Irinasmed Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Hei! Helt siden ungdommen har jeg irritert meg over tunge øyelokk, som jeg av naturlige (økonomiske) årsaker ikke har operert. Nå som jeg er ferdigutdannet og godt voksen med økonomi til dette, har jeg bestemt meg for å få en vurdering hos en privatklinikk i Oslo. Jeg ser det er ekstremt store prisvariasjoner, selv mellom operasjoner uten narkose (da med narkose er selvfølgelig dyrere). Jeg kan ikke helt forstå årsaken til dette. Er det noen som kan dele sin erfaringer med meg etter øyelokkplastikk? Var du fornøyd/misfornøyd med resultatet? Hvilken klinikk valgte du (om det ikke var dekket av det offentlige)? Evt. hvorfor? Av erfaring vet jeg at man vil få to ulike vurderinger om man går på konsultasjon hos ulike klinikker. Det kommer jeg til å gjøre denne gangen også. Jeg betaler heller mer til en klinikk jeg tror er mer kvalifiserte, men ser ikke poenget med dette dersom man kan få samme resultat og spare 20.000 kr samtidig. Jeg har lest og vurdert følgende klinikker: Fornebuklinikken, Akademikliniken, Christiania Privatklinikk, Christiania Park Klinikk og Oslo Privatklinikk. Takk til alle som ønsker å dele! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Hvorfor får du ikke en henvisning av fastlegen i det offentlige? Hvis det er ille nok og går utover normal funksjonalitet får du det dekket. Ei jeg kjenner måtte gå og stramme pannen for å i det hele tatt se, som førte til voldsom hodepine. Hun fikk det dekket. Legen sa at hun kunne fått det dekket lenge før det ble så ille. Anonymkode: 3f155...f9b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Jeg har ikke operert øvre øyelokk, men har vurdert det selv da det er normalt i familien med veldig tunge øyelokk og min egen mor har operert en gang i det offentlige og en gang hos Oslo Privatklinikk. Offentlige var ok men de tok ikke nok og lang ventetid. Hun er veldig med resultatet hos Oslo Privatklinikk og jeg synes også det ble veldig bra. Var selv til konsultasjon for øvre øyelokk hos Oslo Privatklinikk, Haris Mesic er profesjonell og hyggelig, han mente jeg burde vente da han ikke syntes det var nok å ta en operasjon for, satt veldig stor pris på ærligheten. Dette gjelder ikke øyelokkoperasjon men kan kanskje være relevant. Har selv blitt operert hos Mesic men han fjernet da brystinnlegg jeg hadde fått store komplikasjoner av satt inn av Fornebuklinikken. Fikk akutt time to dager etter jeg ringte inn, da jeg hadde ekstreme smerter. Var veldig fornøyd med service, resultat og behandling. Fornebuklinikken var jeg veldig fornøyd med første gangen (2012) Pål Schistad og resultatet, problemet var protesen jeg hadde. Jeg fikk i utgangspunktet god oppfølging av han og han skulle fjerne disse men han gikk dessverre bort. Var da i kontakt med en annen på klinikken og hadde litt annerledes erfaring (2020). Måtte vente 2 mnd til tross for smertene og prisen var ekstremt mye dyrere. Kan godt hende jeg bare var uheldig der andre gangen jeg tok kontakt med de men jeg går ikke tilbake dit om jeg skal operere noe i fremtiden. Anonymkode: 8257c...05d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden Har du prøvd å få det dekket offentlig? Jeg har blitt henvist videre for øyelokkoperasjon, var hos fastlege i november. Går konstant å hever pannen fordi øyelokkene går litt over øyevippene så det går utover sidesynet. Veldig lang ventetid riktignok, så får time i uke 39. Anonymkode: b1d26...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden Irinasmed skrev (40 minutter siden): Hei! Helt siden ungdommen har jeg irritert meg over tunge øyelokk, som jeg av naturlige (økonomiske) årsaker ikke har operert. Nå som jeg er ferdigutdannet og godt voksen med økonomi til dette, har jeg bestemt meg for å få en vurdering hos en privatklinikk i Oslo. Jeg ser det er ekstremt store prisvariasjoner, selv mellom operasjoner uten narkose (da med narkose er selvfølgelig dyrere). Jeg kan ikke helt forstå årsaken til dette. Er det noen som kan dele sin erfaringer med meg etter øyelokkplastikk? Var du fornøyd/misfornøyd med resultatet? Hvilken klinikk valgte du (om det ikke var dekket av det offentlige)? Evt. hvorfor? Av erfaring vet jeg at man vil få to ulike vurderinger om man går på konsultasjon hos ulike klinikker. Det kommer jeg til å gjøre denne gangen også. Jeg betaler heller mer til en klinikk jeg tror er mer kvalifiserte, men ser ikke poenget med dette dersom man kan få samme resultat og spare 20.000 kr samtidig. Jeg har lest og vurdert følgende klinikker: Fornebuklinikken, Akademikliniken, Christiania Privatklinikk, Christiania Park Klinikk og Oslo Privatklinikk. Takk til alle som ønsker å dele! Jeg har operert begge øyelokk i det offentlige, uten narkose, narkose er for de nedre kanskje? Uansett jeg har hele livet hatt tunge øyelokk og måtte konstant heve pannen eller holde den oppe med hendene på kveldene, øyelokket sank over pupillen og gjorde meg utslitt og ga hodepiner, fastlegen min henviste til øyeavdelingen og de avgjorde at jeg trenger operasjon. Anonymkode: 1f3eb...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden Fornøyd på den ene siden, men på den andre siden ble det er arr som ser ut som en fiskekrok - mest trolig fordi kirurgen strammet et sting for mye. Anonymkode: 8b5aa...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden Hele min farsside har gjort dette, de tok det offentlig. Litt ventetid, men det var jo ikke akkurat akutt heller. De har blitt veldig fine alle sammen. Lite ubehag og det ser utrolig naturlig ut. Om en del år blir det nok min tur, og da tar jeg det offentlig. (Du har jo ventet i årevis på å få nok penger, så lang er jo ikke ventetida....🤪). Anonymkode: 7bb5b...7d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden fikk det av det offentlige jeg. men tror ikke de bruker narkose på øvre øyelokk.. det er ganske liten operasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden Ænema skrev (Akkurat nå): fikk det av det offentlige jeg. men tror ikke de bruker narkose på øvre øyelokk.. det er ganske liten operasjon De bruker ikke narkose fordi de må få deg til å blunke for å se hvor stramt de skal legge øyelokkene, høres verre ut enn det er da 😊 Anonymkode: 1f3eb...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå