NiceOrNothing Skrevet 27. januar #61 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 10.47): Vi er en slik familie som tar opp telefonen og snakker om det vi ønsker å snakke om. Er noe vondt, ønsker jeg å prate, og jeg vil dele det med slekt, så ringer jeg, og snakker om det. Vi sitter ikke passiv agressivt og venter på et spørsmål om "hvordan går det?". Mannen kunne tendere til det samme. Komme hjem, surne mer og mer. Og så kommer det "du spurte ikke hvordan presentasjonen gikk i dag!!". Nei, for jeg regner med at en som er glad i meg og stoler på meg, åpner munnen og snakker om det de ønsker å snakke om. Han har heldigvis snudd, og ser at det er en mye mer behagelig måte å ha det på i nære relasjoner. Folk er ulike. Det du holder på med nå er bare å lage et monster, som kommer til å slite med sosiale relasjoner i det videre liv, da hun lærer at det er ok å oppføre seg som en umoden drittunge hver gang noen ikke responderer akkurat slik hun ønsker. Anonymkode: 2874a...832 Ekspander Word !! Lærer 16 åringen å bli dramatisk og furtete . Det blir en stor utfordring i livet å ha den attityden . Personlig så holder jeg meg milevis unna folk som er humørsyke . 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #62 Del Skrevet 27. januar Seriøst, 16-åringen kommer til å få et vanskelig liv om hun skal henge seg opp i og lage drama over ting som dette. Som 16-åring hadde jeg aldri forventet at mine besteforeldre tok direkte kontakt med meg og spurte om det gikk bra etter at noe hadde hendt. De fikk vite at alt gikk bra, da er jo alt bra. Så snakker man kanskje om det neste gang man møtes. Hos oss vet vi at vi er glade i hverandre selv om ikke alt luftes hele tida, og jeg tror mange av den eldre generasjonen er slik. Anonymkode: 4150a...6a9 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #63 Del Skrevet 27. januar Selv om ulykken endte bra, og alle kom helskinna ut av det, kan det ha store psykiske påkjenninger i etterkant, og det vil være naturlig å spørre hvordan det går, og ha samtale rundt de psykiske påkjenningene. Jeg var i en liten ulykke, kun speilene som ble revet av på begge bilene, men allikevel satte det en skikkelig støkk i meg, og satt lenge med hjertet i halsen når jeg skulle passerer biler på smale landeveier. Godt å ha familie å snakke med da, som kan trygge og hjelpe i en sånn situasjon. Anonymkode: 1cc20...aef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #64 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 19.19): Poenget er at samfunnet har blitt kaldere. Nå har vi flere og flere som ikke bryr seg om hva som foregår rundt seg. Jeg er heldigvis oppvokst med at en viser omtanke og strekker ut en hånd om det trengs. Du mener det finnes flere forklaringer til at ulykken skjedde og hvilke hensyn en burde ta? For noe tøv! Hvis du la merke til en detalj her så var det en 16 åring som ble veldig oppbrakt over sine besteforeldre . Det sier alt. Men det er klart. De som ikke er oppdradd til å vise omsorg og vennetjenester, de greier ikke å se hva problemet er heller Anonymkode: faa1e...73f Ekspander Ok, jeg prøver å forklare deg det på nytt: Hvis man tenker at den eneste grunnen til at svigers ikke har oppsøkt barnet og spurt hvordan det går etter trafikkulykken er at de er mentalt nedsnødde, da mener jeg at man har en svært snever tankegang. Da greier man ikke reflektere rundt en situasjon, forstår ikke hvordan eller hvorfor andre kan reagere ulikt en selv. Det er greit nok at jenta ikke greier å forestille seg at det kan finnes flere forklaringer enn at "farmor er ikke glad i oss". At en 16-åring dømmer på syltynt grunnlag er forventet og helt ok. Logisk tenkning må læres. Hun har såvidt begynt på videregående skole, er ung og umoden. Men da bør hun veiledes av foreldrene og helst litt kjapt, før hun ender med å ødelegge flere relasjoner. Anonymkode: c5e24...e40 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #65 Del Skrevet 27. januar NiceOrNothing skrev (På 27.1.2025 den 12.31): Word !! Lærer 16 åringen å bli dramatisk og furtete . Det blir en stor utfordring i livet å ha den attityden . Personlig så holder jeg meg milevis unna folk som er humørsyke . Ekspander Hun er jo virkelig ikke dramatisk! Hadde hun vært dramatisk så hadde hun oppsøkt besteforeldrene for å kjefte på de, sendt stygge meldinger eller møtt opp i bursdagen og vært mutt og kald. Hun har satt nøyaktig én grense for seg selv: unngå kontakt. Det finnes ikke dramatisk. Anonymkode: 23e95...39a 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 27. januar #66 Del Skrevet 27. januar Føkk, ass, jeg kjenner INGEN, absolutt INGEN, som ikke har spurt hvordan det går med folk etter at de har opplevd noe skummelt. På tvers av alle generasjoner. Slutt å skyld den asosiale, drittoppførselen til folk på generasjonen, det stemmer ikke. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #67 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 13.22): Hun er jo virkelig ikke dramatisk! Hadde hun vært dramatisk så hadde hun oppsøkt besteforeldrene for å kjefte på de, sendt stygge meldinger eller møtt opp i bursdagen og vært mutt og kald. Hun har satt nøyaktig én grense for seg selv: unngå kontakt. Det finnes ikke dramatisk. Anonymkode: 23e95...39a Ekspander Nei, det er fremgangsmåten til den nye woke-kulturen. Kanseller og utesteng alt man ikke liker, for gud bedre om man skulle våge å kommunisere med de man er uenig med. Anonymkode: b8dd4...acd 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 27. januar #68 Del Skrevet 27. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 13.23): Nei, det er fremgangsmåten til den nye woke-kulturen. Kanseller og utesteng alt man ikke liker, for gud bedre om man skulle våge å kommunisere med de man er uenig med. Anonymkode: b8dd4...acd Ekspander Slutt a, herregud. 16åringen har kommunisert til sine besteforeldre: Hun har satt en grense, nå er ballen på deres banehalvdel. Hvorfor i alle dager er det blitt WOKE å sette grenser? Er du helt spinnvill blitt? Endret 27. januar av Bålkaffe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #69 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 13.22): Hun er jo virkelig ikke dramatisk! Hadde hun vært dramatisk så hadde hun oppsøkt besteforeldrene for å kjefte på de, sendt stygge meldinger eller møtt opp i bursdagen og vært mutt og kald. Hun har satt nøyaktig én grense for seg selv: unngå kontakt. Det finnes ikke dramatisk. Anonymkode: 23e95...39a Ekspander Det er dramatisk å trekke konklusjonen «farmor og farfar bryr seg ikke om meg» og unngå kontakt på bakgrunn av at de ikke har spurt hvordan det går, når hennes foreldre har formidlet at det går bra. Anonymkode: f92b2...5f0 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 27. januar #70 Del Skrevet 27. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 13.54): Det er dramatisk å trekke konklusjonen «farmor og farfar bryr seg ikke om meg» og unngå kontakt på bakgrunn av at de ikke har spurt hvordan det går, når hennes foreldre har formidlet at det går bra. Anonymkode: f92b2...5f0 Ekspander De formidlet det etterpå, etter at 16 åringen satte strek. Endret 27. januar av Bålkaffe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #71 Del Skrevet 27. januar Bålkaffe skrev (På 27.1.2025 den 13.57): De formidlet det etterpå, etter at 16 åringen satte strek. Ekspander Livet for 16-åringen blir tungt å leve dersom hun skal «sette strek» hver gang noen ikke umiddelbart møter behovene hennes på den måten hun synes de skal møtes. Anonymkode: f92b2...5f0 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #72 Del Skrevet 27. januar Bålkaffe skrev (På 27.1.2025 den 13.23): Føkk, ass, jeg kjenner INGEN, absolutt INGEN, som ikke har spurt hvordan det går med folk etter at de har opplevd noe skummelt. På tvers av alle generasjoner. Slutt å skyld den asosiale, drittoppførselen til folk på generasjonen, det stemmer ikke. Ekspander Folk er forskjellige, så det er for enkelt å skylde på generasjonen. Kanskje noe kan gå under begrep kultur? Kanskje noe er erfaring? Kanskje noe er personlighet? Samtidig, så døde min ektefelle relativt ung. Det gikk under en uke fra sykdommen viste seg. Legene sa også at det kom til å bli noen vanskelige måneder, men at h*n trolig ville leve i mange år. Det er en av mine venner som har spurt om hva som skjedde de dagene. Familie har spurt/fastslått at jeg klarer meg. Venner og familie viser at de bryr seg på mange andre måter. Selv om jeg føler meg veldig alene i forhold til de dagene, så vet jeg at de er gad i meg. Jeg synes det er trist at så mange mener det er en fasit på hvordan man skal vise omtanke. Kanskje var det her dråpen som gjorde at det rant over for 16-åringen. Kanskje er det manglende forståelse av at mennesker reagerer forskjellig. Men å si at besteforeldrene ikke er glad i de kun fordi de ikke agerte "rett" (om det ikke ligger andre årsaker i bunne) kan gjøre vondt verre for alle. Anonymkode: 4651c...4aa 2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #73 Del Skrevet 27. januar Jeg regner med at svigers er informert om hva som har skjedd og at det har gått bra. Om de ikke har fått noe som helst informasjon er det jo dere som er kjipe. Så hva mener du svigers skulle gjort utover dette? Ringt x antall ganger for å forsikre seg at det faktisk stemmer det dere allerede har sagt; at det gikk bra? Bursdagen ville jo vært en ypperlig sjanse til å snakke mer om ulykken, om 16-åringen har behov for å snakke med besteforeldrene sine om det. Nå er 16-åringen min syk, og er inn og ut av sykehuset. Det er ikke sånn at besteforeldre ringer for å høre hvordan det går/gikk på sykehuset, det kan snakket om når de faktisk møtes. Tror for øvrig at det er veldig greit å lære barna våre at folk flest mener ikke å være slemme, men at vi alle er forskjellig og reagerer på ulike måter. Jeg har ofte sånne samtaler med mine ungdommer, sånn at de skjønner ulike perspektiver istedenfor å reagere med å bli sint og sur om andre ikke møter deres forventninger. Det å bli så fornærmet at man ikke gidder å dra i bursdagsfeiring til besteforeldre er jo egentlig bare trist. Da hadde det vært bedre at 16-åringen faktisk møtte opp, og heller fortalte at dem at det oppleves kjipt at de ikke ringte. Anonymkode: 19e78...612 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 27. januar #74 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 14.06): Livet for 16-åringen blir tungt å leve dersom hun skal «sette strek» hver gang noen ikke umiddelbart møter behovene hennes på den måten hun synes de skal møtes. Anonymkode: f92b2...5f0 Ekspander Næh. Jeg er en som setter sånne grenser, og jeg har det faen så fint uten sånne folk i livet mitt, ass. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #75 Del Skrevet 27. januar Bålkaffe skrev (På 27.1.2025 den 14.25): Næh. Jeg er en som setter sånne grenser, og jeg har det faen så fint uten sånne folk i livet mitt, ass. Ekspander Du forventer at andre mennesker skal lese tankene dine, og kutter dem ut dersom de ikke gjør det? Jeg setter også grenser for meg selv, men har ingen forventninger om at andre mennesker vet hva jeg har behov for uten at jeg har fortalt dem det. Anonymkode: f92b2...5f0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 27. januar #76 Del Skrevet 27. januar Bålkaffe skrev (På 27.1.2025 den 13.23): Føkk, ass, jeg kjenner INGEN, absolutt INGEN, som ikke har spurt hvordan det går med folk etter at de har opplevd noe skummelt. På tvers av alle generasjoner. Slutt å skyld den asosiale, drittoppførselen til folk på generasjonen, det stemmer ikke. Ekspander Men hvilken effekt har det egentlig at «alle» spør hvordan det går? Jeg hadde blitt MØKKA LEI av å fortelle den samme historien flere ganger. Jeg er ikke så selvopptatt at jeg ønsker å snakke om meg selv hele tiden, og i hvert fall ikke den samme historien. Folk er forskjellige, det må både TS, 16-åringen og svigers ha forståelse for. Verden kan ikke bestå av ekstreme premisser. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #77 Del Skrevet 27. januar Makavelli skrev (På 27.1.2025 den 14.44): Men hvilken effekt har det egentlig at «alle» spør hvordan det går? Jeg hadde blitt MØKKA LEI av å fortelle den samme historien flere ganger. Jeg er ikke så selvopptatt at jeg ønsker å snakke om meg selv hele tiden, og i hvert fall ikke den samme historien. Folk er forskjellige, det må både TS, 16-åringen og svigers ha forståelse for. Verden kan ikke bestå av ekstreme premisser. Ekspander Nettopp! Som 16-årig trafikkoffer hadde jeg forventet at mine foreldre fulgte meg opp og eventuelt oppdaterte mine besteforeldre dersom det ikke gikk så bra med meg. Jeg hadde ikke forventet at besteforeldrene mine ba meg om oppdateringer. Jeg er av typen som ville blitt irritert om noen stadig vekk spurte om det gikk bra. Anonymkode: f92b2...5f0 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 27. januar #78 Del Skrevet 27. januar Det mangler noe i historien. Noen har informert svigers om at det gikk bra, men de ringer ikke for å høre om det gikk bra? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 27. januar #79 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 14.54): Nettopp! Som 16-årig trafikkoffer hadde jeg forventet at mine foreldre fulgte meg opp og eventuelt oppdaterte mine besteforeldre dersom det ikke gikk så bra med meg. Jeg hadde ikke forventet at besteforeldrene mine ba meg om oppdateringer. Jeg er av typen som ville blitt irritert om noen stadig vekk spurte om det gikk bra. Anonymkode: f92b2...5f0 Ekspander Men TS skriver vel heller ikke at 16 åringen forventer at besteforeldrene kontakter henne, men at besteforeldrene ikke har spurt noen i familien om hvordan det står til etter ulykken. Hadde bestemor/far sendt en melding til sin sønn eller svigerdatter og spurt om oppdatering så hadde 16 åringen trolig ikke reagert slik hun gjør, men hun reagerer på at det ikke er interesse i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 27. januar #80 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 14.39): Du forventer at andre mennesker skal lese tankene dine, og kutter dem ut dersom de ikke gjør det? Jeg setter også grenser for meg selv, men har ingen forventninger om at andre mennesker vet hva jeg har behov for uten at jeg har fortalt dem det. Anonymkode: f92b2...5f0 Ekspander Du tror jeg bare setter sånne grenser uten å kommunisere dette med folk? Hahahahaha, nice one. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå