Gå til innhold

Innenfor å starte snøfreseren før 0400?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har gateparkering og må flytte bilene av og til for at de skal få ryddet bort all snø. Det tar max 10 minutter fra de kommer med bilene til de er ferdige med å rydde bort alt. En snøfres bruker mye lengre tid. Jeg våkner av brøytebilene men sovner igjen fordi det går fort. Snøfreser som rydder i en halvtime derimot...

Anonymkode: 0b2e2...912

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei. Hadde uten problem ringt politiet for å klage på støy om naboen hadde fyrt opp fresen kl 4 på natten. 

Anonymkode: 7032f...5f9

Og det eneste hadde gjort var å himle oppgitt med øya og fortelle om deg i lunsjen så alle fikk seg en god latter. 

Snøen må makes, og er unntatt vanlige regler. Er det mye snø kan man heller ikke vente til det er ferdig, men må ta det underveis. 

Anonymkode: b0839...33c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei. Hadde uten problem ringt politiet for å klage på støy om naboen hadde fyrt opp fresen kl 4 på natten. 

Anonymkode: 7032f...5f9

Det hadde du ikke kommet langt med. 

Anonymkode: 361d8...e22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du om det. Her er det slik at jeg ikke har krefter i armer til å skuffe 30 cm med snø på en 50 meter og bratt gårdsvei. 

Og man trenger ikke ha så stor innkjøring/gårdsplass før det blir for tungt om helsa ikke er på topp. 

Da får man drøye til 07, men bråker ikke slik om natten. Heldigvis har jeg naboer som tar hensyn og forstår sånt. En traktor bråker mindre en snøfreser. 50 meter klarer man å måke 30 cm snø

Anonymkode: 3d55f...da8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei, det klarer de fleste helt selv. Jeg begynner ofte på jobb 04 jeg skuffer selv uten å vekke naboen, en selvfølge! 

Er du god til å skuffe?

Anonymkode: 4cd98...065

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du god til å skuffe?

Anonymkode: 4cd98...065

Ikke noe bedre enn andre ;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da får man drøye til 07, men bråker ikke slik om natten. Heldigvis har jeg naboer som tar hensyn og forstår sånt. En traktor bråker mindre en snøfreser. 50 meter klarer man å måke 30 cm snø

Snakk for deg selv,ikke alle har de kreftene i armene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Forskjellen er at brøytebilen brøyter for alle. Nabioen brøyter bare for seg selv. Tenk så morro det hadde vært hvis 100 naboer skulle ha freset til 100 forskjellige tidspunkter. 

Anonymkode: 8a34f...f16

Om bilene ikke kommer ut av innkjørselen trenger vi ikke brøytebiler. Problemet løst?

Så mye bråker ikke 10 min med en snøfreser altså, og det skjer få ganger ila vinteren.

De som ikke tåler at naboene bruker freser for å få måkt innkjørselen får flytte på landet langt unna alle.

Anonymkode: d06f2...4cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi alle burde ha en snøskuffe, så burde ikke starte denne klokka 04. Det er like unødvendig som å bruke gressklipper da, og bråker enda mer. 
Og ja har stått med skuffe med mye snø, aldri eid en snøfreser å kommer ikke til å kjøpe det heller. 

Hehe, du bor ikke et sted med mye snø. Har du en litt større innkjørsel nordpå så klarer man seg ikke uten snøfreser. Eller at traktor brøyter grytidlig. 

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Forskjellen er at brøytebilen brøyter for alle. Nabioen brøyter bare for seg selv. Tenk så morro det hadde vært hvis 100 naboer skulle ha freset til 100 forskjellige tidspunkter. 

Sånn ER det jo. Vi 100 naboer i gata brøyter til forskjellige tider. De fleste morgen, men mange gjør det senere. Og ved behov. 

Brøytebil gjør at alle må brøyte for ellers blir det harde brøytekanter som gjør det umulig å komme ut med bil 

Anonymkode: 088df...204

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har man en paddeflat liten "gårdsplass" så er det jo klart at man greier ikke sette seg inn i større forhold med bratte bakker. Den som vil kan komme hit å prøve,her står det manuelt utstyr og venter på deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gagaen skrev (2 timer siden):

Er det mye snø så trenger man å bruke noe maskinelt. 

Hvordan overlevde vi 😅 

har bare spade jeg. Og vekke naboene mitt på natten hadde jeg ikke gjort om jeg hadde eid denne livsnødvendige maskinen heller. 

Anonymkode: df8b8...7a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tviler de hadde kommet. Kansje er det en lege som ska på jobb, sykepleier på vei på jobb. Så de ska ikke kunne fjerne snøen får å dra på jobb.

Hadde du og ringt hvis naboen hadde betalt noen å brøyte og kom med traktor eller hjullaster for å fjerne snøen på gårdsplassen?

Anonymkode: 5ddd0...551

Pensjonisten skal på jobb som lege eller sykepleier? 
det går an og fjerne snø med spade. Det har blitt forsøkt utallige ganger. Man tar vel ikke hele gårdsplassen om natten ? Fordi det er livsviktig eller samfunnskritisk. Måk det som er nødvendig for og få ut bilen og få kjørt ut på veien. 

ja, hadde ringt politiet om en pensjonist, lege eller sykepleier forstyrret natteroen med snøfreser rundt på gårdsplassen på natten. 

• Liker 2
Skrevet

Nei det er ikke innafor. Ikke før klokka er 07:00.

• Liker 2
Skrevet

Snøbrøyting må alltid være lov. Vi bestemmer ikke viktigheten av det for andre mennesker!!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Pensjonisten skal på jobb som lege eller sykepleier? 
det går an og fjerne snø med spade. Det har blitt forsøkt utallige ganger. Man tar vel ikke hele gårdsplassen om natten ? Fordi det er livsviktig eller samfunnskritisk. Måk det som er nødvendig for og få ut bilen og få kjørt ut på veien. 

ja, hadde ringt politiet om en pensjonist, lege eller sykepleier forstyrret natteroen med snøfreser rundt på gårdsplassen på natten. 

Du vet at pensjonister er i 60-100 år. Ikke den perioden i livet de fleste er i fysisk god form. Hjelpemidler som snøfreser blir mer nødvendig 

Anonymkode: 088df...204

AnonymBruker
Skrevet
Makavelli skrev (3 timer siden):

Dersom det er nødvendig for å komme seg til en avtale (jobb, lege, andre ærender), så er det innafor.

Dersom det ikke er nødvendig for å rekke en avtale, skal man vente til kl 07.

Og dette er ikke sammenliknbart med en brøytebil. De bråker ikke på samme måte som en gammal dieseldrevet snøfreser rett utenfor soveromsvinduet.

Ja de fleste snøfresere er jo viden kjent for å være dieseldrevet....................

Anonymkode: 66038...eb4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man trenger ikke å bruke snøfreser heller, men kan bruke skuffe. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det bråker like mye, forstyrrer like mye. Man må ikke bruke snøfreser. Ganske mange i vårt langstrakte land som bruker spade. Det kan alle som dytter på en snøfreser klare. Støy er støy uavhengig om støyen er viktig eller ikke. 

Hørt om spade eller skuffe? 

Mannen er pensjonist, slett ikke sikkert han klarer å skuffe snø manuelt. Og kanskje skal han eller en annen i huset ut tidlig på en avtale. Vi vet ikke nok om å mene noe bastant her, men å mene at en mann som kanskje er mellom 70 og 90 år må måke manuelt er ganske empatiløst. 

Anonymkode: deb0c...652

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Nei, det skal være ro til kl 7, så det er ikke innafor å starte snøfreseren så tidlig.

Anonymkode: 1d757...076

Håper du aldri må på sykehus da, når ikke legen og sykepleieren kom seg på jobb i tide siden de ikke får lov å måke ut bilen for å komme seg på jobb.

Eller at du må stå utenfor barnehagen i to timer og vente fordi den ansatte som skulle åpne ikke fikk starte snømåkingen før 07.00

Endret av velociraptor
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går vel gjerne under samfunnskritiske og allmen-nyttige aktiviter og er ganske nødvendig for at samfunnet skal fungere. Å måke egen innkjørsel er ikke det samme. 

Anonymkode: e4955...75d

Som jeg sa: det plager ikke meg nevneverdig at naboen vil ut med snøfreser kl 4.  

Anonymkode: b8c00...77d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det innafor å starte snøfreseren før 0400? I et tettbebygd strøk? 

Jeg mener at det er det ikke. 

I tillegg så er vedkommende som gjør dette pensjonist, så han skal ikke på jobb.

Anonymkode: 38b41...e82

Ved behov, ja.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...