AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Skrevet 25. januar Vi har vert gift i en del år. Bortsett fra i begynnelsen har jeg gått på hormon-piller. Gjorde et mislykket forsøk med spiral. Nå er jeg drittlei piller, har mista lyst og dårlig humør. Nå har jeg lyst til å gå over til kondom som vi brukte i begynnelsen og som jeg synes var veldig bra. Merker ikke forskjell med eller uten kondom ❤️ Men veldig usikker på hvor hardt jeg kan "stå på krava" i forhold til mannen. Erfaringer? Hva bør jeg si? Anonymkode: 010f7...768
AnonymBruker Skrevet 25. januar #2 Skrevet 25. januar Han får sterilisere seg om han ikke vil bruke kondom Anonymkode: 0a5f8...980 10 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar #3 Skrevet 25. januar Din kropp, du bestemmer. Kan han ikke bruke kondom nei da får dere la være å ha sex. Bør virkelig ikke være noe problem for mannen når du sliter med bivirkninger. Anonymkode: d667a...172 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #4 Skrevet 25. januar Har aldri krevd, eller stått på krava. Vi ser jo hva som er felles beste. Og at det ene har det mindre vondt og er mindre plaget, vil jo alltid trumfe at den andre kan nyte litt mer. Hadde han ment noe annet ville han ikke vært min mann lenger. Kuttet strengen på eget initiativ i det vi var ferdig med barn, det ser jeg som en selvfølge, om dere er der i livet. Anonymkode: 66563...c70 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar #5 Skrevet 25. januar Jeg bare sa at jeg ikke orker å bruke medikamenter som prevensjon, kroppen min tåler det ikke. Og så kjøpte vi (VI) kondomer neste gang vi var på matbutikken. Anonymkode: d1f3c...f9f 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #6 Skrevet 25. januar Vi bruker kondom i «usikre» perioder ellers hoppe av i svingen. Er godt vant til å bruke kondom og prøver virkelig å ikke bry meg, men det blir virkelig ikke det samme. Ikke for noen av oss, men enda mer for meg enn for henne. Går nok for vasektomi så snart det lar seg gjøre. Ikke i interessert at hun skal måtte bruke noe hun ikke ønsker. Anonymkode: 37076...060 3
Fighter83 Skrevet 25. januar #7 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har vert gift i en del år. Bortsett fra i begynnelsen har jeg gått på hormon-piller. Gjorde et mislykket forsøk med spiral. Nå er jeg drittlei piller, har mista lyst og dårlig humør. Nå har jeg lyst til å gå over til kondom som vi brukte i begynnelsen og som jeg synes var veldig bra. Merker ikke forskjell med eller uten kondom ❤️ Men veldig usikker på hvor hardt jeg kan "stå på krava" i forhold til mannen. Erfaringer? Hva bør jeg si? Anonymkode: 010f7...768 Det er faktisk veldig rettferdig at han nå stepper opp og benytter beskyttelsen dere trenger. Likestilling er det ikke? 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #8 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har vert gift i en del år. Bortsett fra i begynnelsen har jeg gått på hormon-piller. Gjorde et mislykket forsøk med spiral. Nå er jeg drittlei piller, har mista lyst og dårlig humør. Nå har jeg lyst til å gå over til kondom som vi brukte i begynnelsen og som jeg synes var veldig bra. Merker ikke forskjell med eller uten kondom ❤️ Men veldig usikker på hvor hardt jeg kan "stå på krava" i forhold til mannen. Erfaringer? Hva bør jeg si? Anonymkode: 010f7...768 Hva mener du? Hva du har i deg av legemidler, spiraler etc er 100% din avgjørelse. Om mannen ikke hadde godtatt dette, hadde jeg uansett mistet lysten fullstendig og heller levd uten samleie…lett Anonymkode: d0567...364 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar #9 Skrevet 25. januar Kanskje han burde lese alle kommentarene her inne? Blir jo mindre gris også. Han synes det var helt greit da vi var nyforelska! Anonymkode: 010f7...768
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Skrevet 25. januar Jeg hadde det nesten likt. Det ble så dørgende kjedelig, å aldri snakke sammen, aldri se på hverandre, aldri gjøre noe sammen, aldri noenting som helst. Jeg hadde ikke kjæreste. Flyttet fra hverandre (inkl barn) Anonymkode: aec6f...69c
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi har vert gift i en del år. Bortsett fra i begynnelsen har jeg gått på hormon-piller. Gjorde et mislykket forsøk med spiral. Nå er jeg drittlei piller, har mista lyst og dårlig humør. Nå har jeg lyst til å gå over til kondom som vi brukte i begynnelsen og som jeg synes var veldig bra. Merker ikke forskjell med eller uten kondom ❤️ Men veldig usikker på hvor hardt jeg kan "stå på krava" i forhold til mannen. Erfaringer? Hva bør jeg si? Anonymkode: 010f7...768 Jeg tåler ikke hormoner. Gikk mye opp i vekt og ble hormonell osv. Enten kondom eller sterilisering, får velge selv! Her ville mannen sterilisere seg av seg selv da, så bra for oss! Utrolig deilig å slippe å tenke mer på sånt! Det er jo ikke bare du som skal putte alt i kroppen din, han,må,bidra og . På tide at han må fikse det litt no Anonymkode: 488e4...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #12 Skrevet 25. januar Kondombruk er ikke å kreve så mye da.. Jeg brukte spiral etter første barnet. Fikk ikke tilbake sexlysten ordentlig før jeg fjernet den 5år senere. Etter nummer 2 har jeg brukt minipillen siden den har mindre hormoner og jeg har ammet. Men merker sexlysten er svekket nå også. Vurderer å slutte igjen. Men er litt usikker, fordi jeg også ofte får vondt av kondomkanten... Mannen har ikke noe problem med det, men jeg har. Så da står vi her da. Vil ikke ødelegge mulighetene for flere barn i fremtiden heller. Skulle ønske prevensjon ikke var så komplisert. Anonymkode: 8388c...d97 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #13 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kondombruk er ikke å kreve så mye da.. Jeg brukte spiral etter første barnet. Fikk ikke tilbake sexlysten ordentlig før jeg fjernet den 5år senere. Etter nummer 2 har jeg brukt minipillen siden den har mindre hormoner og jeg har ammet. Men merker sexlysten er svekket nå også. Vurderer å slutte igjen. Men er litt usikker, fordi jeg også ofte får vondt av kondomkanten... Mannen har ikke noe problem med det, men jeg har. Så da står vi her da. Vil ikke ødelegge mulighetene for flere barn i fremtiden heller. Skulle ønske prevensjon ikke var så komplisert. Anonymkode: 8388c...d97 Kondomkanten? Han får passe på å rulle den helt ut, eller bruker dere for lange kondomer, slik at mye av gummien på kondomet fortsatt ikke er rullet ut/blir stor ring innerst? Anonymkode: 010f7...768
AnonymBruker Skrevet 25. januar #14 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vi har vert gift i en del år. Bortsett fra i begynnelsen har jeg gått på hormon-piller. Gjorde et mislykket forsøk med spiral. Nå er jeg drittlei piller, har mista lyst og dårlig humør. Nå har jeg lyst til å gå over til kondom som vi brukte i begynnelsen og som jeg synes var veldig bra. Merker ikke forskjell med eller uten kondom ❤️ Men veldig usikker på hvor hardt jeg kan "stå på krava" i forhold til mannen. Erfaringer? Hva bør jeg si? Anonymkode: 010f7...768 Hva du bør si? Det enkleste. Det er ikke noen grunn til at det er du skal ta ansvar for prevensjon og ikke ham. Er han dominerende eller noe, siden du må forberede deg? Mot dominerende mennesker må man stå på sitt, gjenta seg selv, ikke inngå i argumentasjon hvis man sliter med å hevde seg. Bare gjenta hva man vil, ønsker, etc. Når de begynner med argumentasjon, avvis argumentet med: det spiller ingen rolle eller lignende, og repeterer deg selv. Anonymkode: 5d99c...474
AnonymBruker Skrevet 25. januar #15 Skrevet 25. januar Om man er ferdig med barn eller ikke skal ha barn, så hadde jeg faktisk krevd at han steriliserte seg. Jeg skulle gjerne gjort det selv, jeg har sett på det siden jeg har visst hele livet at jeg ikke skal ha barn, men det er en større operasjon for kvinner enn for menn. Og å gå på p-piller har også mange flere bivirkninger og konsekvenser enn det har for en mann å sterilisere seg. Jeg har heldigvis en kjæreste nå som er sterilisert, og det er helt fantastisk. Anonymkode: e80ac...053 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #16 Skrevet 25. januar Jeg er sikker på at han med glede tar ansvar for prevensjon fra nå av hvis det betyr en blidere kjæreste med mer sexlyst Anonymkode: 4aa3c...404 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar #17 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Om man er ferdig med barn eller ikke skal ha barn, så hadde jeg faktisk krevd at han steriliserte seg. Anonymkode: e80ac...053 Hadde dama ikke godtatt at jeg bruker kondom, men «krevd» at jeg opererte meg, så hadde vi hatt sex for siste gang……….lett 😊 Å «kreve» at en annen person operer seg er ganske sjukt. I hvert fall når operasjonen ikke gjelder alvorlig sykdom/skade. Anonymkode: d0567...364 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #18 Skrevet 26. januar ts her. Nå har vi fått snakket sammen i helgen. Man kan vel si at han er dominant, men stort sett på en positiv måte. Og jeg som kanskje ikke liker å være så bestemt og frempå. Sterilisering er ikke aktuelt for noen av oss. Derimot så gikk han med på ut i fra mine problemer at vi skulle gå over til å bruke kondomer. Skulle kjøpe et par pakker i butikken på mandag. Så nå ble jeg så glad ❤️ Anonymkode: 010f7...768 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar #19 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde dama ikke godtatt at jeg bruker kondom, men «krevd» at jeg opererte meg, så hadde vi hatt sex for siste gang……….lett 😊 Å «kreve» at en annen person operer seg er ganske sjukt. I hvert fall når operasjonen ikke gjelder alvorlig sykdom/skade. Anonymkode: d0567...364 Jeg har som sagt over aldri krevd noe. Men jeg tror jeg ville mistet så mye respekt for en mann som ikke tok dette valget av egen fri vilje, at forholdet uansett ville vært slutt. Da det er en rask og ufarlig sak, som fører til et mye bedre samliv. Anonymkode: 66563...c70
AnonymBruker Skrevet 26. januar #20 Skrevet 26. januar Svaret er sterilisering. Jeg har aldri angret en dag. Det gjorde underverker for oss. Anonymkode: 4f562...64b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå