Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du kan bare koble den på maskinen din og formatere den via windows...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips:

Format d: /q

eller

foramat d: /q

Hvor d: er stasjonen du skal formatere, da bare sletter den "registret" sitt, disken blir tømt og det blir gjort på noen sekundet. :)

Gjest vimse
Skrevet

Åkkurat nå tror jeg at jeg kunne sagt en hel mengde ting du hadde rødmet for, så jeg tror det holder med en :klem:

Gjest vimse
Skrevet

Men, så kommer det magiske spørmålet, hvordan får jeg det til med harddisk c??? For da vil den nemlig ikke...

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Du får aldri formatert harddisken som operativsystemet ligger på - i dette tilfelle c:. For å få formatert c: må du nyinstallere eller sette harddisken inn i en annen maskin som slave.

Det du gjør er følgende:

1. Mye rar info i denne tråden!

2. først tar du vare på det du skal ta vare på - og f eks flytter til en annen disk eller brenner ned "mine dokumenter", mail osv. Det er det ingen som har sagt noe om hittil i denne tråden!

3. Deretter tar du CD med operativsystemet du vil installere og setter inn i CD-stasjonen og booter fra den.

4. vips er du igang og med Win XP tar det ca 45 minutter og så er du ferdig, dvs nesten. Da må du legge inn virusprogram, Word, alt annet du ønsker tilbake på pc'n. Underveis i installasjonen får du spørsmål om du vil formatere disken og da sier du ja. Pc'n går så utrolig mye bedre med en nyformatert disk enn en som ikke er formatert på lenge. Husk bare at ALT på disken forsvinner når du formaterer.

5. Du er ferdig på omlag 2 timer, kanskje litt mer om du ikke har gjort det før.

6. Prøv, det er ikke så vanskelig

Gjest vimse
Skrevet

Jo, men poenget er, jeg har ME, men har cd med 98, som jeg tenkte å bruke... og det vil den jo ikke godta...

Skrevet

Har du diskettstajon/mulighet for å lagre innhold på en diskett?

Gjest vimse
Skrevet

Nå skal vi altså prøve å lage en diskett, etter mye om og men...

Skrevet

Måten å reinstallere Windows (ME/98) på da er:

1)Kjør denne med diskett i: http://www.troyedwards.com/downloads/BootDisks/boot98.exe

2) Start opp maskinen med disketten i, da skal du kunne starte maskinen med CD rom støtte. (Ikke noe Windows tull :) )

3) Etter en stund kan du skrive format c:/ -q (husk at q = quick).

4) Når så det er gjort kan du putte i Windows CDen (ME/98) og skrive cd e: (eventuelt bare e:) Er det ikke e: så er det d:

5) Skriv så install.exe eller setup.exe, funker ikke det må du inn i Windows mappen først, skriv dir for å få frem alle filene og cd mappenavn for å gå inn i en mappe. En av mappene skal inneholde setup eller install.exe

6) så er det bare å følge det som kommer på skjermen.

Jeg TROR at det skal gjøres slik, har ikke gjort det på en del år så mulig jeg har rustet litt ;)

Gjest vimse
Skrevet

*knis*

Etter litt overtalelse fikk jeg mannen med på å prøve å lage en oppstartsdiskett, og det løste hele problemet ;) Maskinen er formatert og oppe og går igjen :)

Tusen takk for hjelpen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...