AnonymBruker Skrevet i går, 21:25 #1 Del Skrevet i går, 21:25 Jeg har nå skrevet en omfattende pedagogisk rapport. Det tok meg i overkant av 4 timer å ferdigstille rapporten, måtte bruke 3 timer av ubunden tid. 1 time lot jeg være til forberedelse og planlegging av uken. Er alene som ped.leder på en storbarnsavdeling. Hadde ikke sjans til å gå fra avdelingen for å skrive rapporten i bunden tid. Planen var at jeg skulle sette av tid til dette på fredag, lettere sagt enn gjort i en hektisk hverdag med mye som skal gjennomføres og oppfølging av saker. Spørsmålet er om det er rimelig å kreve 1 time avspasering for arbeidet med rapporten? Spør jeg styrer blir det mest sannsynlig nektet. Med sparing som begrunnelse eller «du kunne jo bare ha..». Jeg burde avtalt med henne i forkant. Trodde selv jeg skulle klare det på 2 timer og ha mindre plantid til alt annet denne uken. Har tenkt at jeg skal slutte å jobbe gratis, bli flinkere til å sette grenser. Kan fort jobbe 10 minutter ekstra her og der ved behov/ situasjoner. Det har jeg hele tiden gjort uten å tenke over det eller kreve noe. Anonymkode: 92902...9eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 23:04 #2 Del Skrevet i går, 23:04 Høres ut som om dere tar ubunden tid utenom jobb. Dvs at du får gå hjem og jobbe med dette hjemme. Da tror jeg ikke at du kan si i etterkant at du jobbet overtid og kreve dette som avspasering da all overtid skal avtales med arbeidsgiver i forkant. Du kan selvfølgelig spørre, men jeg ville akseptert et nei, og heller sagt neste gang at for å gjøre dette må du jobbe over ellers blir dette ikke gjort. Anonymkode: 3464a...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har nå skrevet en omfattende pedagogisk rapport. Det tok meg i overkant av 4 timer å ferdigstille rapporten, måtte bruke 3 timer av ubunden tid. 1 time lot jeg være til forberedelse og planlegging av uken. Er alene som ped.leder på en storbarnsavdeling. Hadde ikke sjans til å gå fra avdelingen for å skrive rapporten i bunden tid. Planen var at jeg skulle sette av tid til dette på fredag, lettere sagt enn gjort i en hektisk hverdag med mye som skal gjennomføres og oppfølging av saker. Spørsmålet er om det er rimelig å kreve 1 time avspasering for arbeidet med rapporten? Spør jeg styrer blir det mest sannsynlig nektet. Med sparing som begrunnelse eller «du kunne jo bare ha..». Jeg burde avtalt med henne i forkant. Trodde selv jeg skulle klare det på 2 timer og ha mindre plantid til alt annet denne uken. Har tenkt at jeg skal slutte å jobbe gratis, bli flinkere til å sette grenser. Kan fort jobbe 10 minutter ekstra her og der ved behov/ situasjoner. Det har jeg hele tiden gjort uten å tenke over det eller kreve noe. Anonymkode: 92902...9eb Du får ikke avspasering for det, nei. Det er det som er så kjipt med den retten til 4t plantid pr uke for ped.ledere i 100% stilling, at den bare oppfylles så sant ingen kolleger er syke eller har ferie eller det er tilvenning eller andre grunner som gjør at det ikke er forsvarlig eller kollegialt å forlate avdelingen, noe som skjer relativt ofte. Og da står en i realiteten igjen med valget mellom å droppe plantid eller ta den på fritida. Skolelærerne har mye bedre rettigheter og ordninger på sånt og har jo allerede innlagt flere måneder med ferie hvert år som kompensasjon for hjemmearbeid uavhengig av hvor mye/lite de jobber utenom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Jeg tar som regel ubundentiden min på jobb, i sær om jeg har mye å gjøre. For det er lettere å synliggjøre hva jeg rekker og ikke om jeg sitter på kontoret og ikke i sofaen hjemme. Det er umulig å si hva du får og ikke, det kan vel bare styreren din svare på. Men i værste fall får du ta en time "fri" fra ub tiden da den alt er brukt for neste uke. Anonymkode: a8a82...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden På min avd går pedlederne hjem når de har ubunden tid. Deres tidllgvakter går f.eks. fra 0730 til 1300, mens øvrige ansatte jobber fra 0655 til 1425. Ikke blir det planlagt pedagogisk opplegg for barna, ikke klarer de å få ut månedsbrev innen fristen og foreldresamtaler blir forberedt i siste liten, gjerne midt på dagen når det brenner som mest. I fjor ble ikke overføringspapirene sendt til skolene barna skulle begynne på en gang : ) yey Anonymkode: 2adcf...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden Hva med å føre timene som overrtid? Anonymkode: c63cc...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tar som regel ubundentiden min på jobb, i sær om jeg har mye å gjøre. For det er lettere å synliggjøre hva jeg rekker og ikke om jeg sitter på kontoret og ikke i sofaen hjemme. Det er umulig å si hva du får og ikke, det kan vel bare styreren din svare på. Men i værste fall får du ta en time "fri" fra ub tiden da den alt er brukt for neste uke. Anonymkode: a8a82...948 Jeg prøver å få til det jeg også, fritiden ønsker jeg å bruke sammen med familien. Vi har kun et lite kontor og pauserom til rådighet, blir så forstyrret når jeg skal sette meg der med slike omfattende rapporter. Kolleger kan plutselig komme, det er en krise «kan du bare komme i 2 minutter», eller noe sånt som «et kjapt spørsmål».. Anonymkode: 92902...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Vi samler det opp så vi har en hel dag i ubunden tid, da velger vi om vi vil sitte på jobb eller hjemme. Dette synes jeg er mye mer effektivt. Har jobbet steder hvor timene ble fordelt iløpet av uken, følte jeg aldri fikk gjort noe ferdig Ville tatt en prat med leder og forklart at dette tok lengre tid, kanskje dere klarer å komme til en enighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå