Gå til innhold

Jeg skulle sove lenge, men samboer stod ikke opp

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig å skulle bytte på å sove lenge med små barn. Da får man jo ikke noe ut av helgen. Er ganske mørkt ute allerede kl 15, og dere skal sove til 11…?

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom mannen ikke er enig i den avtalen må han jo si ifra? Og hva er løsningen hans i så fall da, at han alltid får sove lenge mens kona står opp tidlig? 

Anonymkode: b0f87...a76

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg forstår ikke hvordan så mange menn kan oppføre seg sånn. De gjør ikke sin del og blir sure når det at de bryter avtaler for konsekvenser og så stikker de av. Hva er greia?

Anonymkode: 44403...d2c

«Hun skilte seg fra meg. Jeg så ikke den komme. Jeg trodde vi hadde det bra» 🙄

Anonymkode: 73d37...d3e

• Liker 6
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Diskulis skrev (34 minutter siden):

Nei, men det må vel kunne være rimelig å forvente at den våkne forelderen er voksen og ikke 6 år? Både fysisk og mentalt.

Ikke i dette tilfelle tydeligvis. Far ga barna et eple og gikk å la seg igjen. Han lot 6 åringen ha ansvar for 2 åringen alene. Han unnet ikke sin kone å sove lenger, selv om han selv hadde sovet til 11 dagen før.

Etter en liten stund søkte barna seg inn til mor, som helt klart er den trygge voksne i denne familien.

Trist som faen.

Anonymkode: a47f2...e90

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg mener at svær ofte er disse "vi ble enige"-avtalene stort sett trumfet gjennom av den ene part og den andre gir blaffen eller lar det gå for å ikke lage drama der og da.

Så blir det leven i etterkant, når det de "ble enige" om ikke overholdes😂

Anonymkode: ba523...347

Det skinner litt gjennom at du mener at dette er den som "trumfet gjennom" sin feil.

Men det er jo 100% den andre sin feil, som sa seg enig om man ikke var enig, og deretter bryter det man har avtalt.

Om en person går ut av en samtale og tror man er enig, da har ikke den andre personen kommunisert godt nok. Man kan ikke jatte med og si noe er greit og så bare droppe å gjøre det etterpå "for man var jo ikke egentlig enig".

Forøvrig er ikke situasjonen her noe man skulle trenge å bli enige om heller. Mannen sov til 11 på lørdag, da lar han ikke barna gå for lut og kaldt vann på søndag så de selv vekker mor klokka 8. Det sier seg selv, det er ikke noe man burde trenge å snakke om en gang.

Anonymkode: 25696...d2b

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ikke i dette tilfelle tydeligvis. Far ga barna et eple og gikk å la seg igjen. Han lot 6 åringen ha ansvar for 2 åringen alene. Han unnet ikke sin kone å sove lenger, selv om han selv hadde sovet til 11 dagen før.

Etter en liten stund søkte barna seg inn til mor, som helt klart er den trygge voksne i denne familien.

Trist som faen.

Helt enig, burde ikke være mulig…

For meg en ukjent verden. Vi stilte selvfølgelig opp for hverandre hvis noen trengte en sen morgen. Det er forholdspleie, vi tok begge det ansvaret med et smil, gikk helt av seg selv. Far syntes det var stas, siden jeg ofte hadde de i hæla når jeg var oppe ble det ekstra fin pappatid ❤️

Problemet for Ts er jo at at det blir voksenoppdragelse på partner, og det er alltid kjipt. Han svikter ansvaret sitt og legger seg når han skal ha kvalitetspappatid og aktivisere små barn, MEN nyter stort at partner tar det samme ansvaret dagen før. Og attpåtil blir furt som en unge når han dreit på draget. Ja da er en realitycheck på plass… Her hadde jeg ikke viket en tomme TS, hardt mot hardt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
tussi84 skrev (9 timer siden):

Kommunikasjon er en fin ting. Kanskje du burde høre med mannen din om hvorfor han bare gav de eple og gikk å la seg igjen? Kanskje han ikke var helt i form? 

Utenat du bare konkluderer med han gadd ikke, så syns jeg du skal snakke med han først.

Dessuten en 6 åring og en på 2,5 år klarer seg fint litt alene mens mamma eller pappa evt slumrer litt på sofaen etter de har stått opp. Enn sikrer ting som er farlig og man hører om barna slår seg.

Da burde vel mannen heller kommunisert til henne hvorfor han ikke kunne stå opp?? Her virker det som mannen ble på soverommet mens ungene måtte klare seg selv, ikke greit. Typisk menn å være så egoister. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en blokkfløyte og be dem om å spille "sangen" de komponerte til pappa neste helg. 

Og her er et tips. Du må sørge for at din sovemorgen er lørdag. Da lages fasit for søndag. 

Anonymkode: 0b221...031

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trist som faen.

☝️

Anonymkode: b1d96...0c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg mener at svær ofte er disse "vi ble enige"-avtalene stort sett trumfet gjennom av den ene part og den andre gir blaffen eller lar det gå for å ikke lage drama der og da.

Så blir det leven i etterkant, når det de "ble enige" om ikke overholdes😂

Anonymkode: ba523...347

Så du mener at menn bør få sovemorgen både lørdager og søndager hver helg mens kona som jobber like mye som mannen i ukedagene skal stå opp med barna? Fy faen, ikke rart at 25 % av norske menn over 40 år er enslige og ensomme. Dere kan virkelig bare skylde på dere selv. 

Anonymkode: b1d96...0c4

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg og mannen har avtale om å stå opp med barn og hunder annenhver dag i helgene. Jeg sliter med søvn, og når jeg legger meg kl 22 for å stå opp tidlig, så tenker jeg det skal gå greit å stå opp kl 0630. Problemet er at jeg sover så dårlig, og når kl ringer, hører jeg den ikke… eller jeg begynner å stille på den uten at jeg husker det… Mannen min står da stort sett alltid opp uten å prøve å vekke meg. For ham gjør det heldigvis ingenting ❤️ Jeg sliter med søvn, er B-menneske i tillegg, og sliter med å stå opp på mine dager. Når vi skal på jobb, står mannen min uansett opp tidlig for han kjører når jeg skal stå opp, og tar seg av alt før det. Han vekker meg før han går. Han forstår heldigvis at jeg ikke sover lengre med vilje, men rett og slett fordi jeg er utslitt når klokken ringer. Mange har stort behov for å sove lenger, og mange gjør det ubevisst/er i koma når en skal stå opp. Hvis mannen min - mot alle odds - trenger å sove lenge, så vekker han meg. Så når vi snakker om «å gidde», så kan det du ser på «som å gidde», være noe som mannen din rett og slett ikke klarer å styre…. Men for all del - kall alle som ikke er som deg for lat og for all del ha null forståelse for at andre personer er annerledes enn deg  😊

Anonymkode: 85616...81c

Om man sliter så mye, da har vel den som ev. er B-menneske eller sliter, selv et ansvar for å kommunisere dette til partner og for å få til en løsning som vil fungere for dem begge to slik at begge to kan få nok søvn/hvile... eller?

Anonymkode: e29f0...a0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trist når partner ikke tar vare på deg og barna men bare tenker på seg selv. 

Jeg tenker vel at å skifte sovedag er beste forslaget. Du sover lørdag, og blir du vekket 8, så blir han og vekket da søndag. 

...og kanskje en regel om at 09: 30 er siste frist slik at dere alle får tid sammen i helgene. 

Anonymkode: 744aa...187

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er normalt å starte dagen når man har barn og familie å ta seg av! 

Anonymkode: e6e4a...785

Trenger begge foreldre å være oppe for at dagen kan starte? Dummeste jeg har hørt!

Anonymkode: 0c340...6d4

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Makavelli skrev (3 timer siden):

Merkelig å skulle bytte på å sove lenge med små barn. Da får man jo ikke noe ut av helgen. Er ganske mørkt ute allerede kl 15, og dere skal sove til 11…?

Er virkelig ikke mørkt kl 15. Og hva er problemet med det? Kan være ute selv om det er mørkt. Eller tror du folk bare sitter inne hele mørketida?

Anonymkode: d7f6b...3a1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er så sliten at man må "hente seg inn" så er det fordi de ikke legger seg til normal tid i ukedagene, men heller sitter oppe om nettene. Hvis folk hadde begynt å legge seg, så hadde dem ikke trengt å sove til 11 heller. Helger skal man bruke sammen med familien, spesielt om barna er små. Er ikke riktig at mor står opp kl. 6 og far kl.11. Det blir jo helt skjev fordeling. 

Fordi dette har du bestemt? Kom deg ned fra din høye hest fort som faen og ikke bestem hvordan andre familier skal leve! Hva som er riktig for dere er deres sak. Betyr ikke at det er sånn alle må leve. Hva slags diktator er du?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da trenger man ikke familie om man skal holde på sånn. Da passer man best alene. Man må stå opp om man velger å få barn men det skjønner ikke du. At det er et ansvar man tar på seg.

Diktatoren fortsetter med kontrollen sin. Kutt ut å bestem hvordan andre skal leve. Holder at du bestemmer over din egen familie!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tydelig at du følte deg truffet ihvertfall. Får begynne å bruke mer tid på å reflektere om du faktisk bruker tiden din riktig. Har man hushjelp og barnevakt mesteparten av tiden, så har man ikke mye interesse av barna sine. 

Burde ikke du bruke tid på familien din istedet for å prate tull her? Siden dere som familie må gjøre absolutt alt sammen!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er virkelig ikke mørkt kl 15. Og hva er problemet med det? Kan være ute selv om det er mørkt. Eller tror du folk bare sitter inne hele mørketida?

Anonymkode: d7f6b...3a1

Lol. Da lurer jeg på hva de gjør i Nord norge på vinteren når det er mørkt døgnet rundt. Siden man ikke kan være ute når det er mørkt. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Måten du snakker til andre på sier bare alt om deg. God bedring 🤡 skjønner du har en kjedelig dag uten noen å være med.

Det er jo du som snakker nedsettende til foreldre som ikke gjør som deg. Ingen andre her som lager dårlig stemning enn deg. Desverre for sent for deg å revurdere om du i det hele tatt skulle hatt barn. Åpne øynene og hjernen din litt så skal du se at det finnes ikke bare en måte å oppdra barn på.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
tussi84 skrev (10 timer siden):

Kommunikasjon er en fin ting. Kanskje du burde høre med mannen din om hvorfor han bare gav de eple og gikk å la seg igjen? Kanskje han ikke var helt i form? 

Utenat du bare konkluderer med han gadd ikke, så syns jeg du skal snakke med han først.

Dessuten en 6 åring og en på 2,5 år klarer seg fint litt alene mens mamma eller pappa evt slumrer litt på sofaen etter de har stått opp. Enn sikrer ting som er farlig og man hører om barna slår seg.

Han skulle klart å sørge for at de ikke gikk inn til mamma, men lot henne sove. At du overhodet forsøker å anklage TS for å ikke ha kommunisert tydelig nok med mannen er helt hinsides. Hun påpeker at de hadde en avtale om at hun kunne sove til kl 09.00. Når ungene vekker henne fordi de har grunnleggende behov blir han furten fordi en 2,5 åring burde «klare seg alene»..?! WTF, fyren er jo helt oveflødig i familien med den holdningen. Ubrukelig! 

• Liker 10
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...