velociraptor Skrevet 1. februar #41 Del Skrevet 1. februar Katten.2.0 skrev (19 minutter siden): Det er veldig rart at du siterer meg, som prater om prosent av befolkningen som er død i en konflikt, og gjør et poeng ut av at de du har sett ikke ser ut som de ikke har vært uten mat og drikke i lengre tid. Rart er et snilt ord av hva jeg synes det er. Fullstendig smakløst er også et av de snillere. Mens andre av oss synes det er sammenligninger med faktiske folkemord som er mest usmakelig 🤷🏼♀️ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 1. februar #42 Del Skrevet 1. februar Katten.2.0 skrev (33 minutter siden): Det er veldig rart at du siterer meg, som prater om prosent av befolkningen som er død i en konflikt, og gjør et poeng ut av at de du har sett ikke ser ut som de ikke har vært uten mat og drikke i lengre tid. Rart er et snilt ord av hva jeg synes det er. Fullstendig smakløst er også et av de snillere. Ja vel…. Hvilket eksempel på propaganda er det lov å bruke, når du stadig refererer til tall ingen kan verifisere som sannhet? Hvordan vet du det er sant? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 1. februar #43 Del Skrevet 1. februar velociraptor skrev (På 31.1.2025 den 20.24): Hvor mange % av palestinerne i verden er det Israel har utryddet nå igjen, for dere som liker å sammenligne det med Holocaust? Den palestinske befolkningen øker hvert år, også i 2023 og 2024 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 1. februar #44 Del Skrevet 1. februar velociraptor skrev (1 time siden): Mens andre av oss synes det er sammenligninger med faktiske folkemord som er mest usmakelig 🤷🏼♀️ I hvilken grad sammenligner jeg det med faktisk folkemord? Jeg setter det i kontekst. Dette er eneste konflikten de siste 25 årene som har hatt såpass høye tap av befolkningen på så kort tid. Det var du som tok opp feil tall for deretter sette det opp mot folkemordet på jøder under andre verdenskrig. Er det kritikkverdig at jeg svarer på settingen du setter opp? Merkelig. Madame Butterfly skrev (1 time siden): Ja vel…. Hvilket eksempel på propaganda er det lov å bruke, når du stadig refererer til tall ingen kan verifisere som sannhet? Hvordan vet du det er sant? Ok, så du ser ingen forskjell i at man kan diskutere døde - for det er hevet over enhver tvil at folk er drept i denne konflikten, spørsmålet er i hvor mange og evt lovlighet for dødsfallene - og det å dra inn at du synes folk ser velfødde ut som om det skal ha noe å si for mengde lidelse eller dødsfall. Det er som at jeg skulle sagt "Jeg så veldig mange klipp etter terrorangrepet 7. oktober, og der var israelerne velfødde, ikke voldtatt, ikke torturert og ikke drept" hver gang noen tar opp lidelsene eller diskuterer ofrene for 7. oktober. Det har ingen relasjon til hverandre, og det er bare så utrolig rart at du velger å koble det opp mot hverandre. Som at det at du har sett trygge, uskadede, velfødde palestinere, betyr at det ikke samtidig kan være store mengder mennesker som er døde, sultne, skadet etc. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 1. februar #45 Del Skrevet 1. februar (endret) Katten.2.0 skrev (3 timer siden): I hvilken grad sammenligner jeg det med faktisk folkemord? Jeg setter det i kontekst. Dette er eneste konflikten de siste 25 årene som har hatt såpass høye tap av befolkningen på så kort tid. Det var du som tok opp feil tall for deretter sette det opp mot folkemordet på jøder under andre verdenskrig. Er det kritikkverdig at jeg svarer på settingen du setter opp? Merkelig. Ok, så du ser ingen forskjell i at man kan diskutere døde - for det er hevet over enhver tvil at folk er drept i denne konflikten, spørsmålet er i hvor mange og evt lovlighet for dødsfallene - og det å dra inn at du synes folk ser velfødde ut som om det skal ha noe å si for mengde lidelse eller dødsfall. Det er som at jeg skulle sagt "Jeg så veldig mange klipp etter terrorangrepet 7. oktober, og der var israelerne velfødde, ikke voldtatt, ikke torturert og ikke drept" hver gang noen tar opp lidelsene eller diskuterer ofrene for 7. oktober. Det har ingen relasjon til hverandre, og det er bare så utrolig rart at du velger å koble det opp mot hverandre. Som at det at du har sett trygge, uskadede, velfødde palestinere, betyr at det ikke samtidig kan være store mengder mennesker som er døde, sultne, skadet etc. Har du sett videoen der stakkars vettskremte Arbel Yehud ble løslatt forleden? Det var ikke bare «trygge, uskadede og velfødde» palestinere der. Det var aggressive og fysisk sterke MENN og gutter som presset seg frem og det virket som deres høyeste ønske i livet var å slå kloa i stakkars Arbel. Det var så ille at Israel så seg nødt til å utsette frigivingen av palestinske fanger. Det var skremmende scener, og jeg skjønner godt at folk som har blitt tutet ørene fulle av hvor jævlig sivile har hatt det nå på stripa i 15 mndr reagerer. Det er noe som ikke stemmer, det er ekstremt tydelig. Dette er barbari mot sivilisasjon. Det latterlige skuespillet, den psykiske terroren mot Bibas-familien mm. Skjønner også godt at Egypt og Jordan ikke ønsker å ha sorten innenfor sine grenser. Så har du Amnesty da, med den tåredryppende kampanjen sin for å få frigitt den «uskyldige» barnelegen. For det var helt sikkert bare det han var. 🤮 Endret 1. februar av Bacteria 9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 1. februar #46 Del Skrevet 1. februar Katten.2.0 skrev (9 timer siden): Utover dét, sier jeg bare at 2-3% av Gaza befolkning er drept på litt over ett år, og på denne siden av årtusenskiftet er det kun én annen konflikt som har tilsvarende mengde døde i forhold til befolkningstall - og det er Syria-konflikten. Israel har sånn sett vært over ti ganger mer effektiv, siden den konflikten tok over ett tiår å oppnå samme prosenttall døde. passet deg fint å ta «på denne tiden av årtusenskifte» så du slapp å forholde deg til 1994? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 1. februar #47 Del Skrevet 1. februar Sportydame skrev (På 26.1.2025 den 9.48): Trump godkjenner bomber til Israel som Biden stoppet Ser Trump er åpen for at Palestinerne kan flytte til Egypt eller andre områder - for å skape mer varig fred. Det er jo helt åpenbart at befolkningsveksten i Gaza er en utfordring - samt gjenoppbyggingen. Er det ikke da bedre at de som vil kan flytte på seg (til andre arabiske land)? Jeg kjenner egentlig litt på at jeg har får nok av den konflikten der. Selv om det er fred akkurat nå kommer den ikke til å vedvare. De har kriget i over flere ti år mellom seg. Slik går det når 3 religioner regner Israel, spesielt Jerusalem som hellig sted og skal ha eierskap til det som de betrakter som sitt område. Jødene fordi det er det hellige land lovet dem, de kristne fordi Jesus døde på korset der og kristendom oppstod, og muslimene fordi Profeten Muhammed for opp til himmelen i Jerusalem. Derfor blir det konflikter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 1. februar #48 Del Skrevet 1. februar Bacteria skrev (11 minutter siden): Har du sett videoen der stakkars vettskremte Arbel Yehud ble løslatt forleden? Det var ikke bare «trygge, uskadede og velfødde» palestinere der. Det var aggressive og fysisk sterke MENN og gutter som presset seg frem og det virket som deres høyeste ønske i livet var å slå kloa i stakkars Arbel. Det var så ille at Israel så seg nødt til å utsette frigivingen av palestinske fanger. Det var skremmende scener, og jeg skjønner godt at folk som har blitt tutet ørene fulle av hvor jævlig sivile har hatt det nå på stripa i 15 mndr reagerer. Det er noe som ikke stemmer, det er ekstremt tydelig. Dette er barbari mot sivilisasjon. Det latterlige skuespillet, den psykiske terroren mot Bibas-familien mm. Skjønner også godt at Egypt og Jordan ikke ønsker å ha sorten innenfor sine grenser. Så har du Amnesty da, med den tåredryppende kampanjen sin for å få frigitt den «uskyldige» barnelegen. For det var helt sikkert bare det han var. 🤮 Hva har dette med antall døde i Gaza å gjøre? velociraptor skrev (9 minutter siden): passet deg fint å ta «på denne tiden av årtusenskifte» så du slapp å forholde deg til 1994? Jeg gjorde det hele veien. Kan du svare meg på i hvilken grad jeg har sammenlignet krigen i Gaza med folkemordet på jødene, og hvorfor det er kritikkverdig av meg å svare på premissene du setter opp? Det var du som tok opp folkemordet på jødene i denne tråden, så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du synes det er usmakelig at jeg rettet på at du kom med feilinformasjon. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 2. februar #49 Del Skrevet 2. februar Katten.2.0 skrev (3 timer siden): Det har ingen relasjon til hverandre, og det er bare så utrolig rart at du velger å koble det opp mot hverandre. Jeg kobler de opp ikke opp mot hverandre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet onsdag kl 18:41 #50 Del Skrevet onsdag kl 18:41 Aller først må FN sende inn fredsbevarende styrker. Dette har Israel og Netanyahue avvist tidligere, men nå må verden stå sammen mot det folkemordet som utspiller seg. Israel og USA må trekke seg tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet onsdag kl 18:46 #51 Del Skrevet onsdag kl 18:46 Amossa skrev (4 minutter siden): Aller først må FN sende inn fredsbevarende styrker. Dette har Israel og Netanyahue avvist tidligere, men nå må verden stå sammen mot det folkemordet som utspiller seg. Israel og USA må trekke seg tilbake. Ja, helt enig i at hamas må forhidres i å begå det folkemordet de drømmer om. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet onsdag kl 19:16 #52 Del Skrevet onsdag kl 19:16 Amossa skrev (30 minutter siden): Aller først må FN sende inn fredsbevarende styrker. Dette har Israel og Netanyahue avvist tidligere, men nå må verden stå sammen mot det folkemordet som utspiller seg. Israel og USA må trekke seg tilbake. Fredsbevarende styrker??! Narr meg ikke til å le. Vet du ikke at i Libanon har UNIFIL bare stått og sett på at Hezbollah har bygd seg opp langs grensa der de etter FN-resolusjon 700- et eller annet ikke har lov å være. Israel måtte be dem om å flytte seg når de kom for å rydde opp. De har ingen legitimitet, dessverre. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet torsdag kl 08:44 #53 Del Skrevet torsdag kl 08:44 Bacteria skrev (13 timer siden): Fredsbevarende styrker??! Narr meg ikke til å le. Vet du ikke at i Libanon har UNIFIL bare stått og sett på at Hezbollah har bygd seg opp langs grensa der de etter FN-resolusjon 700- et eller annet ikke har lov å være. Israel måtte be dem om å flytte seg når de kom for å rydde opp. De har ingen legitimitet, dessverre. Hva har dette med saken å gjøre? Har jeg lest deg riktig her på KG så er du på Knessets høyreekstreme side som helst ser palestinerne i hele Israel tvangsfordrevet til nabolandene. Etnisk rensing kalles det på mitt språk. Hva kalles det på ditt språk? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet torsdag kl 08:58 #54 Del Skrevet torsdag kl 08:58 Amossa skrev (11 minutter siden): Hva har dette med saken å gjøre? Har jeg lest deg riktig her på KG så er du på Knessets høyreekstreme side som helst ser palestinerne i hele Israel tvangsfordrevet til nabolandene. Etnisk rensing kalles det på mitt språk. Hva kalles det på ditt språk? Å vi er på det nivået. Da legger jeg meg på samme nivå og sier at det heller er du som er ekstremist her. Du påstår jo hardnakket at palestinerne ikke driver med terrorisme. Krever tom kilder på det motsatte. Helt utrolig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet torsdag kl 09:43 #55 Del Skrevet torsdag kl 09:43 Bacteria skrev (35 minutter siden): Å vi er på det nivået. Da legger jeg meg på samme nivå og sier at det heller er du som er ekstremist her. Du påstår jo hardnakket at palestinerne ikke driver med terrorisme. Krever tom kilder på det motsatte. Helt utrolig. Nå tror jeg du blander Hamas og palestinerne. Noen palestinere er i Hamas, men man kan ikke dermed si at alle palestinere er terrorister. Det er også slik i debatt at den som påstår noe, må kunne dokumentere. Jeg venter fortsatt på dokumentasjon på at palestinere er terrorister. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet torsdag kl 09:49 #56 Del Skrevet torsdag kl 09:49 Amossa skrev (4 minutter siden): Nå tror jeg du blander Hamas og palestinerne. Noen palestinere er i Hamas, men man kan ikke dermed si at alle palestinere er terrorister. Det er også slik i debatt at den som påstår noe, må kunne dokumentere. Jeg venter fortsatt på dokumentasjon på at palestinere er terrorister. Sier ikke at alle palestinere er terrorister. Men du bør vite at skillet mellom de som er faktiske medlemmer i terroristorganisasjoner der nede og de øvrige palestinerne er veldig blurry. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet torsdag kl 10:32 #57 Del Skrevet torsdag kl 10:32 Amossa skrev (5 minutter siden): Nå tror jeg du blander Hamas og palestinerne. Noen palestinere er i Hamas, men man kan ikke dermed si at alle palestinere er terrorister. Det er også slik i debatt at den som påstår noe, må kunne dokumentere. Jeg venter fortsatt på dokumentasjon på at palestinere er terrorister. Det er da ingen hemmelighet at støtten for terror i Palestina er skyhøy. Denne er en kort liten sak fra Jenin, Gaza var vel enda mer ekstremistisk. Er jo bare å se på de politiske valg, på mangelen av politiske valg, på meningsmålingene. Se dem i gatene, se dem på SoMe, se folkemengdene. Det er en grunn til at man ser maskerte menn med maskingevær, og aldri folkemengder som tenner lys, og synger salmer. Den siste formen for fredelig protest finnes ikke. Det er rop om død over jødene og Allah Akbar Du snakker nesten som at det er en stor fredselskende befolkning under ufrivillig kontroll av noen få terrorister som heter Hamas. Realiteten er at nesten 100% av befolkningen stiller seg bak Hamas, eller andre av de 50 shades of black fraksjonene, som alle deler synet på bevæpnet kamp mot jødene som skal fjernes fra levanten. 4 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet torsdag kl 16:43 #58 Del Skrevet torsdag kl 16:43 (endret) Madame Butterfly skrev (10 timer siden): Det er da ingen hemmelighet at støtten for terror i Palestina er skyhøy. Denne er en kort liten sak fra Jenin, Gaza var vel enda mer ekstremistisk. Er jo bare å se på de politiske valg, på mangelen av politiske valg, på meningsmålingene. Se dem i gatene, se dem på SoMe, se folkemengdene. Det er en grunn til at man ser maskerte menn med maskingevær, og aldri folkemengder som tenner lys, og synger salmer. Den siste formen for fredelig protest finnes ikke. Det er rop om død over jødene og Allah Akbar Du snakker nesten som at det er en stor fredselskende befolkning under ufrivillig kontroll av noen få terrorister som heter Hamas. Realiteten er at nesten 100% av befolkningen stiller seg bak Hamas, eller andre av de 50 shades of black fraksjonene, som alle deler synet på bevæpnet kamp mot jødene som skal fjernes fra levanten. Forferdelig video. Tom for ord. Hva er det de lever av der inne i sitt selvvalgte fengsel/terrorreir? Selvfølgelig hjelp fra bla UNRWA. Og dette støtter «vi» nå sist med å overføre 270 mill. Jeg blir fysisk uvel av å vite at noen av mine skattekroner går til de greiene der. Endret torsdag kl 20:45 av Bacteria 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet torsdag kl 18:48 #59 Del Skrevet torsdag kl 18:48 Madame Butterfly skrev (8 timer siden): Du snakker nesten som at det er en stor fredselskende befolkning under ufrivillig kontroll av noen få terrorister som heter Hamas. Realiteten er at nesten 100% av befolkningen stiller seg bak Hamas, eller andre av de 50 shades of black fraksjonene, som alle deler synet på bevæpnet kamp mot jødene som skal fjernes fra levanten. yep. akkurat. Når skal folk våkne ? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet torsdag kl 19:20 #60 Del Skrevet torsdag kl 19:20 Hvor mange liv har FN på samvittigheten etter å ha motsatt seg evakuering av palestinere fra krigssoner? Nesten 100 000 ukrainere har flyktet bare til Norge, mens FN fra starten av krigen kjempet mot at palestinerne skulle evakueres. Evakueringen skulle skjedd for over ett år siden - mens det var krigføring! https://www.nrk.no/urix/trump_-_-israel-skal-gi-gaza-til-usa-1.17256830 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå