Gå til innhold

Du som er kristen. Tror du på helvete?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og at kvinner er underlagt mannen? Og at homoseksualitet er en synd som vil bli straffet med døden eller helvete?

Eller har du laget deg en moderne vri som er mer human?

Jeg forstår bare ikke hvordan man som opplyst menneske i 2025 kan støtte Bibelens doktriner.

Vet noen grupper ikke tror på helvete. Men dommedag. De har en like morderisk Gud som de som tror på helvete. 

Anonymkode: 18d97...f62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For ein merkeleg ting å gjere på laurdagskvelden: lage en slik tråd. Er det ikkje noko kjekt på TV? 🙃

Anonymkode: 8b2a8...fb1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For ein merkeleg ting å gjere på laurdagskvelden: lage en slik tråd. Er det ikkje noko kjekt på TV? 🙃

Anonymkode: 8b2a8...fb1

Er på jobb😁

Anonymkode: 18d97...f62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror man tar med seg sin egen indre tilstand til den andre siden. Etter man er død er det jo lite distraksjoner, som f.ex. dataen jeg sitter og skriver på nå, så man er i grunn prisgitt sine indre "demoner", og så finner man vel selskap som er på ens egen "bølgelengde" da, og det kan jo bli et "helvete" om en masse psykopater finner hverandre der borte/nede/oppe, alt ettersom.

Slik som Howard Storm som ropte på Jesus til slutt, da han kom i selskap med slike som var slik som han..... 

Anonymkode: 0c3f5...c0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi tror på bibelen. Så hvis du ts lurer kan du lese det nye testamentet som er den nye loven.

Anonymkode: 773ac...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du på himmelen så tror du på helvette igså.

Anonymkode: 6e1a4...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er ikke kristen. Men både himmel og helvete er ekte plasser. Men Gud sender ikke folk til helvete, han nekter heller ingen å komme til himmelen. Helvete er en plass der Gud ikke er, det er en plass der det er fælt for folk å være. Men du kan når som helst komme til himmelen og få det bedre. Trist når folk blir fast enten i helvete eller en plass i mellom (ikke helvete, ikke himmel). Det skjer fordi de enten er så fanget i seg selv og følelsene sine. Eller de tror de hører til i helvete og er redde for Gud. Det prestene står og sier i "Guds hus" er det motsatte av hva Gud står for. Det jobber i mot Guds ønsker. Alle er velkommen i himmelen, uansett. Gud dømmer ikke, han bare elsker.

Anonymkode: 9332e...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kristen, men vokst opp med ikke så mye fokus på helvete. Mine foreldre hadde ungdommen på 70-tallets bedehus hvor det ikke var mye en skulle gjøre før det kom trusler om helvete, og de ville ikke vi skulle vokse opp med det samme. Jeg hadde en ganske kaotisk og traumatisk oppvekst, men med en sterk gudstro, og er veldig glad for at jeg fikk være så trygg i troen min, og ikke ble skremt på enda flere fronter.
En kristen venninne gav meg kurs i helvete som 25åring 🤪🫣 Skikkelig bibelstudie, med plantasjer og det hele. Veldig pedagogisk opplegg, sikkert ymtet på barn på søndagsskolen. Ok kanskje litt høyere nivå, men hun skal ha for hvor omsorgsfull og dedikert hun var i dette. Jeg følte meg veldig godt ivaretatt. 

Jeg tror nok på helvete idag, men legger det litt bort. Noen ganger lurer jeg på om det egentlig kan være så mye verre enn det jeg står i her i denne verden. Helvete er i hvert fall forutsigbart og en vet hva en skal forholde seg til, mens livet her stadig gir meg nye vonde opplevelser.. Jeg er ikke suicidale, må bare si det, men jeg har tenkt på om helvete virkelig er så ille når jeg står i kraftige minner fra voldtekt og mye annet, og stadig venter på traumebehandling. Jeg er glad jeg har troen min, og vet Gud er med, og vil bruke alt til noe godt, så det er trøsten min i dette. Jeg føler jeg står i så mye her og nå, at jeg vil ikke gi helvete som jo er noe negativt, noe plass i livet mitt. Jeg har nok, og vil heller gi plass til det som kan være bra og positivt. 

Anonymkode: 8dee9...c25

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...