Gå til innhold

Støy fra nabo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil gjerne ha noen innspill på en nabo-sak. Jeg flyttet inn i leilighet for et års tid siden, og oppdaget ganske raskt at det er en del støy fra naboen. Det dreier seg om høye rop/skrik/banning, og jeg syns det var veldig ubehagelig. Etter å ha varslet styret tok de turen innom vedkommende, og det viste seg at det bor en eldre person der med angst (som også bor alene), som var årsaken til støyet. Fikk beskjed av styret om at det var ingen grunn til bekymring. Det er dog nesten ikke en eneste dag uten at jeg hører vedkommende, ikke så lenge av gangen, men nok til at det er sjenerende. 

Det er mulig dette er noe jeg bare må forholde meg til, i samme grad som om det hadde vært skrik fra barn, men jeg tar gjerne imot innspill om noen har vært borti lignende. 

Anonymkode: 1b950...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ring politi hver eneste gang. 

Anonymkode: e6af6...cd0

På en person som sliter psykisk i sin egen leilighet? 

Dette får du leve med TS.

Anonymkode: dbd10...ebe

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror du må leve med det, dessverre. Det kan være snakk om PTSD etter tjeneste i fredsbevarende styrker eller andre ting. Tenk hvor mange som slet etter krigen, etter å ha levd i livsfare til sjøs og i konsentrasjonsleire. Uro på natten og angstanfall som gir seg utslag i sjenerende støy. Veldig kjedelig situasjon, men dessverre er det en av ulempene ved å bo så tett.

Jeg tror ikke at politiet er riktig løsning. Du må tenke litt lenger enn som så. De kan ikke løse dette og slike klager med påfølgende besøk av politi gjør kanskje ikke situasjonen bedre for ham. Spesielt hvis det er uforskylt psykisk sykdom. Det er i din interesse at han har det best mulig, hvor enn fjernt det høres ut i vår tid hvor nesten ingen kjenner naboen lenger.

Er det mulig å bli kjent med ham og kanskje invitere på en kaffe en dag? Ikke for å ta opp støyproblematikken, men for å bli kjent og ha en grei naborelasjon. Det kan ikke skade, hvis han ikke er veldig rar ellers. Tilby å handle litt på butikken når du likevel skal dit. Litt sånt. Så kan du kanskje komme inn på dette med støyproblematikken senere. Det verste som kan skje er at du får en litt bedre forståelse av hva det handler om, noe som gjør det litt enklere å takle. I beste fall blir det bedre for begge.

Anonymkode: 8d02e...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Delte meninger ser jeg! Har ikke tenkt at politiet er aktuelle å koble på her, har mer spekulert i om dette er noen som bør bo alene. Det er for øvrig en eldre dame det er snakk om, anslår sent i 70-årene, kanskje noe eldre. Har sett noen innom med varer som jeg antar er en sønn (bor i 2. et. uten heis). 

Uansett er det en ganske tragisk situasjon, og som nevnt så har jeg jo tenkt at dette kanskje bare er noe man må forholde seg til. 
TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og støyet er forresten ved ulike tider gjennom hele dagen, har ikke hørt noe om natten. 
TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ville vel ikke spekulere i om vedkommende bør bo alene eller ikke. Hun kan da være fullstendig kapabel til å ta vare på seg selv, selv med disse utbruddene. 

Anonymkode: 59836...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...