AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Er i uke 14 nå, har vært ekstremt kvalm hele veien, klarer ikke gjøre noe da bevegelse gjør kvalmen uutholdelig, må ligge helt i ro. Har mistet litt troen på at jeg kommer til å bli bedre, hvordan var det med dere andre som hadde det likt? Ble dere helt bra etterhvert i svangerskapet, evt hvilken uke? Anonymkode: e2d1f...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Det der er blytungt😖 jeg har 3 barn og har hatt ulik erfaringer. Første svangerskapet varte det hele, kastet opp på morgenen noen timer før fødsel startet, mens de to andre har det gitt seg rundt uke 20😊 i det siste kom den igjen på slutten da, så var kvalm fra uke 35-40 men ikke like kvalm som i starten. Anonymkode: b5749...5dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Ja, ble gradvis litt bedre fra uke 16. Det gav seg helt rundt uke 18 mener jeg på. Anonymkode: e16c8...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden Ikke før en uke ett fødsel, måtte få intravenøs væske og innleggelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden I begge mine svangerskap har jeg spydd helt til fødselen. Anonymkode: 1f5c5...f7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden Ga seg i uke 8-9 med begge mine. Og jeg var skikkelig dårlig i ukene før det. Anonymkode: cf4dd...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): I begge mine svangerskap har jeg spydd helt til fødselen. Anonymkode: 1f5c5...f7a mereo skrev (2 timer siden): Ikke før en uke ett fødsel, måtte få intravenøs væske og innleggelser. Var dere sykmeldt helt svangerskap? Anonymkode: e2d1f...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 17 timer siden #8 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Var dere sykmeldt helt svangerskap? Anonymkode: e2d1f...70b Var sykemeldt fra uke 7. Noen dager var med lite kvalme, andre dager blei det bare å ligge i senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Det ble gradvis bedre mellom fra ca. uke 22 i første svangerskap og uke 16 i andre svangerskap. Jeg var periodevis kvalm gjennom hele svangerskapet, men det ble veldig mye bedre. I 3. trimester var jeg mest kvalm på kveldstid eller hvis jeg var ekstra sliten, og kastet opp et par ganger i uka. Det var mulig å forebygge kvalmen gjennom å unngå lukter og aktiviteter som trigget den (jeg måtte f.eks. ikke gå i nærheten av panteautomaten inne i dagligvarebutikker). Slik ble det selv om jeg kjenner godt igjen beskrivelsen din av at det er uutholdelig. Det var vanskelig å forestille seg at det kunne bli bedre da jeg var i uke 14, for kvalmen var altomfattende. Bruker du kvalmestillende? Jeg fikk noe hjelp av det, men det gjorde først og fremst at jeg kastet opp mindre uten at kvalmen i seg selv ble så mye mildere. Men jeg prøvde bare to typer, og hadde jeg vært gravid i dag, hadde jeg ønsket å teste flere alternativer, for jeg har møtt andre som har fått god hjelp av det. Anonymkode: a19e8...d8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Ekstremt kvalm i begge svangerskap. Ble litt bedre rundt uke 21-22, men kvalmen varte til fødsel Anonymkode: 264e7...dc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanja2345 Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Startet i uke 8, ga seg helt i uke 16-17. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden I det første svangerskapet var jeg svært plaget frem til cirka uke 12 til 14 (husker ikke nøyaktig). Fikk ikke i meg annet enn teskjeer med vann, måtte få intravenøst. Men så ble det ganske brått mye bedre, ikke særlig plaget med kvalme resten av graviditeten. Jeg fikk også intravenøs ernæring og det innbiller jeg meg at hjalp kroppen, da jeg var veldig tynn fra før. Anonymkode: 4d0e2...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå