Gå til innhold

Folk som har normalt/godt med penger er alltid de som maser om prisen på ting eller er livredd for å betale noe ekstra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes det er mer usjarmerende å ikke kunne regne og tenke. De som kaller andre gjerrige er oftest sånne som tror penger vokser på trær, at en rik onkel skal dø, at de skal vinne i lotto.

Anonymkode: 75ed3...025

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er to sider av samme sak.

Jeg har en eks med millionlønn. Han kunne skjelle ut en stakkars håndverker og finne feil for å få arbeidet gratis eller til redusert pris. For deretter å gå ut å kjøpe seg en dress til 15000 og sko til 4000 uten å blunke.

Forkastelig.

Så har jeg en venninne med stor gjeld og lever av nav som bestiller seg mat hjem 3-4 ganger i uken? Hun er faktisk utdannet kokk!! 
Det er noe jeg med min helt normale økonomi aldri ville gjort.

Vi er forskjellige.

Anonymkode: 6222f...452

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja… som mange sier her - de som har penger har de for en grunn

samtidig har de jobbet for pengene sine og vil sørge for at de strekker lengst mulig siden de ikke har noe sikkerhetsnett kanskje?

de på trygd har faktisk ikke jobbet for sine penger, så de er kanskje ikke så opptatt av å spare, for om de sparer opp penger får de jo mindre trygd. 

Anonymkode: 73c73...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Detre har jeg lagt merke til over mange år, folk som har de minste utgiftene eller store lønninger med mye til overs er de første til å klage på pris, snakker om at de ikke kan kjøpe seg X og Y fordi det koster et par tusen, men bruker masse penger på snop og cola feks. Når vi skal feks spise lunsj så må vi gå der det er lunsj tilbud. Vi må parkere 1 km unna fordi de vil ikke betale parkeringavgift.

Og dette er folk som har lite utgifter i forhold til lønn, ofte voksne single menn. 

Jeg har to venninner hvor den ene er ufør og den andre delvis, de få gangene jeg har hørt de nevne penger kan jeg telle på en hånd, de snakker ikke om og klager ikke på at ting koster, eller ditt og datt.

Jeg klaget nok før, men har tatt meg i det fordi det er veldig lite sjarmerende trekk. 

Anonymkode: 3950f...f95

Ja, men dette er noen du kjenner, det betyr ikke at alle andre som tjener godt er sånn. At noen velger å priotitere cola og snop har jo strengt tatt ikke du noe med.

Denne parkeringen som diskuteres så heftig: HVA var det dere skulle, siden dere måtte kjøre sammen? Hvor lenge skulle bilen stå på betalparkering, og hva kostet det? Tilbydde du deg å dele på parkeingsavgiften? Kunne du brukt din egen bil isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke brukerangrep vel, jeg svarte deg kort på at jeg synes ikke den oppførselen din var sjarmerende, og det har jeg vel rett i? Jeg kler meg heller ikke 2 lag med klær, brodder og klar for å gå 500-1000 meter i all slags vær når fremkomstmiddelet er BIL og man har frihet å parkere veldig nært. At du da tar det som en utfordring og skal gjøre det ekstra vanskelig for folk, er spesielt. 

Anonymkode: 3950f...f95

Det er jo veldig umodent å ikke kle seg etter været. 

Hva om det skjer noe med bilen, og man må vente to timer på veihjelp. Eller må ta alternativ transport hjem? 

Hva om den perfekte parkeringsplassen din, rett foran senteret, ikke er ledig likevel? 

Anonymkode: ca4fc...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det handler om tidsberegning. Jeg regnet med at siden vi var tungt lastet skulle min søster skulle kjøre oss til døra, evt. parkere bilen et anna sted om hun syntes det var for dyrt. Istedet holdt vi på å misse avtalen (å gi noe til noen som skulle ta et fly) fordi hun ville parkere gratis (og ulovlig siden vi ikke var kunder) på en bensinstasjon og glemte å tenke på at vi skulle ta med ting 500m.

Anonymkode: 83aed...7fd

Men 500 meter er ingenting. Selv med en tung eske, eller noen poser. 

Hvor mye beveger du deg gjennom en uke, egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er to sider av samme sak.

Jeg har en eks med millionlønn. Han kunne skjelle ut en stakkars håndverker og finne feil for å få arbeidet gratis eller til redusert pris. For deretter å gå ut å kjøpe seg en dress til 15000 og sko til 4000 uten å blunke.

Forkastelig.

Så har jeg en venninne med stor gjeld og lever av nav som bestiller seg mat hjem 3-4 ganger i uken? Hun er faktisk utdannet kokk!! 
Det er noe jeg med min helt normale økonomi aldri ville gjort.

Vi er forskjellige.

Anonymkode: 6222f...452

Skjelle ut er selvfølgelig ikke ok. Jeg tar det jo med ledelsen. 

Jeg driver ikke veldedighet. Er ikke jobben etter avtale, så betaler jeg ikke. Selv om handtverkeren tjener en brøkdel av hva jeg gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...