Gå til innhold

Gravid og aldri vært så utmattet i mitt liv. Normalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, er gravid for første gang. Er i slutten av uke 7 nå. Har den siste uken kjent på en utmattelse som egt bare har blitt verre for hver dag. På dette tidspunktet har det gått så langt at jeg lurer på om det i det hele tatt kan være normalt. Har vært hos legen for å sjekke blodtrykk og tatt blodprøve. Alt var bra. Men når er jeg bare så sliten. Er egt omtrent sengeliggende. Sover hele tiden og musklene er veldig svake og skjelver så fort jeg bare strekker ut armene, og beina bare jeg går opp en trapp. Etter enkle aktiviteter som en dusj eller en kort tur med hunden, blir jeg svimmel, kvalm, skjelven og utmattet og må sove i maaange timer for å komme meg igjen. Skjønner ikke hvordan det kan være slik, var helt frisk før graviditeten. Noen som har lignende erfaringer? Blir det bedre?

Anonymkode: 16a05...2e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja- helt normalt. 
Blir ofte bedre rundt uke 14

Anonymkode: 349d6...2ab

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det på samme måte i begge svangerskap. Gikk over rundt uke 12-14 ish.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det krever enormt mye energi å gro et menneske. Det blir bedre!

Anonymkode: fb55d...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei, er gravid for første gang. Er i slutten av uke 7 nå. Har den siste uken kjent på en utmattelse som egt bare har blitt verre for hver dag. På dette tidspunktet har det gått så langt at jeg lurer på om det i det hele tatt kan være normalt. Har vært hos legen for å sjekke blodtrykk og tatt blodprøve. Alt var bra. Men når er jeg bare så sliten. Er egt omtrent sengeliggende. Sover hele tiden og musklene er veldig svake og skjelver så fort jeg bare strekker ut armene, og beina bare jeg går opp en trapp. Etter enkle aktiviteter som en dusj eller en kort tur med hunden, blir jeg svimmel, kvalm, skjelven og utmattet og må sove i maaange timer for å komme meg igjen. Skjønner ikke hvordan det kan være slik, var helt frisk før graviditeten. Noen som har lignende erfaringer? Blir det bedre?

Anonymkode: 16a05...2e7

Jeg hadde det sånn i graviditeten med min sønn. Jeg fikk det sånn etter at jeg fikk korona i graviditeten. Ble sykemeldt. Jeg sov 19 timer i døgnet en periode. 

Ble bedre etter at barnet kom ut, men jeg er fremdeles ikke helt meg selv. (Nå er barnet 2 år)

Anonymkode: 7dc70...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det blir bedre så blir det verre igjen. Så når baby kommer finner du ut hva det virkelig vil si å være trøtt og sliten

Anonymkode: 7c35b...3a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 14 nå og det har begynt å slippe taket. Var omtrent sengeliggende første 10 ukene, før det ble gradvis bedre 😅 Nå er det ganske bra altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, det har ikke gitt slipp hos meg før nå i uke 30. Aldri opplevd slik utmattelse før. Men virker som de fleste får mer energi i 2 trimester:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja normalt.

Det er lov å be om litt sykemelding for dette.

Hos meg ble det bedre fra uke 13-14 men ikke så mye bedre som mange andre sa de ble dessverre.. Men det kom litt andre ting fra uke 14-20 som lav blodprosent, lite jern, bekkenløsning osv som nok gjorde at jeg fremdeles var sliten. Men det ble mindre av den totale utmattelsen jeg hadde i første trimester da.

Anonymkode: 03b12...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det blir bedre så blir det verre igjen. Så når baby kommer finner du ut hva det virkelig vil si å være trøtt og sliten

Min er 3 år nå og har aldri sovet gjennom natten og i lang periode våknet babyen hver eneste time.. Har vært så utrolig trøtt og sliten men det har likevel vært annerledes enn den utmattelsen jeg følte i første trimester. Følte meg ekstremt fyllesyk hele tiden og søvn hjalp ikke og man skal prøve å fungere i 100% jobb og jeg ble iallfall veldig frustrert husker jeg. Det kom og så brått på og jeg hadde ikke hørt om at det var så vanlig. Når man har baby er det mer forventet å være trøtt og de første 4 mnd var det jo også roligere dager med baby (gitt at man har 1 bare).

Anonymkode: 03b12...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke nødvendigvis, har alltid vært ekstremt mye mer trøtt og sliten i svangerskapet enn etter barna har kommet 🥱

Anonymkode: a0a8f...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, har alltid vært ekstremt mye mer trøtt og sliten i svangerskapet enn etter barna har kommet 🥱

Anonymkode: a0a8f...12d

Samme her - nyfødt- og babytiden var barnemat sammenlignet med trøttheten i første trimester 

Anonymkode: 1ae0e...037

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg var helt DØD selv. Er til vanlig i veldig god form, trener en del, spiser sunt osv. så jeg trodde faktisk det skulle være mer knirkefritt. Men null sammenheng for min del, orket så vidt å dusje. Det føltes ut som ett maraton😂

Anonymkode: b49b5...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...