i indisk og jeg er litt redd å spise ingefær (dont ask why, jeg er angstete type..) så heller unngår den enn sitter og stresser etterpå hvorfor har jeg spist den. Anonymkode: 3223e...96e Synes du skal stå over den bursdagen. Eventuelt, ringe og spørre hva som blir servert, så du får roet deg litt ned. Si at du i den senere tid har hatt en trøblete mage eller allergiske reaksjoner og akkurat har blitt frisk/kommet deg etter den sjauen. Og derfor ikke vil ta noen sjanse på reprise. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden Jeg var nervøs i første graviditet selv, etter 7 ivf-forsøk før det satt. Men ikke så nervøs som dette, det er ikke farlig å spise indisk mat. Du kan også spise lite av kjøtt/saus og mye ris, så begrenser du inntaket. Anonymkode: 39b44...655 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden Hvorfor i alle dager er du redd for krydder? Anonymkode: 21f31...ded 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er 10 uker på vei og planlegger å ikke fortelle i en stund framover. Ble invitert i bursdagsmiddag, men jeg er ganske hysterisk når det kommer til mat. Det var lang og kronglete vei til denne graviditeten så jeg vil ikke gjøre noe som potensielt kan være en risiko. Jeg er en som overtenker lett ( som da jeg spiste kokt skinke som var åpen i kjøleskapet et par dager og satt og stressa at faan, var den knskje overvokst med bakterie allerede) så vil helst være på trygge siden og ikke spise noe jeg ikke e trygg på. Så e jo denne bursdagen da...Jeg vet ikke hva slags mat skal være der og hva den e lagd av så det stresser meg litt...har noen vært i lignende situasjon i tidlig graviditet? At dere blir servert mat i et selskap som dere ikke helt kan spise? Det e for exempel ofte sånn snacks før maten som e ost (blå og mjuk) og fancy pølse med kjeks. Bursdagsbarnet er glad i indisk og jeg er litt redd å spise ingefær (dont ask why, jeg er angstete type..) så heller unngår den enn sitter og stresser etterpå hvorfor har jeg spist den. Anonymkode: 3223e...96e Graviditet er ikke en sykdom , men en tilstand. Slik du fremstiller deg og din angst for mat, så virker det mer som du har en psykdom og i tillegg er gravid? Når din angst er så ekstrem at litt skinke, som andre ville bekymret seg null og niks for, spist og fordøyd for lenge siden fortsatt sitter i din bevissthet så klart at du må ta den med i hi, så er det nok best du holder deg hjemme. Alternativet er å si at du er uggen i magen og ikke vil ta sjangsen på å få i deg noe som gir deg mer mageproblemer. Eller spille med åpne kort å si at du er gravid, og har angst for mat. Anonymkode: 91ecd...b35 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i alle dager er du redd for krydder? Anonymkode: 21f31...ded Fordi irrasjonell angst Anonymkode: 3223e...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Graviditet er ikke en sykdom , men en tilstand. Slik du fremstiller deg og din angst for mat, så virker det mer som du har en psykdom og i tillegg er gravid? Når din angst er så ekstrem at litt skinke, som andre ville bekymret seg null og niks for, spist og fordøyd for lenge siden fortsatt sitter i din bevissthet så klart at du må ta den med i hi, så er det nok best du holder deg hjemme. Alternativet er å si at du er uggen i magen og ikke vil ta sjangsen på å få i deg noe som gir deg mer mageproblemer. Eller spille med åpne kort å si at du er gravid, og har angst for mat. Anonymkode: 91ecd...b35 Yepp, vurderer å melde meg syk (e jo egentlig litt syk i hodet tydeligvis med alt dette...) Det kjem vel flere bursdager Anonymkode: 3223e...96e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Del Skrevet 19 timer siden Altså du kommer ikke til å røpe graviditeter med at du ikke vil spise indisk da det ikke er en gravidting. Bare si du har vært dårlig i magen siste dagene og nettopp blitt bedre så du vil helst ikke irritere magen med spicy mat. Evt ikke gå si at du er dårlig i magen å helst ikke vil smitte noen om det er smittsomt. Anonymkode: 8ba39...cb2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Del Skrevet 19 timer siden Du kommer til å få en jævlig lang graviditet, for ikke å snakke om livet etterpå, om du i tillegg til alle anbefalinger som allerede finnes, skal gå rundt å finne på egne ting å være redd for. Anbefaler at du tar tak i dette snarest. Anonymkode: c0b13...3dc 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Del Skrevet 19 timer siden Du må faktisk sette deg inn i hvem gravide skal unngå! Du kan omtrent spise normalt som gravid. Sjekk Helsenorge.no Anonymkode: 7799c...b2f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Yepp, tenker oste greier blir lettwst å unngå. Tenker mest på alle mulige krydder i den indiske maten 😬 Anonymkode: 3223e...96e Si at du er litt uggen i magen for tiden og helst vil unngå for mye krydder i maten. Jeg hadde ikke tenkt automatisk at du er gravid i hvert fall. Kanskje litt overhysterisk, men ikke gravid. Anonymkode: b9f54...c37 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må faktisk sette deg inn i hvem gravide skal unngå! Du kan omtrent spise normalt som gravid. Sjekk Helsenorge.no Anonymkode: 7799c...b2f Hvem er det gravide skal unngå? Nysgjerrige folk? Folk som tar dem på magen uten lov? Donald Trump? Er det spesielle personer man skal unngå, og hvor står det? Anonymkode: b9f54...c37 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden En mer langsiktig løsning: ta tak i angsten og få hjelp. Dette endrer jo oppskrift på å gi barnet et anstrengt forhold til mat, og videre spiseforstyrrelser. Anonymkode: c0e4e...d83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Forhold deg til rådene fra norske myndigheter og prøv å la være å konstruere opp farer i ditt eget hode. Kanskje du kunne ha godt av en samtale med jordmor om frykten din. Anonymkode: 7cf67...019 This. Anonymkode: 29e0d...c78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå