Gå til innhold

Dere særboere; hvor ofte treffes dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er dere like mye hos hverandre når dere treffes?

Overnatter ofte?

Rett hjem til hverandre etter jobb?

Hva slags husarbeid gjør dere hos hverandre?

Deler dere på noe økonomisk?

Anonymkode: ffeb9...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Møtes i snitt ca halve uken. I blant tar vi følge hjem fra jobb, andre ganger drar vi over til den andre litt senere på kvelden. Sover sammen stort sett alle gangene vi møtes. Her deler vi ikke økonomi eller husarbeid hos hverandre. Han pleier å lage frokost til meg hver gang da. :) 

Anonymkode: 005f0...970

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som regel 1-2 ganger i uka.

Vi er som regel hos meg. 

Ikke så ofte overnatting men vi sover en del ilag, som i dag etter hans nattevakt. Vi jobber en del om hverandre pga hans turnus. 

Vi deler måltider iblant og da bidrar han. Han har også kastet søppel og hjulpet til med å rydde/organisere og sette opp hyller. Han mater og aktiviserer katten min iblant. Ellers gjør vi husarbeid hver for oss. 

Anonymkode: c5d4a...b8d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

i treffes så ofte vi kan, kanskje annen hver dag. Av og til lager vi middag sammen, oftest treffes vi på sen ettermiddag/kveld.  Overnatter kun i helgene når det passer seg.

Vi gjør ingen husarbeid hos hverandre, men når vi spiser sammen lager vi begge to, samt rydder sammen etterpå. Utgiftene deler vi på 50/50. 

Anonymkode: 43972...994

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er sammen mye den uken vi ikke har barna. Hele helgen, og et par av ukedagene. 

Vi sover alltid over når vi er sammen.

Er ca halvparten hos hver.

Vi betaler alltid for ting sammen, deler ikke på to, men deler på hvem av som som betaler på butikken, for konsertbilletter, for middag ute, bussbillett osv osv. Så går det opp i opp sånn ca. 

Jeg gjør mer husarbeid hos han enn han gjør hos meg. Han rydder gjerne opp etter mat, men aldri noe annet egentlig. Jeg er mer opptatt av å ha det ryddig rundt meg, så jeg rydder og vasker en del hos han også, slik at jeg trives bedre. 

Anonymkode: fc3ac...b7f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mest hos den ene. 

Overnatter ofte?

Av og til overnatter vi,andre ganger ikke. 

Sjelden. Liker å lande litt og hvile ut og gi hverandre den beste versjonen av oss selv. 

Vi gjør husarbeid i hvert sitt hus

Ja,vi hjelper hverandre der det trengs uten faste avtaler av noe slag. 

Anonymkode: da892...4d5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da vi var det var vi sammen så ofte vi kunne. 

Dette 

jeg var mest hos han. Jeg leide en leilighet som ingen av oss trivdes i. 

Overnatter ofte?

så ofte vi hadde mulighet. Jeg jobbet natt. 

Vi jobbet ulikt, men var sammen så fort vi hadde mulighet.

Han gjorde alt hos meg og jeg alt hos han. 

kun mat. 

Vi flyttet sammen etter 10 mnd som særboere. 

Anonymkode: 828f0...e5b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Overnatter ofte?

Vi bor litt unna hverandre, og har barn på hver vår kant så er sammen når barna er hos den andre forelderen. Har fast opplegg men kan avtale avvik ved behov, ferier osv. Men kan ikke stikke innom (bor ikke sånn til heller) Hadde vi bodd rett ved hverandre måtte vi nok snakket mer sammen om slike ting.

Vi lager mat sammen og rydder opp etter det sammen. Men har ikke noe ansvar i den andres hjem. Kjøper inn hver for oss eller sammen ved behov og det blir ca 50/50 siden vi bytter på hvem vi er hos. Ferier gjelder det samme, vi spleiser på hotellet etc.

Prøver å unngå å havne i konflikter, ved å være i forkant med å avtale ting.

Anonymkode: 7980b...cfb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtes ca en gang i uken,1 eller 2 netter, overnatter alltid. bytter på hos hvem, betaler ca alt 50 /50 og lager mat og rydder alltid sammen. 

Vi skal forbli særboere,vi er veldig enige om det heldigvis!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vi bor litt unna hverandre, og har barn på hver vår kant så er sammen når barna er hos den andre forelderen. Har fast opplegg men kan avtale avvik ved behov, ferier osv. Men kan ikke stikke innom (bor ikke sånn til heller) Hadde vi bodd rett ved hverandre måtte vi nok snakket mer sammen om slike ting.

Vi lager mat sammen og rydder opp etter det sammen. Men har ikke noe ansvar i den andres hjem. Kjøper inn hver for oss eller sammen ved behov og det blir ca 50/50 siden vi bytter på hvem vi er hos. Ferier gjelder det samme, vi spleiser på hotellet etc.

Prøver å unngå å havne i konflikter, ved å være i forkant med å avtale ting.

Involverer dere barna? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Involverer dere barna? 

Eller holder dere de helt utenfor relasjonen? Sånn var spørsmålet tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Eller holder dere de helt utenfor relasjonen? Sånn var spørsmålet tenkt.

De er gamle nok til at de ikke bryr seg så mye om å delta i noe sammen med kjæresten til forelder, utover at de har hilst og pratet litt. Tenåringer og voksne barn behøver på en måte ikke å involveres mer enn at vi prater åpent om ting.

Yngre barn bør også beskyttes litt mener nå jeg, mest fordi ingen barn egentlig ønsker seg steforeldre (med noen unntak).
Skal man bo sammen vil det kreve mye megling tror jeg.

Mine barn er vant til å styre seg selv. Og vil ha ting på sin måte. Noe jeg unner dem

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke særlig smart å ikke la ungene vite det hvertfall,da blir det ikke seriøst i mine øyne. Her er ungene voksne så det er ikke noe problem. 

Anonymkode: da892...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi er stort sett sammen fra fredag ettermiddag til søndag etter frokost. 

Anonymkode: 9d1c8...eca

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Overnatter ofte?

Bor ikke sammen pga. barn og dårlige erfaringer med tidligere samboere begge to.

Har barn annen hver uke, samtidig. 

Møtes innimellom med barna sammen, for middager og annet.

Når barna drar er vi sammen stort sett hele uken uten barn. Jeg er hos han. Han besøker meg med barn innimellom men sover mer eller mindre aldri hos meg. Det er jeg komfortabel med.

Deler på noe matutgifter når vi er sammen men jeg får mest hos han. Jeg hjelper med husarbeid og mye annet hos han. Han hjelper meg med alt jeg trenger av arbeid hos meg.

Anonymkode: b5167...868

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor ca en time fra hverandre. Begge har voksne barn. Er sammen hver helg, av og til også noen ukedager, begge jobber dagtid i ukedager. Vært sammen i 4 år. 

Vi bytter på hvem vi er hos. Han bor i byen, jeg litt mer landlig. Møter jevnlig hverandres barn, og barna på hver sin kant har også møttes, og har en god tone. 
Vi deler for det meste på alt av utgifter, har en felles bankkonto som vi bruker til alt sånt. 
Han er glad i å lage mat, så som oftest gjør han det, jeg rydder for det meste etter matlaging osv. men husarbeid i egne hjem står vi for selv. 

Anonymkode: 83744...838

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bor bare ti minutter fra hverandre. Vi sover sammen ca fire netter i uka, etter å ha hatt litt stund for oss selv. Husarbeid begrenser seg til matlaging sammen, og rydding etter felles aktiviteter. Har vi behov for hjelp til noe spesielt, så spør vi selvsagt. Utgifter deles ganske likt, men siden hun tjener det dobbelte, så spanderer hun litt oftere.

Anonymkode: 86a28...446

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor ca 15 minutter fra hverandre, bor sammen annenhver uke når vi ikke har barn, og møtes innimellom når vi har barn men barna ikke er hjemme. 

Anonymkode: 0f0be...490

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...