Gå til innhold

Noen her som har smakt chillisyltetøy?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt til ost. Kommer an på hvor mye paprika en har i og type chili hvor sterk vs mer frisk den blir. Fått det servert, og da ikke så sterk, men ikke laget selv, eller kjøpt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har smakt en chilimarmelade, kjøpt på noe utsalg for lokalmat. Synes ikke det smakte bra (og jeg er ikke kresen på uvante smaker i det hele tatt). Endte opp med å kaste den. Men kunne vært godt til sterk grillmat, tror det sto som anbefalt på etiketten. Minner om sweet chili saus.

Endret av loguntio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kjempegodt til ost!

Kan du ikke bare kjøpe det og smake? Det er jo ikke som om vi kan si hva du liker.

Passer ikke til blåmugg, men masse hvite oster

Anonymkode: 49736...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daisy-love skrev (5 timer siden):

Godt til ost. Kommer an på hvor mye paprika en har i og type chili hvor sterk vs mer frisk den blir. Fått det servert, og da ikke så sterk, men ikke laget selv, eller kjøpt selv.

Takk for svar! Vet du hvor man får kjøpt det?

Anonymkode: edd0e...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er kjempegodt til ost!

Kan du ikke bare kjøpe det og smake? Det er jo ikke som om vi kan si hva du liker.

Passer ikke til blåmugg, men masse hvite oster

Jeg lurer på om den er veldig sterk eller om den er mer «sterksøt» i smaken? Jeg hadde tenkt å ha den i en sandwich. Så noen på TikTok som lagde det. Vet du hvor man får kjøpt det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk for svar! Vet du hvor man får kjøpt det?

Jeg har ikke kjøpt det selv, men mener å ha sett det på en lokal delikatessebutikk, samt på en te og kaffe-butikk som også selger litt marmelader og den typen ting. Om du har noe sånt lokalt for deg så hadde jeg oppsøkt en sånn butikk. 

Meny har med tomat og chili, fra Jacobs utvalgte, men aner ikke hvordan det smaker. Kommer også opp på Google at Gutta på Haugen (Oslo) har, men ikke prøvd den heller. Mulig de sender 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg lurer på om den er veldig sterk eller om den er mer «sterksøt» i smaken? Jeg hadde tenkt å ha den i en sandwich. Så noen på TikTok som lagde det. Vet du hvor man får kjøpt det??

Mer sterksøt vil jeg mene. Det er syltetøy liksom, masse sukker - men med en liten kick.

Det spørs jo på hvilken chili man bruker når man lager det da. 

Jeg har spist mest hjemmelaget, men ville tatt meg en tur på en ostebutikk/delikatesse-butikk :)

Enkelt og billig å lage selv da! Bruk sånne røde chilier og skrap ut frøene så blir det mindre sterkt. Du kan jo også teste med mer paprika enn chili, om du er redd for styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...