Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 10 måneder, men lager store grimaser når jeg prøver å gi han middagsglass for 8 måneder. Han vil fortsatt kun ha 6 måneders glassene. Tror han reagerer på bitene. Han lager også grimaser av, makrell i tomat, skinke, avocado, banan you name it!!Eneste han liker er brødskive med leverpostein, grøt,og middagsglassene for 6 måneder gamle babyer. Er han FOR kresen, eller skal jeg vente?I tillegg får han vann og mme.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Kanskje han ikke er moden for 8-mndersglassene enda? Om det er som den gang min nå ni år gamle datter var liten, er det stor overgang mellom disse glassene, fra helt most til små biter. Kanskje han ikke liker det enda?

Jeg ville bare gitt han de glassene han liker så lenge, og så prøvd igjen om en uke eller to.

Skrevet

Er det smaken eller kun konsistensen han reagerer på?

Hvis det er klumpene som ikke faller i smak er det jo ikke noe problem å mose det hele med en stavmikser.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Prøv å mose bitene og se om det er smaken eller bitene han reagerer på.

Det tok lang tid å venne Vendelin til de typene middagsglass som inneholder tomatpure, de andre gikk stort sett ned på høykant.

Skrevet

Jenta mi ville heller ikke ha annet enn 6-mnd.glass lenge. Det var rett og slett for store klumper.

Gjest Maddy
Skrevet

Prøv med egenlaget middag. Husker at eldste min ikke likte glass før hun var nærmere året. MInsten på 8 mnd spytter ut alt som ikke er grøt og fruktpure hun.

Skrevet
Prøv med egenlaget middag.

Skulle gi dette rådet jeg også.

Min unge likte bare småfolk sine glass, og ingen andre, så jeg lagde opp en del glass som vi hadde de dagene vi ikke hadde barnevennlig mat/sen middag.

Eks fiskepudding, poteter og gulrot. Most i kjøkkenmaskin til ønsket konsistens.

Skrevet

Eks fiskepudding, poteter og gulrot. Most i kjøkkenmaskin til ønsket konsistens.

Jeg fikk råd av helsesøsteren om å unngå fisk til barnet var 1 år.. Men ellers er jo hjemmelaget mat mye bedre enn disse glassene..

Skrevet

Emma er veldig kresen på hva hun spiser når det gjelder middagsglass. Kanskje gutten din er det også? Hun spiser KUN glassene til Hipp. I tillegg får hun mat som vi spiser om vår mat er "barnevennlig" (m tanke på salt innhold etc). Sm regel går alt ned når hun får vår mat - men middagsglass fra Nestle og Småfolk har jeg ingen sjanse til å få i henne......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...