Gå til innhold

Hvorfor er det umulig å få bort flass i hodebunnen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker ikke sterke produkter, vasker håret hver 3 dag, bruker ikke styling i hodebunn eller hår. Allikevel så begynner flassinga etter hver eneste hårvask. Går ikke en hel dag engang uten at det begynner å snø 😅 men hva kan det komme av, og hvorfor får jeg ikke stoppet det? 

Anonymkode: ff815...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du sikker på at det er flass og ikke tørr hodebunn? Det er absolutt ikke unormalt på denne tiden av året.

Har du testet Maria Nila heal serien? 

Anonymkode: a12be...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er du sikker på at det er flass og ikke tørr hodebunn? Det er absolutt ikke unormalt på denne tiden av året.

Har du testet Maria Nila heal serien? 

Det kan være tørr hodebunn ja. Har prøvd den sjampoen, ble ikke bedre nei. Men hvorfor funker ikke det jeg prøver? Det er veldig rødt og irritert i hodebunn og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da bruker du jo tydeligvis feil produkter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan være tørr hodebunn ja. Har prøvd den sjampoen, ble ikke bedre nei. Men hvorfor funker ikke det jeg prøver? Det er veldig rødt og irritert i hodebunn og.

Men har du prøvd den med balsamen og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg begynner det med en gang om jeg hopper over hårvasken en dag eller er så dum å bruke tørrsjampo. 

Anonymkode: b7c16...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan være sopp. Eller psoriasis

Anonymkode: 640d9...7a2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Muligens sopp. Ikke noe ekkelt eller noe skummelt. Gir flass og det kan være eneste symptomet.

Kjøp deg fungoral shampoo og følg bruksanvisningen. 

Fikk det anbefalt av frisør.

Hjelper!

Anonymkode: 9d67e...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er tørr hodebunn bør du eksfoliere hodebunnen og bruke en lotion eller serum som tilfører fukt til hodebunnen når du kommer ut av dusjen, helst mens håret enda er vått. Du jeg synes det funker veldig bra å dynke hodebunnen med the ordinary sin glycolic toner, la det virke i 10 min - 1 time før jeg går i dusjen og vasker håret. Bruker en lotion til hodebunn fra Wella som heter SP balance scalp lotion.

Hvis det er build-up, altså at du har rester av hårspray, gel, tørrsjampo, oljer eller leave-in som ligger og irriterer hodebunnen, bør du bruke en god rense-sjampo. Dette er sjampoer som renser i dybden. Mange sjampoer man finner i butikk har som hovedformål at håret skal se shiny og glatt ut og er derfor ikke like gode på å fjerne produkter fra håret. Bare søk opp clarifying shampoo så finner du mange alternativer.

Mest sannsynlig har du ikke flass, men tørr hodebunn.

Anonymkode: a8832...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk flass som viste seg å være sopp, hjalp med fungoral og føne håret etter dusj. (Du kan fortere få sopp når det fuktig og varmt)

Men nå har jeg psoriasis, bruker hodebunnskrubb og liniment… samt at jeg enda føner hodebunnen min tørr etter dusj, blir så mye bedre og så mye mindre flass

Anonymkode: 48ea9...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naxxin reddet min hodebunn i vinter 😍 Superbillig på apotera, farmasiet o.l.

Anonymkode: c7f8a...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet mitt er at jeg har flatt nordisk hår og jeg har prøvd MYE forskjellig uten langvarig effekt. 

Min løsning? Flytte til ekvator ved første mulighet 🤣

Anonymkode: e2c94...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg bruker ikke sterke produkter, vasker håret hver 3 dag, bruker ikke styling i hodebunn eller hår. Allikevel så begynner flassinga etter hver eneste hårvask. Går ikke en hel dag engang uten at det begynner å snø 😅 men hva kan det komme av, og hvorfor får jeg ikke stoppet det? 

Fordi flass skyldes en sop og før du får drept soppen så slutter ikke flassingen. 
Har ingenting med hvilke produkter du bruker eller ikke bruker å gjøre, du har fått sopp og må ha en spesial sjampo og bruke den lenge nok til at soppen i hodebunnen dør ut. 
Du finner produkter på apotek, når du spør etter dem, eller du kontakter fastlegen og får resept. 

Anonymkode: 34cf5...e90

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spør frisøren, en hudlege eller fastlegen. Det er sikkert hjelp å få, bare du får stilt riktig diganose.

Anonymkode: 11de1...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må bruke flassjampo for å få det bort, da flass skyldes en sopp og ikke  tørr hodebunn!

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det er tørr hodebunn bør du eksfoliere hodebunnen og bruke en lotion eller serum som tilfører fukt til hodebunnen når du kommer ut av dusjen, helst mens håret enda er vått. Du jeg synes det funker veldig bra å dynke hodebunnen med the ordinary sin glycolic toner, la det virke i 10 min - 1 time før jeg går i dusjen og vasker håret. Bruker en lotion til hodebunn fra Wella som heter SP balance scalp lotion.

Hvis det er build-up, altså at du har rester av hårspray, gel, tørrsjampo, oljer eller leave-in som ligger og irriterer hodebunnen, bør du bruke en god rense-sjampo. Dette er sjampoer som renser i dybden. Mange sjampoer man finner i butikk har som hovedformål at håret skal se shiny og glatt ut og er derfor ikke like gode på å fjerne produkter fra håret. Bare søk opp clarifying shampoo så finner du mange alternativer.

Mest sannsynlig har du ikke flass, men tørr hodebunn.

Anonymkode: a8832...9ed

Og denne utredningen mener du skal hjelpe mot sopp i hodebunnen? Det viser jeg sterkt på. 

Anonymkode: 34cf5...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Muligens sopp. Ikke noe ekkelt eller noe skummelt. Gir flass og det kan være eneste symptomet.

Kjøp deg fungoral shampoo og følg bruksanvisningen. 

Fikk det anbefalt av frisør.

Hjelper!

Anonymkode: 9d67e...46b

Kan være verdt å teste fungoral.

Ellers har vært igjennom utallige sjampoer, kurer etc. det som fungerer aller best på meg er gode, gamle head & shoulders sjampo+den grønne «balsamtuben» fra head & shoulders. Fullstendig flassfri når jeg bruker disse to.

Anonymkode: e4c06...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fungoral funker.

Ellers er det superviktig å tørke håret med hårføner rett etter hver vask. Går du med håret vått eller fuktig i hale eller "bun", så vil fukten gjøre at soppen aldri forsvinner. Hold det tørt, det kan ta opp til et halvt år å bli kvitt sopp i følge min frisør. 

Anonymkode: 5a7ca...42c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Naxxin reddet min hodebunn i vinter 😍 Superbillig på apotera, farmasiet o.l.

*Daxxin skulle det stå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det hjalp for meg og bruke shampoo mot sopp. Kjøpte en på apoteket.

Anonymkode: d6899...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...