AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Del Skrevet 25. januar Jeg har vært sykemeldt en lang stund. Nå har jeg lyst å prøve å jobbe litt. Legen anbefaler det ikke, men jeg vil. Ble enig med sjefen om at de beholder vikaren for meg og at jeg jobber 3.5 hver onsdag i noen uker. Jeg jobbet 3 timer og så tok jeg pause med kollegaer. Da sa sjefen at jeg ikke kunne ta pause, men jeg måtte se om jeg klarte å jobbe i 3.5 eller ikke. Er det rett dette? Jeg jobber jo egentlig gratis, men får sykepenger Anonymkode: 2b178...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 25. januar #2 Del Skrevet 25. januar Sjefen høres kjip ut. Han burde tilrettelegge for at du får treffe kollegaer i lunsjen, da det kan hjelpe med å få deg fortere tilbake. Når du uansett jobber "gratis" burde det ikke være et tema engang... 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #3 Del Skrevet 25. januar Unika skrev (13 minutter siden): Sjefen høres kjip ut. Han burde tilrettelegge for at du får treffe kollegaer i lunsjen, da det kan hjelpe med å få deg fortere tilbake. Når du uansett jobber "gratis" burde det ikke være et tema engang... Jeg er enig. Skal snakke med han på Onsdag Anonymkode: 2b178...4bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 25. januar #4 Del Skrevet 25. januar Kan du ikke være der i 4 timer da? Så får du tatt pause med kollegaene dine? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #5 Del Skrevet 25. januar Det er nok opp til arbeidsgiver om du får ta pause når du jobber under 5,5time. Gratis jobber du jo ikke, du får sykepenger. Anonymkode: ab122...e74 22 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #6 Del Skrevet 25. januar Fjugur skrev (1 time siden): Kan du ikke være der i 4 timer da? Så får du tatt pause med kollegaene dine? Jo. Kan vel det. Vi jobber fra 8-11, så er det pause. Litt dumt å bare jobbe en halvtime etter pausen for så å dra hjem Anonymkode: 2b178...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #7 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo. Kan vel det. Vi jobber fra 8-11, så er det pause. Litt dumt å bare jobbe en halvtime etter pausen for så å dra hjem Anonymkode: 2b178...4bd Sjefen har rett i prinsippet tror jeg, vi har praktisert det sånn hos oss. Men enig i at det er lite smidig og lite langsiktig. Anonymkode: 2ce81...ff2 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #8 Del Skrevet 25. januar Du har vel egentlig ikke krav på pause når du jobber bare 3 1/2 time. Du kan jo ev ta pause med kollegaer og jobbe 1/2 time etter det hvis det sosiale er viktig for deg. Anonymkode: e49e5...53f 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 25. januar #9 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært sykemeldt en lang stund. Nå har jeg lyst å prøve å jobbe litt. Legen anbefaler det ikke, men jeg vil. Ble enig med sjefen om at de beholder vikaren for meg og at jeg jobber 3.5 hver onsdag i noen uker. Jeg jobbet 3 timer og så tok jeg pause med kollegaer. Da sa sjefen at jeg ikke kunne ta pause, men jeg måtte se om jeg klarte å jobbe i 3.5 eller ikke. Er det rett dette? Jeg jobber jo egentlig gratis, men får sykepenger Anonymkode: 2b178...4bd Ja, der har sjefen rett. Du må jobbe 5t for å ha rett på pause. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Del Skrevet 25. januar Grüner skrev (41 minutter siden): Ja, der har sjefen rett. Du må jobbe 5t for å ha rett på pause. Selv om jeg bare prøver å jobbe for å se om jeg klarer det ? Anonymkode: 2b178...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #11 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Selv om jeg bare prøver å jobbe for å se om jeg klarer det ? Anonymkode: 2b178...4bd Ja, har du avtalt at du skal jobbe 3,5 time har du ikke krav på pause. Du kan godt ta pause sammen med kollegaene dine, men den teller ikke med i arbeidstiden din, så da må du jobbe en halvtime etter pausen. Anonymkode: 3817f...0a3 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #12 Del Skrevet 26. januar Du jobbet tre timer. Og så satt du med kolleger en halvtime etterpå før du dro hjem. Du avslutter ikke en arbeidsdag med en halvtimes pause... Anonymkode: 38021...36f 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #13 Del Skrevet 26. januar 3,5 time gir ikke rett til pause. Sånn er lovene, så sjefen din har rett her. Hvordan vedkommende vil stå på reglene er opp til hver enkelt. Skjønner han godt at han tenker du kan jobbe den tiden når du skal være på jobb 3,5 time en gang i uka. Anonymkode: c7f7b...772 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #14 Del Skrevet 26. januar Du har to valg: Jobbe 3 timer. Jobbe 3 t , 0,5 t pause, jobbe 0,5 t til. Anonymkode: 982c3...853 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #15 Del Skrevet 26. januar Sjefen din har helt rett i at du ikke har krav på pause når du jobber under 5 t. Har dere betalt pause siden du trodde du kunne gjøre det sånn? Litt spesiell situasjon, og det sosiale er sikkert viktig for deg, og snakk med sjefen om du enten kan jobbe 3 t og så ta lunsj med kollegaer på din fritid, eller om du kan ta igjen den halvtimen etter lunsj. Skjønner at du vil være sosial, men du må lage en avtale, ikke bare ta det til rette. Anonymkode: 4a01e...6f4 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 26. januar #16 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har vært sykemeldt en lang stund. Nå har jeg lyst å prøve å jobbe litt. Legen anbefaler det ikke, men jeg vil. Ble enig med sjefen om at de beholder vikaren for meg og at jeg jobber 3.5 hver onsdag i noen uker. Jeg jobbet 3 timer og så tok jeg pause med kollegaer. Da sa sjefen at jeg ikke kunne ta pause, men jeg måtte se om jeg klarte å jobbe i 3.5 eller ikke. Er det rett dette? Jeg jobber jo egentlig gratis, men får sykepenger Anonymkode: 2b178...4bd Hva er grunnen til at du velger å gå imot legens anbefaling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #17 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har vært sykemeldt en lang stund. Nå har jeg lyst å prøve å jobbe litt. Legen anbefaler det ikke, men jeg vil. Ble enig med sjefen om at de beholder vikaren for meg og at jeg jobber 3.5 hver onsdag i noen uker. Jeg jobbet 3 timer og så tok jeg pause med kollegaer. Da sa sjefen at jeg ikke kunne ta pause, men jeg måtte se om jeg klarte å jobbe i 3.5 eller ikke. Er det rett dette? Jeg jobber jo egentlig gratis, men får sykepenger Anonymkode: 2b178...4bd Hvorfor leser ikke folk her inne gjeldende lovverk før de stiller spørsmål? Omtrent alt som berører vårt samfunn og vårt arbeid har et lovverk Der ligger og relevant info om både denne problematikken og annen problematikk. 10-9.Pauser (1) Arbeidstaker skal ha minst en pause dersom den daglige arbeidstiden overstiger fem og en halv time. Pausene skal til sammen være minst en halv time hvis den daglige arbeidstid er minst åtte timer. Dersom arbeidstaker ikke fritt kan forlate arbeidsplassen under pausen eller der det ikke finnes tilfredsstillende pauserom, skal pausen regnes som en del av arbeidstiden. Når forholdene gjør det nødvendig, kan pausen forskyves. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62/KAPITTEL_11#KAPITTEL_11 Anonymkode: 4b8ad...3d6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #18 Del Skrevet 26. januar Det er fint at du forsøker deg på jobb, men akkurat sånn du holder på er grunnen til at vi ikke liker de delivsi sykemeldte som skal regjere egen dag på jobb. Når de tar pause drar de med seg andre i pausen, og så får ikke folk gjort jobben sin. Den som er inne for å teste formen oppholder andre med slarv og sladder, og blir en kjempeirritasjon fordi vedkommende senker effektiviteten hos mange av sine kolleger, og det fører til merarbeid for andre i det lange løp. Hvis du insisterer på å ha pause så får du iobbe mer etter pausen, eller så får du avtale kortere tilstdeværelse med lederen din. Anonymkode: 7f8a8...41c 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #19 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjefen din har helt rett i at du ikke har krav på pause når du jobber under 5 t. Har dere betalt pause siden du trodde du kunne gjøre det sånn? Litt spesiell situasjon, og det sosiale er sikkert viktig for deg, og snakk med sjefen om du enten kan jobbe 3 t og så ta lunsj med kollegaer på din fritid, eller om du kan ta igjen den halvtimen etter lunsj. Skjønner at du vil være sosial, men du må lage en avtale, ikke bare ta det til rette. Anonymkode: 4a01e...6f4 Han sa at jeg ikke kunne ta pause, men ta ett 5 minutt pause no og da hvis jeg trenger det. Men trodde ikke det var ett problem siden vikar gjør min jobb og jeg gjør oppgaver som ikke må gjøres akkurat da. Så er ikke krise hvis jeg ikke blir ferdig Anonymkode: 2b178...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #20 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han sa at jeg ikke kunne ta pause, men ta ett 5 minutt pause no og da hvis jeg trenger det. Men trodde ikke det var ett problem siden vikar gjør min jobb og jeg gjør oppgaver som ikke må gjøres akkurat da. Så er ikke krise hvis jeg ikke blir ferdig Anonymkode: 2b178...4bd Du får jo ikke testet ut om du er frisk nok til og jobbe om du tenker sånn? Kan du ikke bare være hjemme da, og stikke innom og hilse på for det sosiale? Anonymkode: 4a01e...6f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå