AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Skrevet 25. januar Jeg er mann, bachelor utdannet. Full jobb og lønn på ca. 850 000 kr. Min kjæreste er student/master, men har bachelor. Deltidsjobb, ca 30% fast stilling. Hun har barn fra før. Vi venter felles barn og skal av den grunn flytte i lag. Hvordan bør man fordele utgifter? Hun mister mye penger ved å flytte i lag, så jeg må nok legge ut mer. Hvordan løse det i praksis? Hva med særkullsbarna? Hun vil miste 55% av inntekten sin ved å flytte sammen med meg. Anonymkode: f2a30...a75
AnonymBruker Skrevet 25. januar #2 Skrevet 25. januar Dere bor sånn at dere kan betale halvparten hver. Da hjelper du henne litt økonomisk i og med hun har et barn fra før av. Anonymkode: d120f...d9c
AnonymBruker Skrevet 25. januar #3 Skrevet 25. januar Dere blir nå en familie, så: Du legger din inntekt i en pott, hun legger sin i samme. Fra den betalere dere alt av regninger og forbruk. Anonymkode: 22846...669
AnonymBruker Skrevet 25. januar #4 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dere blir nå en familie, så: Du legger din inntekt i en pott, hun legger sin i samme. Fra den betalere dere alt av regninger og forbruk. Anonymkode: 22846...669 Jeg er helt enig men dama nekter. Hun vil betale for sine egne barn, men samtidig opprettholde eierandel og skal ikke havne i kvinnefella. Ved å flytte inn med meg mister hun allikevel så mye inntekt at det blir en sørgelig affære om vi ikke kan dele på alt vi(jeg) tjener. Vi har med andre ord et luksusproblem. Jeg har lagt denne i feil kategori, kan admin flytte? Anonymkode: f2a30...a75
AnonymBruker Skrevet 25. januar #5 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er helt enig men dama nekter. Hun vil betale for sine egne barn, men samtidig opprettholde eierandel og skal ikke havne i kvinnefella. Ved å flytte inn med meg mister hun allikevel så mye inntekt at det blir en sørgelig affære om vi ikke kan dele på alt vi(jeg) tjener. Vi har med andre ord et luksusproblem. Jeg har lagt denne i feil kategori, kan admin flytte? Anonymkode: f2a30...a75 Dere bør snakke med noen i bank eller advokat. En pro. Anonymkode: 75046...9e0
AnonymBruker Skrevet 29. januar #6 Skrevet 29. januar Den som har mest penger kan eie en høyere brøk i boligen; dette blir mest rettferdig på sikt.. Anonymkode: b43b2...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #7 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 21.21): Jeg er helt enig men dama nekter. Hun vil betale for sine egne barn, men samtidig opprettholde eierandel og skal ikke havne i kvinnefella. Ved å flytte inn med meg mister hun allikevel så mye inntekt at det blir en sørgelig affære om vi ikke kan dele på alt vi(jeg) tjener. Vi har med andre ord et luksusproblem. Jeg har lagt denne i feil kategori, kan admin flytte? Anonymkode: f2a30...a75 Dere får gifte dere da. Anonymkode: 4fb67...932 1
Guddla Skrevet 29. januar #8 Skrevet 29. januar Del etter prosent. Om hun tjener 20% av din lønn så betaler hun 20% av utgifter og 100% av utgifter til eget barn. Rekner med hun får bidrag og barnetrygd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå