AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Jeg og min samboer søkte lån i husbanken når vi skulle kjøpe hus da vi hadde barn og ikke mulighet til å spare til egenkapital. Så etter et par år så skulle vi kjøpe større hus og fikk da lån i vanlig bank. Nå er det samlivsbrudd, og jeg lurer på om det er mulig at jeg søker husbanken om boliglån på nytt? Dersom huset vårt blir solgt til takst vil vi sitte igjen med 250k hver, men dette er jeg redd ikke er nok til ek. Har virkelig ikke lyst til å ut på leiemarkedet da jeg er redd for at jeg blir stuck der. Leieprisene rundt her er hinsides høye også.. Det blir da meg alene med 2 barn med inntekt på 600 000 i året + barnetrygd. Anonymkode: b15ec...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og min samboer søkte lån i husbanken når vi skulle kjøpe hus da vi hadde barn og ikke mulighet til å spare til egenkapital. Så etter et par år så skulle vi kjøpe større hus og fikk da lån i vanlig bank. Nå er det samlivsbrudd, og jeg lurer på om det er mulig at jeg søker husbanken om boliglån på nytt? Dersom huset vårt blir solgt til takst vil vi sitte igjen med 250k hver, men dette er jeg redd ikke er nok til ek. Har virkelig ikke lyst til å ut på leiemarkedet da jeg er redd for at jeg blir stuck der. Leieprisene rundt her er hinsides høye også.. Det blir da meg alene med 2 barn med inntekt på 600 000 i året + barnetrygd. Anonymkode: b15ec...2ea At du ikke har lyst ut på leiemarkedet er ingen kriterie for å få gunstige lån fra det offentlige Norge. Du spør om Husbank lån, men er det kommunalt lån du egentlig mener? Husbanken gir ikke lån annet enn til en smal liten lånesøkergruppe. Du må spesifisere hva du spør om, nærmere. Eller du kan ta deg en tur og søke info i de mange hundrede trådene om lån fra kommunene på forumet. Der er flere nye og like tråder hver eneste uke. Dernest kan du lese deg opp på reglene for lån på din kommune sine sider, eller informere om hvilken kommune du bor i, slik at andre kan lese betingelsene og informere deg om dem. Anonymkode: 7ad9f...c68 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du spør om Husbank lån, men er det kommunalt lån du egentlig mener? Husbanken gir ikke lån annet enn til en smal liten lånesøkergruppe. Kommunalt lån ER Husbank lån. Det er kommunen man søker til og som sammen med NAV vurderer søknadene. Jeg har inntekt på nærmere 800 000 og fikk Husbanklån, gjennom kommunen. TS: Det kan i særskilte tilfeller innvilges lån 2 ganger. Beste svaret er om du tar kontakt med kommunen i morgen og spør om dette. Anonymkode: 99b5d...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har fått Husbanklån to ganger. Bergen kommune. Anonymkode: 83c47...b36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Ulike lånetyper man kan få: •startlån som er for vanskeligstilte •vanlig lån som er for de andre. Visse kriterier hva gjelder boligens utforming gjelder. Anonymkode: d75a6...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kommunalt lån ER Husbank lån. Det er kommunen man søker til og som sammen med NAV vurderer søknadene. Jeg har inntekt på nærmere 800 000 og fikk Husbanklån, gjennom kommunen. TS: Det kan i særskilte tilfeller innvilges lån 2 ganger. Beste svaret er om du tar kontakt med kommunen i morgen og spør om dette. Anonymkode: 99b5d...6a7 Startlån kan ligge under NAV kontoret i noen kommuner, men ikke alle. Er ikke slik at NAV og kommunen ser på dette i lag. Det er saksbehandler som jobber med startlån som behandler søknaden Anonymkode: 6fc9f...05d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg og min samboer søkte lån i husbanken når vi skulle kjøpe hus da vi hadde barn og ikke mulighet til å spare til egenkapital. Så etter et par år så skulle vi kjøpe større hus og fikk da lån i vanlig bank. Nå er det samlivsbrudd, og jeg lurer på om det er mulig at jeg søker husbanken om boliglån på nytt? Dersom huset vårt blir solgt til takst vil vi sitte igjen med 250k hver, men dette er jeg redd ikke er nok til ek. Har virkelig ikke lyst til å ut på leiemarkedet da jeg er redd for at jeg blir stuck der. Leieprisene rundt her er hinsides høye også.. Det blir da meg alene med 2 barn med inntekt på 600 000 i året + barnetrygd. Anonymkode: b15ec...2ea Det jeg fikk beskjed om når jeg skulle søke om startlån, var at jeg først måtte søke i vanlig bank og få avslag. Så kunne jeg søke startlån. Men med en inntekt på 600 000,-, 2 barn og ikke mer enn 250 000,- i egenkapital, er jeg redd du ikke får så mye i lån. Jeg har inntekt på ca 570 000,-, 3 barn med full barnetrygd og utvidet, barnebidrag og ek på ca 1,5 mill, fikk lån på ca 1,2 mill. 😕 Anonymkode: 6fc9f...05d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden #8 Del Skrevet 57 minutter siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det jeg fikk beskjed om når jeg skulle søke om startlån, var at jeg først måtte søke i vanlig bank og få avslag. Så kunne jeg søke startlån. Men med en inntekt på 600 000,-, 2 barn og ikke mer enn 250 000,- i egenkapital, er jeg redd du ikke får så mye i lån. Jeg har inntekt på ca 570 000,-, 3 barn med full barnetrygd og utvidet, barnebidrag og ek på ca 1,5 mill, fikk lån på ca 1,2 mill. 😕 Anonymkode: 6fc9f...05d Jeg hadde samme inntekt, 3 barn ikke barnebidrag. Ingen ek. Fikk 4.5 mill i lån i 2022. Anonymkode: b6c4b...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå