Gå til innhold

Er Toro mer enn godt nok..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Toro er godt nok en gang i blant. Toro tomatsuppe er beste tomatsuppe. Den gode gamle uten makaroni i. Både barna og jeg foretrekker denne, med et hardkokt egg i, fremfor hjemmelagede tomatsupper. Dette fordi, som en skriver over, de hjemmelagede smaker tomat. De smaker veldig kvasst tomat. Passer ikke min gane, og ikke barnas heller dessverre. Men leste en gang , husker ikke hvor, at Toro tomatsuppe har god ernærings messig verdi når det kommer til tomatinnholdet. Så da er det godt nok en gang i blant tenker jeg.

Anonymkode: 76df5...847

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det morsomme er at de som har en sykelig frykt for Toro ikke ser ut til å vite hvordan man lager god mat. De snakkes om at alt er så fort gjort, men gryter skal stå leeenge så alt av smak og aroma blander seg. 

Anonymkode: e8c39...4cf

Det er nok mer at de som lett tyr til Toro innbiller seg at det ikke går an å lage mat fra bunnen på mange mulige måter, fra svært langsomt til raskt og enkelt. Hvis man de dagene det skal være enkelt bare blander pulver i vann, så trenger man jo ikke lære seg de gode og raske metodene for å lage noe fra bunnen i de situasjonene.

Når man fordi man i stedet tyr til matvareindustrien ikke lærer seg å hvordan smak lages av rene råvarer, på mange ulike måter, så er man rett og slett litt mer begrenset på kjøkkenet. :) 

Anonymkode: 36951...fc2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Toro er godt nok en gang i blant. Toro tomatsuppe er beste tomatsuppe. Den gode gamle uten makaroni i. Både barna og jeg foretrekker denne, med et hardkokt egg i, fremfor hjemmelagede tomatsupper. Dette fordi, som en skriver over, de hjemmelagede smaker tomat. De smaker veldig kvasst tomat. Passer ikke min gane, og ikke barnas heller dessverre. Men leste en gang , husker ikke hvor, at Toro tomatsuppe har god ernærings messig verdi når det kommer til tomatinnholdet. Så da er det godt nok en gang i blant tenker jeg.

Anonymkode: 76df5...847

Det er fordi det er bare 26% tomat i Toro-suppa, resten av massen er milde ingredienser tilsatt "aroma" og gjærekstrakt for å forme smaken: https://meny.no/varer/middag/supper/tomatsuppe/tomatsuppe-7037610221436?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=8. Shopping | Produkter: Middag&utm_term=&utm_content={gclid}&gad_source=1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Naivt.

Anonymkode: 3dda0...60f

Jepp, tro  på konspirasjonsteoretiker, USA-inspirerte influensere og kok sammen noen teorier. Sikkert morsomt om man har lite ellers å fylle livet med. Lykke til! Vi andre spiser varitert og følger stort sett norske kosthodsråd, og vet at Toro selvsagt er bra nok innimellom.

Anonymkode: 9750f...f36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager det meste fra bunn, men en gang i mellom blir det kanskje Toro gryter, men jeg har alltid mer grønnsaker, krydder, og endrer også ofte på væsken. Jeg har også Findus produkter av og til. Og diverse pølser fra forskjellige produsenter. Jeg drikker P-max. Kjøper ferdig pasta. 

Alt er ikke bare svart/hvit, og kan ikke hver enkelt selv spise hva en vil, uten at det ska ses ned på. Det er litt vont å lese alle anonyme som forsvarer Toro. Det bør bli slutt på Toro shaming!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 0.24):

Vi bruker ikke mye toro, men er glad i f.eks lasagnen. 

MEN - Toro langpanne sjokoladekake er noe av det mest geniale som finnes! Det er ikke sjeldent vi skal ha med en kake til noen for for arrangement på idrett eller skole, og denne kaken er genial! De aller fleste barn liker den, og den er glutenfri, melkefri (om man bruker melkefri melange) vegetar, og halal. Og tar bokstavelig takt mindre enn 5 minutter å lage! Den er rett og slett helt fantastisk! 🙌🏼

Anonymkode: a22ad...7dd

Toro brownies er også helt fantastisk godt.

Anonymkode: 7b668...662

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er tre mannfolk i familien. Alle lager mat og all mat lages fra grunnen av. Og alle er veldig kritiske mhp. smak. Dersom du skulle servere en Toro tomatsuppe ville den bli spyttet rett ut. Rett og slett på grunn av smaken. Og DET er hovedgrunnen til at vi ikke liker ferdigretter. Grunn nummer to er at vi prøver å leve sunt uten for mange tilsetninsstoffer og dårlig fett.

Jeg har ved et par anledninger hatt opphold på sykehus og fått servert både Fjordland og Toro tomatsuppe. Da har jeg konkludert med at jeg ville sulte meg den dagen jeg skulle havne på pleiehjem. Jeg synes det smaker pyton. Noen ganger reagerer jeg også med kvalme når jeg får servert pølsemat og kjøttkaker, men ikke alltid. Jeg tror jeg kanvære overfølsom overfor enkelte tilstningsstoffer.

Hurtigmiddag hos oss er gjerne ovnsbakt. Alt i en ildfast form, som fisk eller kylling, potetbåter, løk og andre grønnsaker, krydret etter smak pluss litt smør eller olivenolje. Tar littt tid i ovnen, men veldig enkelt å tilberede. Og en viktig detalj: mengden er nøyaktig tilpasset slik at alt blir spist opp uten overspising.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 22.43):

Kjedelig, men veldig nyttig. Har du barn, ekstra viktig med både planlegging og godt kosthold. Tenk å ikke spise hver dag fordi det er "kjedelig"? 

Anonymkode: a85a1...e72

Ja, hater gjentagende gjøremål. Man trenger ikke mat hver eneste dag.

Anonymkode: 90cc1...8e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt an på hvilket produkt, og til hvilken anledning. 

Toro har jo ekstremt mange ulike produkter... Noen er kjempegode, andre ikke. 

Vi bruker en del av Toro sine gryteretter og supper, og de er "mer enn god nok" til vanlig hverdagsmiddag til familien. Jeg ville ikke servert det i selskap. 

Til de som mener at "det er jo så lett å lage fra bunnnen", så joda, men det tar som regel adskillig mer tid. Rive opp posen, helle på vann/melk, røre litt, og så står det og putrer for seg selv. Det er noe helt annet enn å hakke opp løk og hvitløk og frese det litt, ha i en pakke tomater, la det koke og putre en stund, finn frem masse krydderier (og pass på at du faktisk har dem...),  osv osv.. Noen dager er det så lite tid at vi foretrekker noe som lager seg selv, så vi kan bruke tiden til noe annet. Lese en bok sammen i sofaen, før vi må halse avgårde på fotballtreningen, f.eks. 

Anonymkode: 7a9f1...cfe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, hater gjentagende gjøremål. Man trenger ikke mat hver eneste dag.

Anonymkode: 90cc1...8e3

Så barna dine får ikke mat hver dag? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro er da greit nok iblant, finnes da mye verre ferdigmat enn det. Men spiser helst så mye hjemmelaget mat som mulig, og det kan man fint lage enkelt og raskt, ikke all mat tar lang tid å lage. Jeg lager feks ofte mat med laks eller annen fisk som tar like lang tid som det tar å varme opp komfyr og varme opp fisken, man må da ikke ha masse tilbehør og avanserte retter selv om det er hjemmelaget. Men har ikke dårlig samvittighet av å jukse litt iblant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så barna dine får ikke mat hver dag? 

Den kommentaren tror jeg var en spøk :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 3.59):

Det morsomme er at de som har en sykelig frykt for Toro ikke ser ut til å vite hvordan man lager god mat. De snakkes om at alt er så fort gjort, men gryter skal stå leeenge så alt av smak og aroma blander seg. 

Anonymkode: e8c39...4cf

Kjenner du mange med sykelig frykt for Toro? 

Anonymkode: 4a356...7fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Toro? Ække det fali a?

Anonymkode: 8ec62...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt nok innimellom. Aldri "mer enn godt nok" nei. 

Anonymkode: 47d6f...87d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må innrømme at jeg ikke forstår alle de som mener at Toro (eller annet ultraprossesert) er godt nok, og at kaller de som ikke syns dette for hysterikere. 

Toroposer er ultraprossesert og flere deler av innholdet har vist å fremme betennelse. Bl.a solsikkeolje, som skaper inflammasjon og skaper ubalanse i omega 3- 6 ratio. Bare det burde vært nok til å styre langt unna.  Tarmkreft øker i rekordfart, og rammer yngre og yngre. I likhet med mange andre sykdommer. Hvorfor det, mon tro?

Likevel mener dere altså at folk er hysteriske hvis de ikke spiser mat som bevist fremmer betennelse og sykdom? Og dere gir dette i tillegg til «kos» som godteri, chips, osv?  Simmen av dette blir jo voldsom for kroppen. Ikke rart folk blir sykere og sykere 

Anonymkode: 0d31f...1fe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 12.39):

Må innrømme at jeg ikke forstår alle de som mener at Toro (eller annet ultraprossesert) er godt nok, og at kaller de som ikke syns dette for hysterikere. 

Toroposer er ultraprossesert og flere deler av innholdet har vist å fremme betennelse. Bl.a solsikkeolje, som skaper inflammasjon og skaper ubalanse i omega 3- 6 ratio. Bare det burde vært nok til å styre langt unna.  Tarmkreft øker i rekordfart, og rammer yngre og yngre. I likhet med mange andre sykdommer. Hvorfor det, mon tro?

Likevel mener dere altså at folk er hysteriske hvis de ikke spiser mat som bevist fremmer betennelse og sykdom? Og dere gir dette i tillegg til «kos» som godteri, chips, osv?  Simmen av dette blir jo voldsom for kroppen. Ikke rart folk blir sykere og sykere 

Anonymkode: 0d31f...1fe

Jepp, det å kalle meningsmotstandere for hysteriske når de har gode argumenter er nok både en hersketeknikk og en forsvarsmekanisme. De ønsker å fortsette som før, og da passer det dem best at de som advarer mot mye ultraprosessert i kosten er hysteriske, selv om de objektivt sett ikke er det. Forstå det den som kan.

Anonymkode: 4a356...7fb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...