AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:18 #1 Del Skrevet lørdag kl 23:18 Jeg opplever en utfordrende situasjon med en nabo som tydelig viser misnøye mot meg. Hun unngår meg, og oppfører seg ofte frekt og nedlatende. Flere har påpekt dette mønsteret, så det er ikke noe jeg bare innbiller meg. Vi har flere barn på samme alder, klasse, skole, noe som fører til at vi møtes flere ganger i uken på ulike arenaer. Dessverre gjør dette situasjonen vanskelig å unngå. Jeg forstår ikke årsaken til denne oppførselen. Vi er ulike som personer, men jeg har alltid trodd at voksne mennesker kan behandle hverandre respektfullt, selv uten å være nære venner. Hennes oppførsel fremstår imidlertid svært umoden, med klare trekk av utestengelse og ekskludering, noe som nå også rammer mine barn. Barna mine har fortalt om hendelser hvor de har blitt forskjellsbehandlet eller ekskludert, blant annet i forbindelse med bursdager. Dette er svært ubehagelig, både for meg og barna. Jeg har forsøkt å ta kontakt for å avklare om jeg har gjort noe galt, men det virker som hun unngår enhver anledning til å snakke om det. Jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere situasjonen videre, da det er krevende å måtte forholde seg til dette jevnlig. Har du noen råd eller forslag til hvordan jeg kan håndtere dette på en konstruktiv måte? Anonymkode: 682cb...735 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Jeg hadde ikke giddet å bry meg om hva en nabo tenker om meg. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomaraton Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Phoenix Heart skrev (53 minutter siden): Jeg hadde ikke giddet å bry meg om hva en nabo tenker om meg. Når barna hennes også blir rammet hadde ikke klart å ignorere oppførselen hennes. Til ts; du har jo tatt det opp med henne en gang, men hun unngår. Har du snakket med henne om hvordan dette rammer barna dine da? Altså uansett om hun har noe imot deg så skal jo ikke det gå utover dem... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg opplever en utfordrende situasjon med en nabo som tydelig viser misnøye mot meg. Hun unngår meg, og oppfører seg ofte frekt og nedlatende. Flere har påpekt dette mønsteret, så det er ikke noe jeg bare innbiller meg. Vi har flere barn på samme alder, klasse, skole, noe som fører til at vi møtes flere ganger i uken på ulike arenaer. Dessverre gjør dette situasjonen vanskelig å unngå. Jeg forstår ikke årsaken til denne oppførselen. Vi er ulike som personer, men jeg har alltid trodd at voksne mennesker kan behandle hverandre respektfullt, selv uten å være nære venner. Hennes oppførsel fremstår imidlertid svært umoden, med klare trekk av utestengelse og ekskludering, noe som nå også rammer mine barn. Barna mine har fortalt om hendelser hvor de har blitt forskjellsbehandlet eller ekskludert, blant annet i forbindelse med bursdager. Dette er svært ubehagelig, både for meg og barna. Jeg har forsøkt å ta kontakt for å avklare om jeg har gjort noe galt, men det virker som hun unngår enhver anledning til å snakke om det. Jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere situasjonen videre, da det er krevende å måtte forholde seg til dette jevnlig. Har du noen råd eller forslag til hvordan jeg kan håndtere dette på en konstruktiv måte? Anonymkode: 682cb...735 Det kan være hun sliter selv. Hadde bakt en kake, troppet opp på døra hennes med et stort smil og gitt henne den. Så hadde jeg håpet at det ville ført til en dialog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Er dette i et såkalt etablert boligområde der noen som har bodd der i generasjoner tror de eier området? Anonymkode: a98c8...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Alt som angår skole ville jeg ha snakket med skolen om. Hvis noe har med diskriminering eller ekskludering der, eller det kan tas gjennom dem hvis noen av skolens regler regulerer denne typen atferd eller ekskludering av barna dine. Noen skoler har retningslinjer for bursdagsfeiring som angår inkludering. Hvis du har forsøkt å snakke med henne om dette, kan du nevne dette. Det andre ser jeg ikke en annen løsning på enn at du driter i. Behandle henne vanlig og høflig, når hun er frekk, så påpek det. Er det mulig, så ta henne til side etter en av de situasjonene hvor dere er sammen. Noen frekke mennesker justerer seg når man sier ifra, mens andre blir verre. Blir hun verre, ikke påpek det, men trekk deg unna når hun opptrer sånn og ha så lite å gjøre med henne som mulig. Si til barna dine at du har gjort hva du kan, at det ikke handler om dem, men at av en eller annen grunn så misliker naboen deg og at det også går utover dem. Viktig at de forstår at noen ting som handler om voksne kan gå utover dem, uten at følelsene og atferden egentlig er rettet mot dem. Hvis barna til denne dama overtar denne typen atferd og ekskludering overfor dine barn, så må du ta det hvis det skjer. Kreve møte mellom deg og henne via skole e.l. Anonymkode: 68728...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Irak skrev (59 minutter siden): Det kan være hun sliter selv. Hadde bakt en kake, troppet opp på døra hennes med et stort smil og gitt henne den. Så hadde jeg håpet at det ville ført til en dialog. Hvorfor krype for noen som behandler en som søppel😬 Anonymkode: fb72c...1b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor krype for noen som behandler en som søppel😬 Anonymkode: fb72c...1b5 Når det går utover barna så må man prøve å gjøre noe for å forbedre relasjonen. Handler ikke om å krype i det hele tatt. Når noen oppfører seg dårlig mot meg, så tenker jeg at de har det vondt inni seg. Handler om å prøve og bry seg. Av og til så virker det som om dette er et fremmedord idag. Så må man selv vurdere hva man orker og har kapasitet til. Det er veldig viktig. Endret 14 timer siden av Irak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Jeg hadde troppet opp på døra og krevd å ha en samtale. Jeg hadde stilt spørsmålet om det er en grunn til misnøyen, kanskje det er en misforståelse som kan oppklares. Men det kan også være hun bare er kørka, sjalu på deg fordi mannen så for lenge på deg en dag eller noe annet bullshit. Det får være hennes problem. Men hun kan ikke la det gå utover barna, det hadde jeg gitt klar beskjed om. At hun ikke klarer å være høflig mot deg får du bare heve deg over, men jeg hadde ikke akseptert dårlig behandling av barna mine. Anonymkode: aec8d...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå