AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Jeg har et spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med å vurdere. Naboene mine, som har to små barn, har ofte barnevakt på grunn av jobbene sine. De har to forskjellige barnevakter som bytter på å passe barna. Barnevaktene henter gjerne barna i barnehagen og er der til de er lagt, og av og til jobber de også i helgene. Det jeg har lagt merke til, er at den ene barnevakten konsekvent bruker skjerm. TV-en står på uansett om det er ettermiddag eller helg. Jeg har også sett henne ute én gang, men da satt hun på mobilen hele tiden. Den andre barnevakten derimot, er en helt annen type – aktiv og tilstedeværende, uten skjerm. Nå lurer jeg på om jeg bør si noe til foreldrene om dette? Det er jo ikke sikkert de vet hvordan den ene barnevakten oppfører seg. Hadde det vært meg som betalte en barnevakt, ville jeg forventet at barna fikk oppmerksomhet og at skjermbruk ble holdt til et minimum. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Bør jeg si noe, eller bør jeg holde meg unna? Anonymkode: f8cc4...93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Hvor godt kjenner du naboene? Vet du hva slags avtale de har med barnevakten? Jeg har ingen skjermtid for min 2-åring, og det har de fått beskjed om i barnehagen (selv om de ikke overholder det..). Hadde jeg betalt en barnevakt hadde det også vært en forutsetning. Men du vet vel ikke hva slags avtale de har? Hvis de MÅ ha avlastning og betaler en lav timespris er det ikke sikkert de er så nøye på det. Anonymkode: 0ff05...88a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor godt kjenner du naboene? Vet du hva slags avtale de har med barnevakten? Jeg har ingen skjermtid for min 2-åring, og det har de fått beskjed om i barnehagen (selv om de ikke overholder det..). Hadde jeg betalt en barnevakt hadde det også vært en forutsetning. Men du vet vel ikke hva slags avtale de har? Hvis de MÅ ha avlastning og betaler en lav timespris er det ikke sikkert de er så nøye på det. Anonymkode: 0ff05...88a Kjenner de litt, møter de innimellom, men vi er ikke så veldig nære. Vet ikke hvilken avtale de har. De virker litt slepphendt med skjerm selv, så det er jo mulig de ikke bryr seg. Anonymkode: f8cc4...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Herlighet, hold kjeft og slutt å stirr på naboen 🙄 Anonymkode: 6064d...5d0 32 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden Hvorfor føler du at det er din jobb å informere naboen om det? Spesielt med tanke på at du ikke vet noe om avtalen med barnevakten? Hvorfor føler du at det er din jobb og ta ansvar for andres skjermbruk? Ikke hørt om feie for egen dør kanskje?🤔 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden Hvorfor vil du blande deg? Spesielt når du sier naboene selv bruker skjerm? Jeg kan love deg at de ikke betaler i dyre dommer for denne tjenesten her, og er man avhengig av å ha barnevakt så ofte som det fremstilles her så tror jeg de alt er godt kjent med situasjonen. Anonymkode: b688c...1b5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Anonymkode: f8cc4...93a Sluttet å kikke inn til folk. Anonymkode: 2e099...b35 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Del Skrevet 20 timer siden mereo skrev (1 minutt siden): Hvorfor føler du at det er din jobb å informere naboen om det? Spesielt med tanke på at du ikke vet noe om avtalen med barnevakten? Hvorfor føler du at det er din jobb og ta ansvar for andres skjermbruk? Ikke hørt om feie for egen dør kanskje?🤔 Fordi jeg hadde satt pris på om noen informerte meg om det var min barnevakt! Anonymkode: f8cc4...93a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg hadde satt pris på om noen informerte meg om det var min barnevakt! Anonymkode: f8cc4...93a Det betyr ikke at de ønsker det. Hadde du vært min nabo så hadde jeg da begynt å lure på hvor mye annet du på død og liv skulle legge deg oppi av mitt liv og hva jeg gjør. Endret 20 timer siden av mereo 10 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden mereo skrev (Akkurat nå): Det betyr ikke at de ønsker det. Nei, derav min tråd og mine spørsmål 🙄 Anonymkode: f8cc4...93a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har et spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med å vurdere. Naboene mine, som har to små barn, har ofte barnevakt på grunn av jobbene sine. De har to forskjellige barnevakter som bytter på å passe barna. Barnevaktene henter gjerne barna i barnehagen og er der til de er lagt, og av og til jobber de også i helgene. Det jeg har lagt merke til, er at den ene barnevakten konsekvent bruker skjerm. TV-en står på uansett om det er ettermiddag eller helg. Jeg har også sett henne ute én gang, men da satt hun på mobilen hele tiden. Den andre barnevakten derimot, er en helt annen type – aktiv og tilstedeværende, uten skjerm. Nå lurer jeg på om jeg bør si noe til foreldrene om dette? Det er jo ikke sikkert de vet hvordan den ene barnevakten oppfører seg. Hadde det vært meg som betalte en barnevakt, ville jeg forventet at barna fikk oppmerksomhet og at skjermbruk ble holdt til et minimum. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Bør jeg si noe, eller bør jeg holde meg unna? Anonymkode: f8cc4...93a Det er ikke din sak eller noe du skal blande deg inn i, så lenge det ikke er snakk om omsorgssvikt. Endret 20 timer siden av Grüner 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden Grüner skrev (Akkurat nå): Det er ikke din sak. Jeg får fortsette å dømme fra utsiden uten å si noe Anonymkode: f8cc4...93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 20 timer siden #13 Del Skrevet 20 timer siden Hvorfor spionerer du på naboen? 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Del Skrevet 20 timer siden Noen syns barne-tv er helt greit. Det er ikke ulovlig å la barna se på tv. Hva vil du med dette? Ønsker du at naboene dine skal vite at du ikke liker barne-tv? Skal du fortelle dem hva DU syns er ja mat og nei mat også? Anonymkode: 57fc7...d44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 20 timer siden #15 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, derav min tråd og mine spørsmål 🙄 Anonymkode: f8cc4...93a Du får feie for egen dør først, så får du ta vurderingen om alle valg du foretar deg i livet gjør at du ikke kan få naboen på døra fordi du gjør noe som de anser som «ikke innafor». 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 20 timer siden #16 Del Skrevet 20 timer siden Mind your own business. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen syns barne-tv er helt greit. Det er ikke ulovlig å la barna se på tv. Hva vil du med dette? Ønsker du at naboene dine skal vite at du ikke liker barne-tv? Skal du fortelle dem hva DU syns er ja mat og nei mat også? Anonymkode: 57fc7...d44 Hvorfor tror du at jeg ikke liker barne tv? 😅 Jeg synes ikke noe om at en betalt barnevakt bruker skjerm i timesvis. Men jeg skjønner i følge tråden her at folk tydeligvis ikke bryr seg om ungene sine. Anonymkode: f8cc4...93a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 19 timer siden #18 Del Skrevet 19 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor tror du at jeg ikke liker barne tv? 😅 Jeg synes ikke noe om at en betalt barnevakt bruker skjerm i timesvis. Men jeg skjønner i følge tråden her at folk tydeligvis ikke bryr seg om ungene sine. Anonymkode: f8cc4...93a Tror ikke folk ikke bryr seg om ungene sine, men de bryr seg også om privatlivet sitt. Men med en potteplante-nabo som deg vil man da føle seg greit overvåket av naboen. Med tanke på at du ikke kjenner de veldig godt! Endret 19 timer siden av mereo 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor tror du at jeg ikke liker barne tv? 😅 Jeg synes ikke noe om at en betalt barnevakt bruker skjerm i timesvis. Men jeg skjønner i følge tråden her at folk tydeligvis ikke bryr seg om ungene sine. Anonymkode: f8cc4...93a Kanskje foreldere er oppvokst ulikt eller har ulikt syn på dette med skjerm? Jeg selv så at både foreldre, besteforeldre så på tv mens jeg var liten. De var ikke aktive med meg hele tiden, men all like vel til stede selv om de så på tv litt på ettermiddagen/kvelden. Jeg har ikke tatt noen skader av det. Vi foreldre har tv på selv av og til selv om barna er våkne, men det går i ting som ikke er skummelt for barn. Eller så ser barnet på barne tv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Del Skrevet 19 timer siden tussi84 skrev (1 minutt siden): Kanskje foreldere er oppvokst ulikt eller har ulikt syn på dette med skjerm? Jeg selv så at både foreldre, besteforeldre så på tv mens jeg var liten. De var ikke aktive med meg hele tiden, men all like vel til stede selv om de så på tv litt på ettermiddagen/kvelden. Jeg har ikke tatt noen skader av det. Vi foreldre har tv på selv av og til selv om barna er våkne, men det går i ting som ikke er skummelt for barn. Eller så ser barnet på barne tv. Men her er det snakk om en betalt barnevakt, skjønner du ikke forskjellen? Synes du det er greit om barnehagen bruker skjerm hele dagen? Anonymkode: f8cc4...93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå