AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:02 #41 Del Skrevet søndag kl 13:02 Må si jeg er MYE mer beskymret for omsorgen fra foreldrene her, og nesten vurdert om en samtale med bhg hadde vært noe om de har barnevakt HVER dag i ukene og ofte i helgen, når barna i tilegg er under 3år... Og så mye skjerm, vil vel si at dette er tenåringer som passer så små og ikke voksne? Hvor i all verden er foreldrene? Hvorfor jobber de så mye? Her ville jeg begynt å lure på andre ting enn skjerm.. Men skjermbruk og selvsagt, med det sagt er det veldig rart av naboer å være så nysjerrig! Anonymkode: 29ab1...342 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:03 #42 Del Skrevet søndag kl 13:03 *samtale med bv ikke bhg Anonymkode: 29ab1...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:04 #43 Del Skrevet søndag kl 13:04 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men dette er betalte barnevakter, ikke tante/onkel som passer. Anonymkode: f8cc4...93a Hvorfor har det noe å si? Mener du skjerm er skadelig for barnet, eller ikke? Anonymkode: 929e6...c85 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:08 #44 Del Skrevet søndag kl 13:08 Jeg skjønner godt spørsmålet ditt, og hadde selv satt pris på om du sa i fra om det var min barnevakt 👍 Anonymkode: 369d4...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:08 #45 Del Skrevet søndag kl 13:08 Men foreldrene høres ikke akkurat til stede ut selv, og det er enda mer bekymringsfullt.. Anonymkode: 369d4...ee3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:12 #46 Del Skrevet søndag kl 13:12 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men dette er betalte barnevakter, ikke tante/onkel som passer. Jeg synes det er utrolig fascinerende at folk ser ut til å bry seg så lite. Det kan godt være at naboene synes det er greit, men det kan samtidig være at de hadde satt pris på å få vite om skjermbruken. Fordi vi kjenner naboen. Fordi vi går forbi huset flere ganger om dagen, og da er alltid tv på når hun ene barnevakten er der. Vi ser jo hvilke dager hun er her. Ja, de er faktisk under 3 år. Anonymkode: f8cc4...93a Hvis du går forbi meg og også tv på hele ettermiddagen og kvelden. Det er ikke det samme som at ungene sitter foran og ser på tegnefilm. Så antar du har vært i vinduet og kikket nøye inn, når du vet at det ikke er musikk / nyheter osv på TV-en. vet du, hadde det vært min nabo som hadde vært og stadig sett inn vinduet mitt for og « bry seg» så hadde jeg ikke syntes det var greit. Jeg hadde iallfall bedt barnevakten stenge for vinduet, og passet på og ha persienne igjen mot din nysgjerrighet. Du kan fort se mer private ting en TV-skjermen. Anonymkode: 2d28e...bc3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:13 #47 Del Skrevet søndag kl 13:13 Ts, du kan forsøke å rettferdiggjøre dine intensjoner helt til du blir blå. Faktum er at hadde en nabo av meg varslet meg om noe slikt (skjermbruk) så hadde jeg tenkt at den personen er snokete, nysgjerrig og en bedreviter. Jeg hadde tenkt at naboen var en ekkel person som legger seg opp i hva alle andre gjør og ikke gjør og jeg hadde holdt meg langt unna en slik person. La meg gjette; du opplever dette ofte, ikke sant? Du sitter ofte å rister på hodet over hvordan andre folk lever livene sine og du forstår ikke hvorfor de ikke gjør som deg. Du havner garantert ofte i konflikter. Du tror du sitter der med fasiten og du tror du vet best. Men det du ikke ser er at folk unngår slike som deg. Anonymkode: 6064d...5d0 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:17 #48 Del Skrevet søndag kl 13:17 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men dette er betalte barnevakter, ikke tante/onkel som passer. Jeg synes det er utrolig fascinerende at folk ser ut til å bry seg så lite. Det kan godt være at naboene synes det er greit, men det kan samtidig være at de hadde satt pris på å få vite om skjermbruken. Fordi vi kjenner naboen. Fordi vi går forbi huset flere ganger om dagen, og da er alltid tv på når hun ene barnevakten er der. Vi ser jo hvilke dager hun er her. Ja, de er faktisk under 3 år. Anonymkode: f8cc4...93a Mens jeg synes det er fascinerende at folk holder på sånn som du. Anonymkode: 11693...6eb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest 01 Skrevet søndag kl 13:23 #49 Del Skrevet søndag kl 13:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har et spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med å vurdere. Naboene mine, som har to små barn, har ofte barnevakt på grunn av jobbene sine. De har to forskjellige barnevakter som bytter på å passe barna. Barnevaktene henter gjerne barna i barnehagen og er der til de er lagt, og av og til jobber de også i helgene. Det jeg har lagt merke til, er at den ene barnevakten konsekvent bruker skjerm. TV-en står på uansett om det er ettermiddag eller helg. Jeg har også sett henne ute én gang, men da satt hun på mobilen hele tiden. Den andre barnevakten derimot, er en helt annen type – aktiv og tilstedeværende, uten skjerm. Nå lurer jeg på om jeg bør si noe til foreldrene om dette? Det er jo ikke sikkert de vet hvordan den ene barnevakten oppfører seg. Hadde det vært meg som betalte en barnevakt, ville jeg forventet at barna fikk oppmerksomhet og at skjermbruk ble holdt til et minimum. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Bør jeg si noe, eller bør jeg holde meg unna? Anonymkode: f8cc4...93a Jøss, som du følger med! Hva med å heller komme deg mer ut? Sett én gang at barnevakten satt på mobilen!? Finne deg en ny hobby ... Barna lider ingen nød. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:25 #50 Del Skrevet søndag kl 13:25 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du går forbi meg og også tv på hele ettermiddagen og kvelden. Det er ikke det samme som at ungene sitter foran og ser på tegnefilm. Så antar du har vært i vinduet og kikket nøye inn, når du vet at det ikke er musikk / nyheter osv på TV-en. vet du, hadde det vært min nabo som hadde vært og stadig sett inn vinduet mitt for og « bry seg» så hadde jeg ikke syntes det var greit. Jeg hadde iallfall bedt barnevakten stenge for vinduet, og passet på og ha persienne igjen mot din nysgjerrighet. Du kan fort se mer private ting en TV-skjermen. Anonymkode: 2d28e...bc3 Ja, det er litt merkelig at ts får med seg så mye. Vi har ofte tv-en på i bakgrunnen. 2åringen kan gå lenge uten å se på selv om tven står på. Vi har også vindu ganske nærme veien som går ned til flere av naboene, men hadde syntes det var veldig ekkelt om naboene skulle drive og se inn og følge med på hva vi gjør. Det gjør de heldigvis ikke. Nå har vi ofte persiennene nede på akkurat det vinduet, da. Vet jo aldri hvem som går forbi. Men vil man virkelig se inn kan man få det til fra en annen vinkel også. Hva slags type vindu er det du ser inn i, ts? Anonymkode: e30b2...e59 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:29 #51 Del Skrevet søndag kl 13:29 Du sitter å følger med på hva barnevakten gjør? Skremmende, mer skremmende det enn at barna får se litt skjerm Anonymkode: c9c30...c1c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:30 #52 Del Skrevet søndag kl 13:30 Dette har du absolutt ingenting med. Om så naboen har barnevakt fra fredag kveld til søndag kveld, og tv står på hele døgnet, så er det ikke din sak. Få deg en hobby eller les ei bok. Anonymkode: 7aea2...e03 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:32 #53 Del Skrevet søndag kl 13:32 Kanskje du burde bruke mer tid på eget liv istedenfor å være så interessert i andres liv Anonymkode: c9c30...c1c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:35 #54 Del Skrevet søndag kl 13:35 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg skjønner godt spørsmålet ditt, og hadde selv satt pris på om du sa i fra om det var min barnevakt 👍 Anonymkode: 369d4...ee3 Snakker ikke barna dine om hva de har gjort når dere møtes igjen? Det er egentlig mer skremmende... Anonymkode: 929e6...c85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:44 #55 Del Skrevet søndag kl 13:44 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvis du går forbi meg og også tv på hele ettermiddagen og kvelden. Det er ikke det samme som at ungene sitter foran og ser på tegnefilm. Så antar du har vært i vinduet og kikket nøye inn, når du vet at det ikke er musikk / nyheter osv på TV-en. vet du, hadde det vært min nabo som hadde vært og stadig sett inn vinduet mitt for og « bry seg» så hadde jeg ikke syntes det var greit. Jeg hadde iallfall bedt barnevakten stenge for vinduet, og passet på og ha persienne igjen mot din nysgjerrighet. Du kan fort se mer private ting en TV-skjermen. Anonymkode: 2d28e...bc3 Men herregud, det er betalte barnevakter jeg reagerer på. Dette er ikke en tråd om at naboene ser mye tv. Anonymkode: f8cc4...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:48 #56 Del Skrevet søndag kl 13:48 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Snakker ikke barna dine om hva de har gjort når dere møtes igjen? Det er egentlig mer skremmende... Anonymkode: 929e6...c85 Hvordan skal barn på 2 år fortelle hva de har gjort? Anonymkode: f8cc4...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:48 #57 Del Skrevet søndag kl 13:48 gjest 01 skrev (24 minutter siden): Jøss, som du følger med! Hva med å heller komme deg mer ut? Sett én gang at barnevakten satt på mobilen!? Finne deg en ny hobby ... Barna lider ingen nød. Grunnen til at jeg ser alt dette er nettopp fordi jeg er ute 😉 Anonymkode: f8cc4...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:49 #58 Del Skrevet søndag kl 13:49 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men herregud, det er betalte barnevakter jeg reagerer på. Dette er ikke en tråd om at naboene ser mye tv. Anonymkode: f8cc4...93a Nå må du bestemme deg for hva du er opptatt av...I følge tittelen på tråden er det barnepasserens bruk av skjerm du er sjokkert over. Anonymkode: 6064d...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:50 #59 Del Skrevet søndag kl 13:50 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Må si jeg er MYE mer beskymret for omsorgen fra foreldrene her, og nesten vurdert om en samtale med bhg hadde vært noe om de har barnevakt HVER dag i ukene og ofte i helgen, når barna i tilegg er under 3år... Og så mye skjerm, vil vel si at dette er tenåringer som passer så små og ikke voksne? Hvor i all verden er foreldrene? Hvorfor jobber de så mye? Her ville jeg begynt å lure på andre ting enn skjerm.. Men skjermbruk og selvsagt, med det sagt er det veldig rart av naboer å være så nysjerrig! Anonymkode: 29ab1...342 Mannen jobber offshore, hun er sykepleier med en del kveldsvakter. Det er ikke tenåringer, men voksne med utdannelse de har ansatt. Anonymkode: f8cc4...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:50 #60 Del Skrevet søndag kl 13:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå må du bestemme deg for hva du er opptatt av...I følge tittelen på tråden er det barnepasserens bruk av skjerm du er sjokkert over. Anonymkode: 6064d...5d0 Betalte barnevakter som lar ungen sitte foran skjerm. Anonymkode: f8cc4...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå