Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 9dpo idag og tappen har vært veldig åpen i flere dager, har også begynt å få litt gjennomsiktig utfold. 
Har lest at den skal være lukket etter eggløsning, noen her som kan dele erfaringer rundt dette?💗

Anonymkode: d9766...727

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager mener du, sitter du og kikker og drar i livmortappen din? Det er ikke normalt. Ikke rart den er åpen da.😳😳

Anonymkode: 4443e...58d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva i alle dager mener du, sitter du og kikker og drar i livmortappen din? Det er ikke normalt. Ikke rart den er åpen da.😳😳

Joda dette er veldig normalt. Mange som sjekker den for å tracke syklus. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skjekker du denne? Gjør du dette vær dag i hele mnd,?

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (42 minutter siden):

Hvorfor skjekker du denne? Gjør du dette vær dag i hele mnd,?

Sjekker den for å tracke syklusen når eggløsningen nærmer seg og etter eggløsning. Mange som gjør dette for å bli kjent med sin egen syklus. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjekker den for å tracke syklusen når eggløsningen nærmer seg og etter eggløsning. Mange som gjør dette for å bli kjent med sin egen syklus. 

Du vet at det ikke er bra å tafse opp i der så ofte?  Hvorfor ikke bruke tester eller tempe i stedfor? 

Det er helt normalt at livmortappen endrer både plassering og konsistens på ulike stadier i syklus. Før eggløsning kan livmortappen kjennes hard, åpningen er lukket og den ligger gjerne litt lavt plassert inne i skjeden, mens den like før/under eggløsningen er myk, åpen og ligger høyere plassert.

Så det høres ut som du har eggløsning nå...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (4 minutter siden):

Du vet at det ikke er bra å tafse opp i der så ofte?  Hvorfor ikke bruke tester eller tempe i stedfor? 

Det er helt normalt at livmortappen endrer både plassering og konsistens på ulike stadier i syklus. Før eggløsning kan livmortappen kjennes hard, åpningen er lukket og den ligger gjerne litt lavt plassert inne i skjeden, mens den like før/under eggløsningen er myk, åpen og ligger høyere plassert.

Så det høres ut som du har eggløsning nå...

Åja, Neida det har jeg ikke. Er 9dpo. Men jeg får bare se hvordan det utvikler seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Morsomt å se kvinner bli sjokkerte for at man kjenner på livmortappen. Denne måten å tracke syklus og fertilitetstegn er en kjent metode som har blitt brukt i hundrevis av år. :)

Jeg tipper at du opplever en naturlig hormonsvigning. Østrogen bidrar til å gjøre livmortappen myk før eggløsning, og det er heller ikke uvanlig med en liten østrogentopp i luthelfasen, og den pleier å komme rundt dag 5-10. For å "hjelpe" embryoet å feste seg i livmoren. Denne østrogensvigningen kan synes når man temper, og blir ofte omtalt som en "implantation dip". Så mange tar det på et tegn på at de har blitt gravide, men så er det bare en naturlig hormonsvigning som skjer i samme tidsrom. :)

Noen kvinner får mer utflod i luthelfasen. (Deriblant meg, jeg får også mye klar utflod). Det er normalt og kroppen sin måte å beskytte seg fra bakterier. 

Det kan også hende at du har eggløsning senere enn du har trodd, men hvis du er helt sikker på EL tidspunkt, så er det antageligvis bare en liten hormonsvigning. 

Anonymkode: f36a3...6f6

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, det er ikke normalt. Dette er aller første gang jeg noensinne hører om det, og jeg har da hatt mange som følger med på egen syklus rundt meg.

Hva sier gynekologen din?

Anonymkode: df490...e07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Morsomt å se kvinner bli sjokkerte for at man kjenner på livmortappen. Denne måten å tracke syklus og fertilitetstegn er en kjent metode som har blitt brukt i hundrevis av år. :)

Jeg tipper at du opplever en naturlig hormonsvigning. Østrogen bidrar til å gjøre livmortappen myk før eggløsning, og det er heller ikke uvanlig med en liten østrogentopp i luthelfasen, og den pleier å komme rundt dag 5-10. For å "hjelpe" embryoet å feste seg i livmoren. Denne østrogensvigningen kan synes når man temper, og blir ofte omtalt som en "implantation dip". Så mange tar det på et tegn på at de har blitt gravide, men så er det bare en naturlig hormonsvigning som skjer i samme tidsrom. :)

Noen kvinner får mer utflod i luthelfasen. (Deriblant meg, jeg får også mye klar utflod). Det er normalt og kroppen sin måte å beskytte seg fra bakterier. 

Det kan også hende at du har eggløsning senere enn du har trodd, men hvis du er helt sikker på EL tidspunkt, så er det antageligvis bare en liten hormonsvigning. 

Anonymkode: f36a3...6f6

Tusen takk for dette🫶

AnonymBruker
Skrevet

En metode som har blitt brukt i hundrevis av år, sier du? Haha - tviler. 

Jeg ville latt den tappen være i fred jeg. Ingen vits å grafse oppi der, la det fikse seg selv. Kanskje ikke så rart at man ikke blir gravid om man hele tiden skal stappe fingrene langt oppi der for å "kjenne etter". Høres så desperat ut. 

Anonymkode: 03746...95e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg ville latt den tappen være i fred jeg. Ingen vits å grafse oppi der, la det fikse seg selv. Kanskje ikke så rart at man ikke blir gravid om man hele tiden skal stappe fingrene langt oppi der for å "kjenne etter". Høres så desperat ut. 

Jeg tenker vi lar dette ligge, ikke så mye vits i å sende meldinger her hvis dere ikke ønsker å svare på det jeg lurer på. 
Tenker vi lar denne ligge nå. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 19.08):

Slutt! Ingen har sagt at hun har dratt i den. Det er ikke unormalt å undersøke egen livmortapp for å kjenne sin egen syklus når man prøver å bli gravid. Og selvfølgelig vil ikke dette føre til åpen livmorhals. Ikke uttal deg om ting du har null peiling på.

Anonymkode: 7a2ca...f61

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 18.59):

Jeg er 9dpo idag og tappen har vært veldig åpen i flere dager, har også begynt å få litt gjennomsiktig utfold. 
Har lest at den skal være lukket etter eggløsning, noen her som kan dele erfaringer rundt dette?💗

Noe oppdatering?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 13.01):

Enda en person uten peiling på temaet. Det er trygt å kjenne på sin egen livmortapp. Med rene hender og korte negler. Har ingen ting med å være desperat å gjøre, og det fører ikke til at man ikke blir gravid. Makan til ukunnskap! 

Anonymkode: 7a2ca...f61

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (4 timer siden):

Noe oppdatering?

SA

Anonymkode: bf2b4...5d9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke noe formål å holde på slik. Det bidrar ikke med noe som helst positivt. Men øker sannsynligheten for irritasjon, selv infeksjoner. 

Anonymkode: 01198...b92

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

SA

Fått positiv gravid test? 

Anonymkode: 14e17...e0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fått positiv gravid test? 

Hadde positiv i en uke, men nå faller hcg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hadde positiv i en uke, men nå faller hcg. 

❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...