AnonymBruker Skrevet i går, 00:38 #1 Del Skrevet i går, 00:38 Jeg har mastergrad innen pedagogiske fag, en ganske spisset utdanning og jobber med dette spissede feltet nå. Jeg trives ikke der jeg jobber nå grunnet giftig arbeidsmiljø og er langt på vei i å søke meg bort. Men av ulike årsaker må jeg ha en offentlig eller statlig stilling, og det er veldig vanskelig å få jobb i det offentlige/statlige innenfor samme felt. Og jeg er absolutt ikke interessert i en annen gren innenfor pedagogikk eller spesialpedagogikk. Så jeg driver og prosesserer litt mine muligheter, og trenger å få andres erfaringer på disse områdene: 1. Jeg har vurdert å gå en helt annen retning i en periode, for å få en utfordring. Ser det er ulike offentlige/statlige instanser som lyser ut diverse stillinger, men som gjerne ber om utdanning og arbeidserfaring innen andre fagområder enn pedagogikk, og jeg er ikke kvalifisert til de fleste av disse. Men de få aktuelle jeg ser er det isåfall med stillingstittelen rådgiver/seniorrådgiver (ikke en form for pedagog/spesialpedagog). Jeg liker også lønningsforholdene som er satt opp her, mye bedre enn det jeg har nå. Hvilke muligheter kan dette gi meg i fremtiden? Jeg liker tanken på å kunne jobbe med ulike ting og ikke bare det ene spesifikke jeg jobber med nå. Så det hadde vært bra å jobbe med noe som åpner noen flere dører. 2. Jeg har også tenkt på å ta en doktorgrad innenfor det jeg har master i. Det er flere områder jeg synes virker veldig spennende å fordype seg i, og jeg gjorde det veldig bra på masteroppgaven, men jeg er ikke særlig glad i metode og statistikk. Så forstår jeg at det ikke er godt betalt. Er dette noe som gjelder alle eller kommer det litt an på? Og jeg lurer også her på hva slags muligheter dette kan gi meg etter fullført doktorgrad? Det er ingen vits for meg å ha dårlig lønn i flere år for så å ikke kunne bygge videre på dette, og jeg tror ikke per nå at det å drive med forskning permanent er noe for meg. Jeg er ellers glad i å undervise og kunne tenke meg å jobbe med studenter innenfor mitt fagfelt. Takker stort for alle svar her! Anonymkode: 43bc7...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden Hva med å gå rett på undervisning siden du liker det? Ta ppu eller hva som kreves for at du skal kunne undervise. Anonymkode: 047fb...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Min erfaring fra ansettelser i det offentlige er at vi sjelden ansetter doktorer. Endel søker, men de faller nesten alltid gjennom på å være for spisset, og ledere er veldig redde de vil mistrives i en «vanlig jobb» hvis de elsker forskning så mye at da har brukt tid på en phd. Så for offentlige stillinger ville jeg mye heller jobbet hardt for å skifte beite og øke erfaringene fra offentlige instanser i stedet. Det virker til å falle i meget god jord, uansett grad av relevans. Så søk jobber du ønsker deg, vri søknaden til å vise at din bakgrunn er relevant selv om den ikke treffer 100% på kravene. Man kan ha flaks. Om ikke mange søkere er knallgode, kan en dugelig person med mye offentlig erfaring faktisk kunne nå opp, i mangel av noe bedre. Så kjør på! Anonymkode: 1a471...a0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå