AnonymBruker Skrevet i går, 08:23 #1 Del Skrevet i går, 08:23 Vi har hatt privat vaskehjelp i mange år, men hun har nå flyttet til en annen by. Hun begynte hos oss gjennom et vennepar, så vi stolte fullt og helt på henne fra dag én. Hva er beste fremgangsmåte for å finne en ny privat vaskehjelp? Alle vaskebyråer jeg har snakket med, sier at de ikke kan garantere samme person hver gang, som er viktig for oss. Ønsker å forholde oss til én person. Jeg forsøkte mittanbud, men samme problem. Har noen andre tips? Anonymkode: 4ff33...956 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet i går, 08:25 #2 Del Skrevet i går, 08:25 Hør i lokale fb-grupper, hør med venner, kolleger etc? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 08:42 #3 Del Skrevet i går, 08:42 Freska får man fast renholder. Og man bør ikke bruke svart privat renholder. Sykelønn, forsikring, arbeidsrettigheter, feriepenger og pensjon er viktige elementer i arbeidslivet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:44 #4 Del Skrevet i går, 08:44 Vi har hatt fast renholder fra Freska i ett år. Ikke vært snakk om at det kan variere. Hun er her ikke så ofte, så det har ikke kollidert med feriene hennes (enda). Anonymkode: cae35...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:17 #5 Del Skrevet i går, 09:17 Hvor mye betaler dere for Freska? For hvor stort hus? Anonymkode: d76c0...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:21 #6 Del Skrevet i går, 10:21 Fresks finnes dessverre ikke i vårt område. Jeg har hørt at man får fast person og det ville jeg gjerne ønsket. Ingen av vaskefirmaene i byen her bekrefter at det vil være kun én vaskehjelp, så det er her jeg står fast. Vi har litt sære ting som er viktig å unngå her av helserelaterte årsaker, som gjør det lettere å stole på at én person er klar over ting. Detaljer kan oftere bli glemt hvis det er flere forskjellige som kun er her sporadisk. Så aller helst vil vi betale noen på ordentlig vis, altså ikke svart, men så finner vi jo ingen gode alternativ for dette! Da blir det dessverre privat vei å gå, så betaler vi heller godt nok for at det skal være verdt det for vedkommende. Anonymkode: 4ff33...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:31 #7 Del Skrevet i går, 17:31 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har hatt privat vaskehjelp i mange år, men hun har nå flyttet til en annen by. Hun begynte hos oss gjennom et vennepar, så vi stolte fullt og helt på henne fra dag én. Hva er beste fremgangsmåte for å finne en ny privat vaskehjelp? Alle vaskebyråer jeg har snakket med, sier at de ikke kan garantere samme person hver gang, som er viktig for oss. Ønsker å forholde oss til én person. Jeg forsøkte mittanbud, men samme problem. Har noen andre tips? Anonymkode: 4ff33...956 Du kjenner risikoen ved å ha en privat person som utfører tjenester i ditt private hjem? Skader hun seg kan du få millionkrav mot deg om du ikke har forsikring og resten av papirene i orden. Hvor finner du svart arbeidskraft? Litt her og litt der, hva du finner vet du ikke før du har prøvd, og eventuelt fått alle verdisaker fjernet hjemme fra. Da har du ikke innbrudd fordi personen er låst inn. Og ingen forsikringsdekning. Så lykke til. Anonymkode: 7a2d3...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:46 #8 Del Skrevet i går, 17:46 newman01 skrev (9 timer siden): Freska får man fast renholder. Og man bør ikke bruke svart privat renholder. Sykelønn, forsikring, arbeidsrettigheter, feriepenger og pensjon er viktige elementer i arbeidslivet trenger ikke være svart fordi om det er privat. Anonymkode: e8e37...d19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:47 #9 Del Skrevet i går, 17:47 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du kjenner risikoen ved å ha en privat person som utfører tjenester i ditt private hjem? Skader hun seg kan du få millionkrav mot deg om du ikke har forsikring og resten av papirene i orden. Hvor finner du svart arbeidskraft? Litt her og litt der, hva du finner vet du ikke før du har prøvd, og eventuelt fått alle verdisaker fjernet hjemme fra. Da har du ikke innbrudd fordi personen er låst inn. Og ingen forsikringsdekning. Så lykke til. Anonymkode: 7a2d3...14f kjenner du til at det finns ærlige folk? Anonymkode: e8e37...d19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:47 #10 Del Skrevet i går, 17:47 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du kjenner risikoen ved å ha en privat person som utfører tjenester i ditt private hjem? Skader hun seg kan du få millionkrav mot deg om du ikke har forsikring og resten av papirene i orden. Hvor finner du svart arbeidskraft? Litt her og litt der, hva du finner vet du ikke før du har prøvd, og eventuelt fått alle verdisaker fjernet hjemme fra. Da har du ikke innbrudd fordi personen er låst inn. Og ingen forsikringsdekning. Så lykke til. Anonymkode: 7a2d3...14f Privatperson betyr jo ikke automatisk svart arbeid da, skjerp deg! Anonymkode: 3afaf...76f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet i går, 17:52 #11 Del Skrevet i går, 17:52 Lapp i butikken eller på andre oppslagstavler. Vi fant en kjempefin en via en nabo og hun ville ta oss også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Privatperson betyr jo ikke automatisk svart arbeid da, skjerp deg! Anonymkode: 3afaf...76f Hvem er du som tror du skal instruere andre brukere? Står det noe i hi fra ts om at hun har hatt eller kommer til å ha papirarbeidet i orden mht vaskehjelp? Jeg ser ingenting, og hun vil ikke ha byrå, hvilket betyr å ha orden i papirarbeidet. Spørsmålet er og om noen vil jobbe svart, som oppholder seg lovlig i Landet. Alle husker Maria Ameli saken og hvordan hun livnærte seg. AnonymBruker skrev (7 timer siden): kjenner du til at det finns ærlige folk? Anonymkode: e8e37...d19 Ja, faktisk. Anonymkode: 7a2d3...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvem er du som tror du skal instruere andre brukere? Står det noe i hi fra ts om at hun har hatt eller kommer til å ha papirarbeidet i orden mht vaskehjelp? Jeg ser ingenting, og hun vil ikke ha byrå, hvilket betyr å ha orden i papirarbeidet. Spørsmålet er og om noen vil jobbe svart, som oppholder seg lovlig i Landet. Alle husker Maria Ameli saken og hvordan hun livnærte seg. Ja, faktisk. Anonymkode: 7a2d3...14f Leser DU hva jeg har skrevet? Jeg vil jo ha byrå! Problemet er at ingen av dem kan tilby det vi behøver. Jeg ble glad for tipset om firmaet lenger oppe, for kanskje kommer de til vårt område etterhvert, men i mellomtiden må jeg finne en annen løsning. Og ta det med ro, alt skal bli gjort ordentlig. Forresten, jeg er ikke sikker på om "instruere" betyr det du tror det betyr. Det passet i alle fall ikke inn slik du brukte det. Anonymkode: 4ff33...956 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Vaskehjelp.no bruker vi. Hun som vasker hos meg har vært opptatt av at hun ikke vil gjøre avtaler annet enn gjennom appen, så håper og tror at betingelsene der er gode, sånn at hun får hjelp hvis hun blir sjuk. Samme person som har vasket hos oss i 2 år nå, er veldig fornøyd med henne! Anonymkode: e5dca...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå