Gå til innhold

Dere med oljete/kombinasjonshud; hva bruker dere under sminke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har forsøkt med både primere og fuktighetskremmer (har tørre partier), men føler at sminken ofte "sklir av" når det etter noen timer begynner å produseres olje i huden. 

Hva har dere andre med mye oljeproduksjon best erfaring med? Er i slutten av 30-årene, så trenger fukt.

Anonymkode: 35831...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sove med sterk antiperspirant (stopp24) i ansiktet på nettene.

Benefits «pores no more» primer.

Anonymkode: d8c2a...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken hudpleie bruker du ellers? Både niacinamide og BHA kan hjelpe med å regulere talgproduksjonen. Å bruke sterk antiperspirant i ansiktet ville jeg vært forsiktig med, da det sannsynligvis kan føre til verre hudproblemer på sikt. Bruk av uttørrende produkter kan faktisk gjøre at huden reagerer med å produsere mer talg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del handler det mer om påføringsteknikk og setting+evt fixing spray enn hva jeg har under sminken.

Feks bruker jeg mye mindre produkt som foundation om jeg påfører med å tappe produktet inn i kosten og så tappe den ut på huden enn om jeg påfører med å stryke med kosten, bruke svamp, spatula eller hender. Bedre dekkevne også fordi kosten får fordelt produktet helt riktig på den måten.

Jeg bruker settingspray mellom alle lag for å la den nettop sette set og topper med fixingspray ved behov. 
Jeg bruker ikke primer siden de stort sett ikke har noen funksjon som fører til at sminken sitter bedre eller lengre men «primer» med å påføre den vanlige fuktighetskremen eller solkremen min rett før jeg sminker meg. 

Jeg bruker bare krembaserte produkt, ingen pudder. Jeg bruker litt blottingpaper innimellom rundt nesen bare.

Anonymkode: 6c611...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...