Gå til innhold

Er Toro mer enn godt nok..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Toro går fint. Jeg liker toro kjøttkake saus. De som sier du MÅ lage fra bunn snakker bare tull. Gjør det som smaker best. Det er jo også smak og behag. Jeg gjør bare det jeg liker best.

Anonymkode: 159e8...5f4

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er godt nok med toro lasagne synes jeg. Liker den faktisk bedre enn hjemmelaget. Synes den hvite sausen blir for mye i den hjemmelagde. 

Men at toro er mer enn godt nok på generell basis er jeg ikke enig i. Det er ikke mer enn godt nok i vårt kosthold i alle fall. Vi spiser i hovedsak rene råvarer til middag uansett og derfor er toro lite aktuelt. 

Anonymkode: af91a...9da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Ikke godt nok engang. Kan kjøpe det som nødstilfelle med akutt dårlig tid eller sykdom så der ikke er energi til å lage mat feks. Det er sjeldent. Alt toro har kan jeg lage selv fra bunnen med ekte råvarer og bedre smak.

Anonymkode: d5a22...536

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vokste opp på Toro og syntes det smakte godt. Men, så ble jeg voksen og bestemte meg for at det jeg før likte ikke er godt nok. Hovedsakelig gjør jeg dette på sosiale medier slik at andre skal tenkte: ååå hen er så flink på mat, hen liker ikke Toro så vedkommende må tydeligvis vite hva hen snakker om. Jeg vedder på at hen vet om all mat som er hipp lenge før resten av saueflokken. 

Anonymkode: e8c39...4cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det syns jeg ikke, da det meste fra Toro har "aroma" og "gjærekstrakt", noe de begynte med etter de såkalt "tok bort" MSG. Det de egentlig gjør er å skjule MSG i ingredienslisten, da "aroma" inneholder ukjente ingredienser som kan inkludere MSG, og "gjærekstrakt" lages på en måte som gjør at det også har MSG: https://www.hungryforchange.tv/article/sneaky-names-for-msg-check-your-labels

Anonymkode: 477d8...c0f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg får ikke til å lage mat, og bruker Toro innimellom. Det er nå enten det, fiskepinner eller ingen middag. 

Anonymkode: 8635d...e43

Jeg kunne ikke lage mat da jeg flyttet hjemmefra, og det jeg gjorde var bare å kjøpe en kokebok og følge oppskriften, det er ikke vanskelig. Det tok ikke lang tid før jeg lagde egne enkle retter, og jeg var på et nivå der jeg ikke visste at suppe kunne lages uten suppepose....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke godt nok hverken kulinarisk eller ernæringsmessig, langt mindre mer enn godt nok. Det er semi-akseptabelt som en kjapp løsning noen få ganger i året, men helt uakseptabelt som hverdagsmat.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg får ikke til å lage mat, og bruker Toro innimellom. Det er nå enten det, fiskepinner eller ingen middag. 

ingen middag er da mye bedre enn vond og usunn middag.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Toro er ultraprossesert og oversaltet møkk rett og slett. Det tar like lang tid å lage ting skikkelig med gode råvarer. Fatter ikke at foreldre putter det i barna sine. 

Anonymkode: b2315...f14

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det syns jeg ikke, da det meste fra Toro har "aroma" og "gjærekstrakt", noe de begynte med etter de såkalt "tok bort" MSG. Det de egentlig gjør er å skjule MSG i ingredienslisten, da "aroma" inneholder ukjente ingredienser som kan inkludere MSG, og "gjærekstrakt" lages på en måte som gjør at det også har MSG: https://www.hungryforchange.tv/article/sneaky-names-for-msg-check-your-labels

Ah, MSG også kjent som natriumglutamat som finnes i tomater og ost. Også lenker du selvfølgelig til en blogg hvor de selger dyre abonnementer. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes Toro er helt ok, helt til jeg lager den hjemmelagde versjonen. Da er ikke Toro bra nok lengre. Har ikke laga toro-bearnaise på mange år. Tar ikke lange tiden å lage hjemmelaget. Toro-lasagne bruker jeg ikke heller lengre. Saus og pastaplater er enkelt å lage selv. 

Anonymkode: 7b668...662

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det tar ikke lenger tid å lage maten fra bunnen. Så hvorfor kjøper folk dette. Hvis man setter seg inn i hva man har tenkt å lage så tar det kun kort tid. 

Anonymkode: 565ef...5c2

Dette "fra bunnen" altså😂😂😂😂😂

Anonymkode: 25a8a...6fb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Som base, ja. 
Følger aldri instruksene på baksiden fra punkt til prikke. Legger til noe ekstra grønnsaker og/eller proteiner i alt av halvfabrikata. Endrer på mengde melk og vann, og i flere sauser og gryter så kan jeg bytte ut vann/melk med fløte. God krydder tilpasset retten er en selvfølge, og nei det betyr ikke bare salt og pepper. Salt og pepper er krydderne jeg bruker aller minst.  

Det å følge det som står og slik det er tiltenkt, nei. Da synes jeg det er tamt og kjedelig. 

Anonymkode: 39ac6...59d

Spikersuppe da?

Anonymkode: 12ea6...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil stoppet ved .. godt nok. Er ikke enig i at det er mer enn godt nok. En gang i blant, ja, null problem. 

Anonymkode: 9d0ea...eea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Fordi vi slipper å kjøpe så mange ingredienser, krydder som kastes om noen år osv.

Anonymkode: 703c2...cbf

Selv om man bruker Toro har man vel bruk for et utvalg av krydder? Det er vel ingen som spiser bare Toro, og Toro trenger også ofte litt ekstra krydder.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg kunne ikke lage mat da jeg flyttet hjemmefra, og det jeg gjorde var bare å kjøpe en kokebok og følge oppskriften, det er ikke vanskelig. Det tok ikke lang tid før jeg lagde egne enkle retter, og jeg var på et nivå der jeg ikke visste at suppe kunne lages uten suppepose....

Jeg er over 40 og har prøvd hardt, alt blir fælt og feil når jeg lager mat 🤷‍♀️

velociraptor skrev (8 minutter siden):

Det er ikke godt nok hverken kulinarisk eller ernæringsmessig, langt mindre mer enn godt nok. Det er semi-akseptabelt som en kjapp løsning noen få ganger i året, men helt uakseptabelt som hverdagsmat.

ingen middag er da mye bedre enn vond og usunn middag.

Tja, barn vil dessverre gjerne ha middag. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ah, MSG også kjent som natriumglutamat som finnes i tomater og ost. Også lenker du selvfølgelig til en blogg hvor de selger dyre abonnementer. 

Nei det finnes ikke i tomater og ost. Det er det samme som å si at raffinert maissirup finnes i kjøtt. Det finnes en naturlig type glutamat i tomater og ost, som har ingenting å gjøre med lab-produktet MSG som er en smaksforsterker, og kun laget kun for at dårlige ingredienser skal smake godt. Og den artikkelen er gratis.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg elsker å lage mat. Kan stå flere timer i helgene og kokkelere,og lager da det meste fra bunnen av. Men i hverdagen  når man har en time mellom jobb/skole/barnehage og fritidsaktivitet/møte/gå tur med hunden eller hva det nå er,så blir det av og til Toro her i huset også. Her finnes både supper og sauser,og gryteretter fra Toro i skuffen. 

Anonymkode: aa2c4...e1b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fungerer flott som base! Bruker gjerne Torosauser i hverdagen. 

Anonymkode: 1fab6...7ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg elsker å lage mat. Kan stå flere timer i helgene og kokkelere,og lager da det meste fra bunnen av. Men i hverdagen  når man har en time mellom jobb/skole/barnehage og fritidsaktivitet/møte/gå tur med hunden eller hva det nå er,så blir det av og til Toro her i huset også. Her finnes både supper og sauser,og gryteretter fra Toro i skuffen. 

Anonymkode: aa2c4...e1b

Tenker dette er det ærligste svaret i denne tråden. 

Anonymkode: 34c56...e4d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei det finnes ikke i tomater og ost. Det er det samme som å si at raffinert maissirup finnes i kjøtt. Det finnes en naturlig type glutamat i tomater og ost, som har ingenting å gjøre med lab-produktet MSG som er en smaksforsterker, og kun laget kun for at dårlige ingredienser skal smake godt. Og den artikkelen er gratis.

Jo. MSG occurs naturally in many foods, such as tomatoes and cheeses. People around the world have eaten glutamate-rich foods throughout history. 

https://www.fda.gov/food/food-additives-petitions/questions-and-answers-monosodium-glutamate-msg

Anonymkode: 1fab6...7ae

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...