Gå til innhold

Folk som har normalt/godt med penger er alltid de som maser om prisen på ting eller er livredd for å betale noe ekstra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Detre har jeg lagt merke til over mange år, folk som har de minste utgiftene eller store lønninger med mye til overs er de første til å klage på pris, snakker om at de ikke kan kjøpe seg X og Y fordi det koster et par tusen, men bruker masse penger på snop og cola feks. Når vi skal feks spise lunsj så må vi gå der det er lunsj tilbud. Vi må parkere 1 km unna fordi de vil ikke betale parkeringavgift.

Og dette er folk som har lite utgifter i forhold til lønn, ofte voksne single menn. 

Jeg har to venninner hvor den ene er ufør og den andre delvis, de få gangene jeg har hørt de nevne penger kan jeg telle på en hånd, de snakker ikke om og klager ikke på at ting koster, eller ditt og datt.

Jeg klaget nok før, men har tatt meg i det fordi det er veldig lite sjarmerende trekk. 

Anonymkode: 3950f...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er derfor de har mye penger/er rike. Fordi de er gjerrige.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes ikke det er lite sjarmerende å være økonomisk klok. Å ha oversikt over egen økonomi er viktig uansett inntekt og utgifter. 
Jeg er nøye med hva jeg bruker penger på og de rundt meg aner ikke noe om hvilke utgifter jeg har, så jeg tenker de kan surmule i en krok for seg selv. Å være opptatt av hverdagsøkonomi har heldigvis blitt mer stuerent. 

Å sutre fordi det er så dyre hotellrom i Dubai er en annen ting, da blir jeg også gretten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk er forskjellige. Kan garantere at det fins uføre som klager også.

hva er forresten galt med å parkere lenger unna for å unngå parkeringsavgift? Fornuftig heter det.

Anonymkode: 0d89e...6d4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kålrota skrev (Akkurat nå):

Tja, jeg synes ikke det er lite sjarmerende å være økonomisk klok. Å ha oversikt over egen økonomi er viktig uansett inntekt og utgifter. 
Jeg er nøye med hva jeg bruker penger på og de rundt meg aner ikke noe om hvilke utgifter jeg har, så jeg tenker de kan surmule i en krok for seg selv. Å være opptatt av hverdagsøkonomi har heldigvis blitt mer stuerent. 

Å sutre fordi det er så dyre hotellrom i Dubai er en annen ting, da blir jeg også gretten. 

Det er ikke de som slår meg som økonomisk kloke, som den ene som ikke ville koste på seg en dyr ting han definitivt har råd til, men drikker cola og kjøper fastfood hver dag. Jeg har respekt for de som har koll på økonomien, disse er de som er wannabe-fattig for meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk er forskjellige. Kan garantere at det fins uføre som klager også.

hva er forresten galt med å parkere lenger unna for å unngå parkeringsavgift? Fornuftig heter det.

Fordi de snakker som om de ikke har råd til det, dessuten er det ikke alltid fornuftig, ikke gøy å gå 1 km i vær og vind, på isholke eller fryse fordi noen mener det er for dyrt med avgift. Gjerrig tenker jeg da. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

...hva er forresten galt med å parkere lenger unna for å unngå parkeringsavgift? Fornuftig heter det.

Spørs jo om det er 10 meter unna eller 1 km unna. Jeg har opplevd at folk har vært så opptatt av å spare penger at de ikke ser det sosiale aspektet.

Feks søstera mi som vil spare penger og heller ikke kan beregne tid, så hun tenker at vi skal gå 500 meter i dårlig vær når vi skal noe viktig, selv om det er parkering ved inngangspartiet. Så har begynt å si at jeg betaler parkering. 

Anonymkode: 83aed...7fd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha.. Skyldig. Har akkurat gått gjennom tilbudsavisene og satt opp liste for ukeshandel. I morgen går jeg til jobb, uansett vær og vind, da parkering er unødvendig dyrt. Men skal straks bestille en ferietur som kommer på et sekssifret beløp. 

Og kan nok finne på å kommentere hvor dyr parkering ville vært i løpet av uka. 

Anonymkode: ca4fc...3f8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Feks søstera mi som vil spare penger og heller ikke kan beregne tid, så hun tenker at vi skal gå 500 meter i dårlig vær når vi skal noe viktig, selv om det er parkering ved inngangspartiet. Så har begynt å si at jeg betaler parkering. 

Om passasjeren min ikke hadde kledd seg etter vær og vind, kan jeg raskt parkere enda lengre unna for å gi en lærepenge.

Man er ganske korttenkt om man ikke har kledd seg for å gå 2-3 minutter utendørs. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om passasjeren min ikke hadde kledd seg etter vær og vind, kan jeg raskt parkere enda lengre unna for å gi en lærepenge.

Man er ganske korttenkt om man ikke har kledd seg for å gå 2-3 minutter utendørs. 

Sjarmerende du.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du det tar 2 min å gå 500 meter i motvind, kan ikke du beregne tid du heller 😄 Jeg kjører sjeldent, så jeg vet hvor lang tid det tar å gå plasser.

Det tullete ved den episoden er at vi faktisk hadde kommer helt til døra om vi hadde tatt offentlig transport. Men søstera mi skulle kjøre fordi vi hadde mye å bære. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du det tar 2 min å gå 500 meter i motvind, kan ikke du beregne tid du heller 😄 Jeg kjører sjeldent, så jeg vet hvor lang tid det tar å gå plasser.

Det tullete ved den episoden er at vi faktisk hadde kommer helt til døra om vi hadde tatt offentlig transport. Men søstera mi skulle kjøre fordi vi hadde mye å bære. 

Ja, som beskrevet over så går jeg til jobb, så har god kontroll på tidsbruk. 

Har jeg mye å bære, derimot, så tar jeg selvfølgelig bilen. Merkelig å ville ta kollektivtransport, og bære seg i hjel, men ikke klare å gå utendørs i 2-3 minutter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det er klart, "gjerrige" folk er ofte flinke med penger og drar ikke andre med på mye pengebruk. Så det er jo positivt også at de holder hardere på lommeboka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sjarmerende du.

Brukerangrep er mot forumsreglene. Men sett bort fra det, det er jo noe med splinten i andres øye, og bjelken i andres, i det man slenger om seg med slikt ;)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dobbelt så frustrerende da at man likevel ender med å bære og måtte gå, skal liksom være ekstra komfort og praktisk å ta bilen sant

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dobbelt så frustrerende da at man likevel ender med å bære og måtte gå, skal liksom være ekstra komfort og praktisk å ta bilen sant

Så bussen gikk fra oppkjørselen hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Brukerangrep er mot forumsreglene. Men sett bort fra det, det er jo noe med splinten i andres øye, og bjelken i andres, i det man slenger om seg med slikt ;)

Det er ikke brukerangrep vel, jeg svarte deg kort på at jeg synes ikke den oppførselen din var sjarmerende, og det har jeg vel rett i? Jeg kler meg heller ikke 2 lag med klær, brodder og klar for å gå 500-1000 meter i all slags vær når fremkomstmiddelet er BIL og man har frihet å parkere veldig nært. At du da tar det som en utfordring og skal gjøre det ekstra vanskelig for folk, er spesielt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så bussen gikk fra oppkjørselen hjemme? 

Det vet ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, som beskrevet over så går jeg til jobb, så har god kontroll på tidsbruk. 

Har jeg mye å bære, derimot, så tar jeg selvfølgelig bilen. Merkelig å ville ta kollektivtransport, og bære seg i hjel, men ikke klare å gå utendørs i 2-3 minutter. 

Det handler om tidsberegning. Jeg regnet med at siden vi var tungt lastet skulle min søster skulle kjøre oss til døra, evt. parkere bilen et anna sted om hun syntes det var for dyrt. Istedet holdt vi på å misse avtalen (å gi noe til noen som skulle ta et fly) fordi hun ville parkere gratis (og ulovlig siden vi ikke var kunder) på en bensinstasjon og glemte å tenke på at vi skulle ta med ting 500m.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det handler om tidsberegning. Jeg regnet med at siden vi var tungt lastet skulle min søster skulle kjøre oss til døra, evt. parkere bilen et anna sted om hun syntes det var for dyrt. Istedet holdt vi på å misse avtalen (å gi noe til noen som skulle ta et fly) fordi hun ville parkere gratis (og ulovlig siden vi ikke var kunder) på en bensinstasjon og glemte å tenke på at vi skulle ta med ting 500m.

Ja det ER spesielt. Uansett hva folk skal rettferdiggjøre det med her 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...