AnonymBruker Skrevet i går, 13:08 #1 Del Skrevet i går, 13:08 Jeg er vikar for en fyr som er langstidsykemeldt , han kommer nok helt sikkert tilbake,får jeg da sparken når han kommer tilbake? det er bare behov for en av oss.. eller vil sjefen komme til å kvitte seg med han som har fast ansettelse? fått inntrykk av sjefen er lei av at vedkommende ofte er borte fra jobb pga sykdom. Anonymkode: 39f52...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet i går, 13:11 #2 Del Skrevet i går, 13:11 Nei, han som er borte beholder jobben. Vikariatet ditt er ferdig når det er avtalt at det skal være ferdig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:11 #3 Del Skrevet i går, 13:11 Siden du kun er vikar så sier det seg vel selv? Du kan ikke si opp en person pga sykefravær om det er gyldig fravær han har. Du er vikar så ikke ansatt og dermed får du ikke sparken, men kontrakten din avsluttes Anonymkode: 4cbe9...697 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet i går, 13:12 #4 Del Skrevet i går, 13:12 Du får ikke sparken. Vikariatet ditt går ut. Det er to forskjellige ting. Sjefen kan ikke sparke en ansatt på grunn av sykdom. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:21 #5 Del Skrevet i går, 13:21 Ok, men det virker som om sjefen er lei av at han med fast ansettelse blir sykemeldt i kanskje 5 mnd så kommer han tilbake i 2 mnd blir sykemeldt i noen mnd igjen så kommer tilbake i noen uker osv… er ikke den faste stillingen hans i fare da? Sjefen har gitt meg inntrykk av at han egentlig ikke tror sykemeldingene er pga sykdom men meg pga at de har dårlig kjemi( han og sjefen) Anonymkode: 39f52...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:25 #6 Del Skrevet i går, 13:25 Så dersom man ansetter noen i en fast stilling er man egentlig stuck med vedkommende til vedkommende ønsker å slutte da? for en verden, vil tro mange arb givere sliter med vanskelige faste ansatte da.. Anonymkode: 39f52...75c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:58 #7 Del Skrevet i går, 13:58 Kom gjerne med flere innspill 😀 Anonymkode: 39f52...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:02 #8 Del Skrevet i går, 14:02 Håper sjefen min klarer å få bort den tufsen, tror han er mer fornøyd med meg Anonymkode: 39f52...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:05 #9 Del Skrevet i går, 14:05 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Så dersom man ansetter noen i en fast stilling er man egentlig stuck med vedkommende til vedkommende ønsker å slutte da? for en verden, vil tro mange arb givere sliter med vanskelige faste ansatte da.. Anonymkode: 39f52...75c Nei, ansatte kan sies opp dersom de ikke gjør jobben sin, ikke følger instrukser, ved nedbemanning etc. Men sykefravær er ikke grunn for oppsigelse. Ansatte kan avskjediget, dvs få sparken, ved særlig graverende forhold. Anonymkode: bd9ba...5e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet i går, 14:11 #10 Del Skrevet i går, 14:11 Hvis han du er vikar for misbruker sykepengeordningen må de jo evt kjøre en sak på det. Det er såpass vanskelig og tidkrevende at jeg ville ikke satset på det for din del… Gå heller for å finne deg en egen fast jobb. Neste gang er det kanskje du som er fast ansatt og blir syk. Da kan det jo være ålreit å ikke på sykesenga få beskjed om at du mister jobben fordi sjefen ville ha inn en annen. Ansattrettigheter gjør det mindre fleksibelt å skifte ut folk, men å ikke ha de rettighetene ville gjort hverdagen håpløst uforutsigbar for alle og enhver. Så tenker vi skal være glad for de rettighetene jeg… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:24 #11 Del Skrevet i går, 16:24 Virker som sjefen kanskje har planer om å kicke han ut.. Anonymkode: 39f52...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:15 #12 Del Skrevet i går, 18:15 Virker ikke som noen god arbeidsplass der sjefen baksnakker en ansatt til en annen. Han gjør det sikkert med flere. Anonymkode: 4345d...8f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet i går, 18:30 #13 Del Skrevet i går, 18:30 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg