Gå til innhold

Er Toro mer enn godt nok..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er student, med et knøttlite kjøkken (hele 60 cm kjøkkenbenk) og tilsvarende lite lagringsplass, deler i tillegg med en til. Da er Toro en av de enkle løsningene som brukes i blant. Det er ikke enkelt og raskt å lage mat når man har knapt med plass, ikke noe sted å sette det som er skittent (ingen oppvaskmaskin) og generelt har lite kjøkkenutstyr i tillegg. 

En ting er liksom tid, men det er mange ganger jeg heller tar noe som tar mer tid å lage hvis det sparer masse oppvask😅

Anonymkode: f9476...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tenker dette er det ærligste svaret i denne tråden. 

Hvorfor tror du det? Jeg har også svart helt ærlig, og her har det ikke vært Toro i hus de siste 30 årene. Tro det eller ei, men jeg har faktisk null behov for pulvermat. 

Anonymkode: 011f5...515

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo. MSG occurs naturally in many foods, such as tomatoes and cheeses. People around the world have eaten glutamate-rich foods throughout history. 

https://www.fda.gov/food/food-additives-petitions/questions-and-answers-monosodium-glutamate-msg

Anonymkode: 1fab6...7ae

Nå må du ikke ødelegge verdenssynet til de alternativt-tenkende,med dine plagsomme fakta! Det er viktigere å bruke store summer på "helsekost" og si at man er sunn, enn å lære naturfag for voksne. 

Anonymkode: e8c39...4cf

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik reklamen påstår?

Anonymkode: 66ebd...71e

Nei overhode ikke 

Anonymkode: 655c0...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt greit det

Anonymkode: 99a79...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jo. MSG occurs naturally in many foods, such as tomatoes and cheeses. People around the world have eaten glutamate-rich foods throughout history. 

https://www.fda.gov/food/food-additives-petitions/questions-and-answers-monosodium-glutamate-msg

Anonymkode: 1fab6...7ae

Dette er hvitvasking av en dritt-ingrediens. Mange inkludert meg blir syke av MSG, og slett ikke av tomater. Jeg vet om det finnes MSG i et produkt på grunn av reaksjonen på det, derfor visste jeg før jeg leste om det at aroma, hydrolyserte proteiner, maltodekstrin osv. inneholder MSG. Grunnen til at dette hvitvaskes er at det genererer massivt med penger til både de som produserer MSG, som inkluderer disse aromafabrikkene, og produsentene som putter det i produktene sine. Med  MSG kan man nemlig få de dårligste ingredienser til å smake "godt". Så uansett om du mener at dette kjemisk fremstilte produktet er helt naturlig og totalt uskadelig, så slipper produsentene unna med mye dårligere ingredienser enn det de hadde gjort om de ikke brukte MSG. Og Toro skjuler at de bruker det.

Anonymkode: 477d8...c0f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mer enn godt nok sammenlignet med hva? Sammenlignet med mat fra bunnen - nei. Sammenlignet med å ikke spise - ja. 
Jeg spiser det ikke. 

Anonymkode: a85a1...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker Toro. Mangler ingen vitaminer, er sunn, rask og frisk 👍

Ja Toro er mer enn godt nok. Jeg er ikke matinteressert og har ingen mesterplan om å bli det heller men kroppen min og helsen min har det veldig bra selv om jeg ikke lager noe hjemmelaget mat. 

Anonymkode: ca7ba...9d0

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro er helt greit, det er rask og har reddet oss fra tidsklemme/plutselig ekstra barn til mat/mor trenger en pause++ det er også helt ok camping eller turmat der plass og kokemuligheter ofte er begrenset. Toro er greit, hverken mer eller mindre. Jeg pleier ofte ha noe ekstra i av krydder eller råvarer, men meg om det. Det er et valg en tar om en vil "piffe det opp litt" eller la det være.

Jeg liker å lage mat fra bunnen av og gjør det så ofte som jeg kan. Toro middag er bedre enn ingen middag tenker jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker det som base, men ikke nødvendigvis som den er.  Hvorfor Toro, for jeg er drittlei av to unger som æsjer over alt jeg lager. Ser de det er Toro har de en forventning om mild og grei smak, selv om jeg tar masse ekstra gulrot i lasagnen. De hater bechamelsaus.   Jeg tar derfor  lett valget mellom at ungene spiser (med litt hemmelige ingredienser gjemt inni) enn å stolt vise frem alt fra bunnen og ingen spiser.   Så meg treffer reklamen. Jeg har laget masse ulike sauser, kun EN saus av alle typer som yngste kan spise til kjøtt/kylling og det er Toro Bretagne kyllingsaus. Uten den så kun rent kjøtt om ikke kjøtt/kylling er blandet.

Anonymkode: 17743...5fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Elsker Toro. Mangler ingen vitaminer, er sunn, rask og frisk 👍

Ja Toro er mer enn godt nok. Jeg er ikke matinteressert og har ingen mesterplan om å bli det heller men kroppen min og helsen min har det veldig bra selv om jeg ikke lager noe hjemmelaget mat. 

Anonymkode: ca7ba...9d0

Nå spiser du nok annen mat i tillegg som sørger for at du får i deg det du trenger av vitaminer og mineraler da. Man spiser jo ikke Toro lasagne eller gryterett uten å tilsette kjøtt. Det betyr ikke at Toro er bra mat av den grunn, at det er i posen næringen ligger. 

Toro er ultraprosessert mat, og det er det godt nok forsket på at ikke er heldig å spise mye av. 
https://www.kry.no/helsenytt/ultraprosessert-mat-hvordan-reagerer-kroppen/#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tar ikke lenger tid å lage maten fra bunnen. Så hvorfor kjøper folk dette. Hvis man setter seg inn i hva man har tenkt å lage så tar det kun kort tid. 

Anonymkode: 565ef...5c2

Jo det kan det absolutt gjøre. Tar blant annet lenger tid å lage hjemmelaget lasagne enn å bruke Toro sin.

Anonymkode: 0214f...9e2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke lenger tid å lage maten fra bunnen. Så hvorfor kjøper folk dette. Hvis man setter seg inn i hva man har tenkt å lage så tar det kun kort tid. 

Anonymkode: 565ef...5c2

Nei, det tar absolutt ikke lenger tid, men det krever mer planlegging og flere ingredienser.

Fordi vi slipper å kjøpe så mange ingredienser, krydder som kastes om noen år osv.

Anonymkode: 703c2...cbf

Dette er faktisk bare et problem om du lager mat fra bunnen av én gang i skuddåret. Lager du mat hver dag går dette av seg selv etter kort tid.

Daria skrev (1 time siden):

Toro er helt greit til sitt bruk. Å hevde at noe er "mer enn godt nok" sier at man ikke har så høye tanker om hva man unner seg selv - eller andre...

Personlig synes jeg dette er et av de beste argumentene for hvorfor Toro eller annen søppel/ferdigmat/halvfabrikat ikke er "godt nok" for meg. Man lever kun én gang (så vidt vi vet) og livet er for kort til å spise dårlig mat.

Men hvis man er av typen som ser på mat som et "nødvendig onde" og noe man må ha i seg for å overleve, og minimal effort er viktigere enn alt annet, så kan jeg for så vidt forstå at det er lett å ty til Toro.

Selvsagt hjelper det også at jeg er interessert i mat og er glad i å lage mat. For meg er det nærmest som terapi å være på kjøkkenet og siden man ikke sparer verken tid eller penger, er det fatkisk ikke noe som helst poeng på å bruke Toro. Utvalget av ferdigprodukter er også en del mindre her jeg bor enn det er i Norge, selv om butikkene (dessverre) begynner å komme etter her også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå må du ikke ødelegge verdenssynet til de alternativt-tenkende,med dine plagsomme fakta! Det er viktigere å bruke store summer på "helsekost" og si at man er sunn, enn å lære naturfag for voksne. 

Anonymkode: e8c39...4cf

Tror du helsekost ikke inneholder tvilsomme tilsetningsstoffer akkurat som Toro? Her er det her, i en vare fra Sunkost med "blåbærsmak" og "solbærsmak". "Smak" er det samme som "aroma", det vil si en ingrediens med myriader av ingredienser i, som er laget i en aromafabrikk, og som garantert inneholder MSG da de ikke trenger å oppgi ingrediensliste på det. 
Man må se på ingredienslisten, noe som ikke koster noen ting.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her i huset har vi alltid ertesuppe ved siden av pannekaker - aldri i verden om jeg orker styre på kjøkkenet over flere dager for å få middag på bordet en vanlig torsdag. Da er Toro mer enn godt nok! :)

Anonymkode: 0d420...dca

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hopper heller over måltid enn å spise Toro. 

Anonymkode: 7289d...197

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Toro er ultraprossesert og oversaltet møkk rett og slett. Det tar like lang tid å lage ting skikkelig med gode råvarer. Fatter ikke at foreldre putter det i barna sine. 

Anonymkode: b2315...f14

Der kom den ja....  Det er helt vanlig og sunn mat som en del av et variert kosthold. Oppegående foreldre rakker ikke ned på andes foreldre på den måten du gjør her.

Anonymkode: 9750f...f36

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo det kan det absolutt gjøre. Tar blant annet lenger tid å lage hjemmelaget lasagne enn å bruke Toro sin.

Anonymkode: 0214f...9e2

Det er jo en grunn til at posemat går veldig fort da. Å steke fisk/kjøtt går jo også veldig fort. Lasagne kan jo også fint planlegges til en dag man har lengre tid på å lage mat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette er hvitvasking av en dritt-ingrediens. Mange inkludert meg blir syke av MSG, og slett ikke av tomater. Jeg vet om det finnes MSG i et produkt på grunn av reaksjonen på det, derfor visste jeg før jeg leste om det at aroma, hydrolyserte proteiner, maltodekstrin osv. inneholder MSG. Grunnen til at dette hvitvaskes er at det genererer massivt med penger til både de som produserer MSG, som inkluderer disse aromafabrikkene, og produsentene som putter det i produktene sine. Med  MSG kan man nemlig få de dårligste ingredienser til å smake "godt". Så uansett om du mener at dette kjemisk fremstilte produktet er helt naturlig og totalt uskadelig, så slipper produsentene unna med mye dårligere ingredienser enn det de hadde gjort om de ikke brukte MSG. Og Toro skjuler at de bruker det.

De fleste skjønner at dette er vås og konspirasjonsteorier.

Anonymkode: 9750f...f36

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her i huset har vi alltid ertesuppe ved siden av pannekaker - aldri i verden om jeg orker styre på kjøkkenet over flere dager for å få middag på bordet en vanlig torsdag. Da er Toro mer enn godt nok! :)

Anonymkode: 0d420...dca

Eksen min laget gul ertesuppe fra bunnen av en gang, det kostet mer, tok lenger tid og smakte prikk likt 😄

Anonymkode: 8635d...e43

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...