Gå til innhold

Greit at barnevakt bruker skjerm?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står du utenfor stuevinduet og ser inn om barna sitter foran tv-skjermen hele tiden, eller hvordan vet du det? 

Anonymkode: f80ed...437

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det fare for liv? Gjør denne barnevakten noe som er farlig for barna? 

Nei? Da blander du deg ikke.

Anonymkode: 54eb2...c29

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvor godt kjenner du naboene? Vet du hva slags avtale de har med barnevakten?

Jeg har ingen skjermtid for min 2-åring, og det har de fått beskjed om i barnehagen (selv om de ikke overholder det..). Hadde jeg betalt en barnevakt hadde det også vært en forutsetning.

Men du vet vel ikke hva slags avtale de har? Hvis de MÅ ha avlastning og betaler en lav timespris er det ikke sikkert de er så nøye på det.

Anonymkode: 0ff05...88a

Utenfor ts sitt tema,men tenker du at ditt barn skal sitte på et rom alene,mens de andre ser på noe på skjerm? Stakkars...

Anonymkode: 54eb2...c29

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ofte barnevakt. Det alle søsknene våre sier er "gjør det som er enklest for dere". Det gjelder alt fra skjermtid, lån av spill på telefon, til mat, til aktiviteter. De er bare glad for at vi passer, og trenger ikke at ting er 100% pedagogisk korrekt de timene/dagene. Barna klarer fint å skille mellom tante/onkel-tid, og hverdag. 

Unntaket er når noe er forstyrrende for barnet. Vi har de som absolutt bør ut å få ut energi, ellers blir det et h***. De som må sove til et gitt tidspunkt. Og de som ikke tåler sukker. 

Anonymkode: 929e6...c85

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at her er det snakk om BETALT barnevakt. Altså en som får lønn, penger, for å utføre en JOBB.

Hadde overhodet ikke syntes det var greit å betale en barnevakt som bare parkerte barna mine foran en skjerm, da kunne de like så greit ha vært alene hjemme.

Dette gjelder også for skole og SFO. Jeg syns det er helt forkastelig at voksne ansatte som mottar lønn setter på skjerm for å passivisere barna.

Anonymkode: 4e568...77d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Fordi jeg hadde satt pris på om noen informerte meg om det var min barnevakt!

Anonymkode: f8cc4...93a

Om at TV’n står på?!? Er det seriøst det man bekymrer seg for når man overlater barna til barnepass? skulle tro det var at de ble tatt vare på og fikk mat og omsorg. Jeg hadde ikke brydd meg om hvor lenge barnevakta lot barna se på tv, eller om hun/han tok dem med ut for å leke… det viktigste er at de blir ivaretatt skikkelig og at man kan stole på vedkommende. 

Anonymkode: 72eaf...981

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt innafor, men barnevakten burde i tillegg ha brukt gardiner. 

Anonymkode: 96457...184

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Om man bruker barnevakt så mye at skjermtiden de timene utgjør et stort problem, så er det et mye større problem enn den skjermen. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor tror du at jeg ikke liker barne tv? 😅 Jeg synes ikke noe om at en betalt barnevakt bruker skjerm i timesvis. Men jeg skjønner i følge tråden her at folk tydeligvis ikke bryr seg om ungene sine.

Jeg bryr meg om mitt barn, men bryr meg ikke om hva naboene gjør, med mindre det er mishandling.

Alle barn er forskjellige. Vi kan la TVen stå på hele dagen om vi vil. Ungen er helt uinteressert i tv. Jeg er veldig klar over at alle barn ikke er som mitt barn. Derfor legger jeg meg heller ikke oppi hvordan andre foreldre har det hjemme. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men her er det snakk om en betalt barnevakt, skjønner du ikke forskjellen? Synes du det er greit om barnehagen bruker skjerm hele dagen?

Barna forteller vel foreldrene hva de gjør med barnevakten og hva de har gjort i barnehagen? Er alle disse barna under 3 år? 

Anonymkode: 57fc7...d44

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men her er det snakk om en betalt barnevakt, skjønner du ikke forskjellen? Synes du det er greit om barnehagen bruker skjerm hele dagen?

Barnehagen er en pedagogisk institusjon og kan ikke sammenlignes med en barnevakt. Dette er uansett ikke din sak! Hadde du observert at barna ble mishandlet, ikke fikk stell og mat eller alltid kom veldig sent i seng, ja, så burde du si ifra, for det er omsorgssvikt. Men dette går ikke under den kategorien. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som bryr deg med alt kan jo heller fortelle foreldrene at de burde være mer tilstede i barnas liv. Du kan si at du glaner inn i vinduene deres titt og ofte, og du ser at deres bruk av barnevakt er langt større enn normalt. 

Slutt å bry deg med andre!

Anonymkode: 22b9b...add

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg får fortsette å dømme fra utsiden uten å si noe 

Ja, det kan du.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så lett å finne bar barnevakter som man kan stole på,om skjerm er det eneste negative med denne personen en så er det helt supert. Synes ikke det er god nok grunn til å sladre.

Hadde du observert at barna lekte ute i vegen eller var utsatt for fare uten at hun bryr seg hadde der vært noe annet. Men sitter hun med tlf mens barna er opptatt med frilek så er det ikke noe å tenke på. 

Anonymkode: b2614...d1e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg. Syns også det er litt merkelig at du følger med inn i vinduene til naboen. Hadde ikke satt pris på om naboen gjorde det hos oss. De har vel uansett ikke barnevakt så ofte at dette utgjør noe fare. Det får være deres eget problem. Hadde det vært snakk om vold, rus eller noe hadde det så klart vært noe annet. 

Anonymkode: e30b2...e59

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men ikke alle setter pris på at naboen følger med gjennom vinduene ganske ofte. Hadde du likt det? 

Anonymkode: e30b2...e59

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om naboen kom bort til deg ts og ba deg slutte å følge med på alt de gjør?

Anonymkode: 11693...6eb

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager skal du forklare at du spionerer på de og vet hva som foregår inne hos dem hele ettermiddagen og kvelden? Kanskje de anmelder deg for stalking og trakassering, det her er jo helt sjukt 😅

Anonymkode: 2d28e...bc3

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får fortsette å dømme fra utsiden uten å si noe 

Ja, dømmende mennesker er stort sett uhelbredelige.

Anonymkode: 96457...184

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ofte barnevakt. Det alle søsknene våre sier er "gjør det som er enklest for dere". Det gjelder alt fra skjermtid, lån av spill på telefon, til mat, til aktiviteter. De er bare glad for at vi passer, og trenger ikke at ting er 100% pedagogisk korrekt de timene/dagene. Barna klarer fint å skille mellom tante/onkel-tid, og hverdag. 

Unntaket er når noe er forstyrrende for barnet. Vi har de som absolutt bør ut å få ut energi, ellers blir det et h***. De som må sove til et gitt tidspunkt. Og de som ikke tåler sukker. 

Men dette er betalte barnevakter, ikke tante/onkel som passer. 

Jeg synes det er utrolig fascinerende at folk ser ut til å bry seg så lite. Det kan godt være at naboene synes det er greit, men det kan samtidig være at de hadde satt pris på å få vite om skjermbruken. 

Hvordan vet du at det er betalt barnevakt?

Anonymkode: 77dc0...0e9

Fordi vi kjenner naboen.

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvordan i alle dager skal du forklare at du spionerer på de og vet hva som foregår inne hos dem hele ettermiddagen og kvelden? Kanskje de anmelder deg for stalking og trakassering, det her er jo helt sjukt 😅

Anonymkode: 2d28e...bc3

Fordi vi går forbi huset flere ganger om dagen, og da er alltid tv på når hun ene barnevakten er der. Vi ser jo hvilke dager hun er her.

Barna forteller vel foreldrene hva de gjør med barnevakten og hva de har gjort i barnehagen? Er alle disse barna under 3 år? 

Ja, de er faktisk under 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...