AnonymBruker Skrevet i går, 13:33 #1 Del Skrevet i går, 13:33 Hvordan gjør dere det? Når jeg leser her inne så virker det som den enkleste ting her i verden 😅 Anonymkode: 8ac1b...84f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppiluppi84 Skrevet i går, 13:37 #2 Del Skrevet i går, 13:37 Familylink 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:37 #3 Del Skrevet i går, 13:37 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan gjør dere det? Når jeg leser her inne så virker det som den enkleste ting her i verden 😅 Anonymkode: 8ac1b...84f Drar ut stikkontakten til routeren… Anonymkode: a5c6c...85b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet i går, 13:39 #4 Del Skrevet i går, 13:39 Har en app som følger med ruteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:39 #5 Del Skrevet i går, 13:39 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drar ut stikkontakten til routeren… Anonymkode: a5c6c...85b Jeg gjorde dette men orket ikke kamp og at ungdommen satte den inn når jeg ikke så osv. Nå bytter jeg bare passord på nett. Bytter tilbake når det "åpnes" så slipper jeg og logge inn på nytt på alt. Anonymkode: 5c693...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:43 #6 Del Skrevet i går, 13:43 Vi har routerne koblet til Google home, da kan vi styre hvilke enheter som har nett. Vi har feks alt av tablet og tv i ei gruppe, og den gruppa har kun nettilgang på bestemte tider. Mobilene styrer vi via Google family, antar det finnes noe likt på Apple. Da slipper vi også at de bare omgår nettstengning ved å gå over til mobilnett Anonymkode: f1c5f...fec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden Google familylink Anonymkode: a4271...dfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden De har vel mobil de kan bruke som ruter? Ungdommen, altså. Anonymkode: d4f6e...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Google familylink. I tillegg har vi gjestenett til barna på router. Ordnet det via data. Finnes oppskrift på hjelpesider. Hvert barn har sitt nett med passord. Slik at minste sitt nett kan stenges før eldste feks. De har ikke passord til hovednett som går på tv og slikt. Anonymkode: 15d57...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): De har vel mobil de kan bruke som ruter? Ungdommen, altså. Anonymkode: d4f6e...44c Det er derfor vi har alle enheter med simkort via familylink. De uten simkort styres bare av routeren. Anonymkode: f1c5f...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden Alle foreldre som bedriver denne typen oppdragelse bør se «Ibelin» på Netflix. Barnet/ungdommen trenger ikke ha spesielle behov for å ha et sosialt nettverk online. Har selv hatt gaming som en interesse siden jeg var lita og har mye nettverk online. Har vært utrolig godt at mine foreldre har respektert disse relasjonene. Vi har alltid hatt klare avtaler om nettbruk og jeg har visst når «nettet har vært av og på». Det å plutselig «ta nettet» betyr at ungdommen plutselig forsvinner f.eks fra avtaler eller forventninger hos sosiale relasjoner som betyr noe for barna deres uten en gang å kunne gi en forklaring. Hva hadde dere voksne følt om dere hadde en avtale med en god venn som måtte utgå, men dere ikke fikk muligheten til å avlyse? Hadde dere tenkt mye på dette? Bekymret dere for om det kan ha skadet relasjonen? Hadde vennen deres blitt irritert/lei seg/oppgitt om de hadde satt av tid til deres avtale og dere bare ikke møtte opp uten ett ord? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden Jeg er enig i at gamingavtaler og div er like viktige som avtaler i rl, men alt handler om kommunikasjon. Vi tar ikke nettet i tide og utide. Nettet stenges ved leggetid og de får alltid beskjed i god tid før leggetid (som er den samme hver kveld) til å avslutte spillingen og si ha det. Nettet stenges for å slippe bråk og unødvendige forstyrrelser fra andre folk og gøye ting når de skal sove. Barna har selv sagt at det er deilig å slippe mas på snap, for det plinger i ett sett (tilogmed når telefonen er låst via familie link). Så selv om man er streng på nettbruk og stenger Nettet, så betyr det ikke at de ikke får spille med venner eller mister all sosial kontakt for evig og alltid. Det er jo ikke enten eller. Anonymkode: 15d57...8b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden Hva er vitsen med å stenge nettet? De fleste har vel 5G på telefonene sine. Eller stenger dere det også? Anonymkode: eef16...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 19 timer siden #14 Del Skrevet 19 timer siden (endret) Jeg har Google mesh og kan styre tilgang på enkeltenheter. Det er en fordel nårjeg oppdager at det binges serier midt på natta når de skal på skolen dagen etter. Det er en grei "jeg veit hva du gjør, legg deg!" beskjed 😉 Jeg begynte med tidsstyring på enheter da de hadde skoleipader som lå i sekkene og plinget. Gadd ikke lete opp hvilke, uten nett =ingen varsler Endret 19 timer siden av Summeer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Del Skrevet 18 timer siden Med Google family link har du full kontroll over tidspunkt på mobiler og nettbrett. TV, pcer osv får være på nett , blir sjeldent brukt ved leggetid. Anonymkode: fe2ac...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden Stenger nettet på barnas enheter med google home på nettene. Ulike tider i helg og ukedager. Har google nest enheter rundt i huset. Hadde de misbrukt dette og brukt telefonen som hotspot så er det jo bare å fjerne datatilgangen til mobilen så den kun kan brukes med wifi Anonymkode: 7ebf8...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Del Skrevet 12 timer siden Har en app der vi stiller inn tiden og kan gi mer tid. Veldig enkelt. Anonymkode: 8f657...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå