Gå til innhold

Ungdommen må ha bank id, ta fri fra skolen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

1 feb?! Er det ikke mars?!

Anonymkode: cea05...5e6

Særskilt er 1. feb, men ordinær 01. mars.

Anonymkode: f479f...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger bankID til å søke vgs den 1. februar, sikkert.

Anonymkode: 95f95...daf

Man må ikke ha bank-ID, man kan også bruke minID. Har man ikke registrert minID-bruker før så bestiller man pinkoder på nett. De blir sendt til folkeregistrert adresse.

Anonymkode: e8353...3c5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min ungdom fiksa dette selv i høst, så er ikke helt sikker på prosessen, men han måtte ikke innom noen bank. Han måtte dog innom post i butikk og identifisere seg med pass og signere (?). Det ble iallefall ordna i post i butikk.

Anonymkode: 19258...485

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vår bank har dropp in, men dette er i skoletiden. Kan bestille på nett, men står at barnet må hente i banken.

Er det blitt slik at en må be om fri fra skolen pga dette?

Anonymkode: d027a...4c3

Vi tok det via tlf eller chat

Anonymkode: 1178e...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi tok det via tlf eller chat

Har pratet med de og må inn. Er ett stykke å dra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har pratet med de og må inn. Er ett stykke å dra. 

Hvorfor ikke ordne det i vinterferien? 

Anonymkode: e8353...3c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er nok det at de må legitimere seg ja. Min ungdom måtte også det. Gikk innom etter skolen da vi heldigvis fortsatt har lokalbank her. Har også sparekonto i en annen bank,så måtte jammen dit og legitimere seg også.. Det tok vi en dag han sluttet tidlig,for det var lenger unna. 

Prøv å be om fri på slutten av dagen,og skriv hva dere skal. Blir jo litt det samme som å ta fri for å ordne pass. Det er gyldig fravær,så vidt jeg vet.

Anonymkode: 6760e...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi måtte møte fysisk for å skanne pass. Banken hadde minimale åpningstider type 11-14. Vi tok det den ene dagen i uka ungdommen er ferdig på skolen kl 13. 

Anonymkode: 2fe66...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, da gir du bare beskjed til skolen og drar og ordner det. 

Anonymkode: 13123...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holder det ikke at du tar med pass for de og ordner det? Ta det i vinterferien da! ELLER RETT ETTER SKOLEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eller vente et par uker og ta det i vinterferien..? 

Trenger ikke gjøre det fryktelig komplisert når det kun er et par mnd mellom hver ferie her i landet.

Anonymkode: 9864f...434

Må nok ha før vinter ferie pga søknad på skole. Vi gjorde det i sommerferien før 10 klasse for vi viste dette var noe som måtte brukes.

Men noen får å slik minid i posten med engangskodee

Anonymkode: 96286...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Holder det ikke at du tar med pass for de og ordner det? Ta det i vinterferien da! ELLER RETT ETTER SKOLEN!

er lov å lese før du kommenterer, eller er det for slitsomt? BANKEN ER IKKE ÅPEN ETTER SKOLETID

Anonymkode: b705a...d2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

er lov å lese før du kommenterer, eller er det for slitsomt? BANKEN ER IKKE ÅPEN ETTER SKOLETID

Anonymkode: b705a...d2a

Jeg leste.. Det er lov å være hyggelig mot andre og, det er lov å misforstå eller komme med forslag..

Har ikke hørt om noen som fysisk MÅ inn i banken for å ordne med bank id, hørest merkelig ut. Men da har kanskje ikke ungdommen bankkonto i den aktuelle bankkontoen? Og vist pass for lenge siden så det skulle vært i orden!

Vi fikk brikke i posten og ordnet det via tlf/chat.

Derfor det forslaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For de som søker på særskilt grunnlag er fristen 1. februar.

Anonymkode: 23cf6...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vår bank har dropp in, men dette er i skoletiden. Kan bestille på nett, men står at barnet må hente i banken.

Er det blitt slik at en må be om fri fra skolen pga dette?

Er din bank så vrien på dette, så bytt bank, eller gjør dette eer skoletid. De fleste banker med filial har åpent til klokken 15.30. Da er de fleste og ferdig på skolen. 
Men har din bank så dårlig kundeservice at man må ta fri for å møte opp, så er dette en bank jeg ikke ville forholdt meg til. 
Hvilken bank snakker vi her om? Er jo og bare et fåtalls banker med droppin og med filialer igjen. Andre banker ordner alt elektronisk og brikken kommer i postkassen.

Anonymkode: c5700...427

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo. 1. feb er på særskilt grunnlag

Anonymkode: 640f6...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er din bank så vrien på dette, så bytt bank, eller gjør dette eer skoletid. De fleste banker med filial har åpent til klokken 15.30. Da er de fleste og ferdig på skolen. 
Men har din bank så dårlig kundeservice at man må ta fri for å møte opp, så er dette en bank jeg ikke ville forholdt meg til. 
Hvilken bank snakker vi her om? Er jo og bare et fåtalls banker med droppin og med filialer igjen. Andre banker ordner alt elektronisk og brikken kommer i postkassen.

Er ikke der hvis en bor på bygda. Nærmeste her som har filial stenger kl 15, og grunnskolen slutter 14.40 og er da hjemme 15.15 med buss og så 35 min å kjøre.

De andre bank filial ligger ca 1 til 2 timer unna

Anonymkode: 96286...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leste.. Det er lov å være hyggelig mot andre og, det er lov å misforstå eller komme med forslag..

Har ikke hørt om noen som fysisk MÅ inn i banken for å ordne med bank id, hørest merkelig ut. Men da har kanskje ikke ungdommen bankkonto i den aktuelle bankkontoen? Og vist pass for lenge siden så det skulle vært i orden!

Vi fikk brikke i posten og ordnet det via tlf/chat.

Derfor det forslaget!

Vi måtte fysisk møte opp i banken, to år siden. Å komme inn i banken er jo nesten som et fort. Låst før, må ha avtale med navngitt person på forhånd… 🤯

Anonymkode: 772c6...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nordea 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Trenger bankID til å søke vgs den 1. februar, sikkert.

Anonymkode: 95f95...daf

Man kan også logge seg inn med MinId for å søke vgs.

Anonymkode: 462d8...c3e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...