AnonymBruker Skrevet i går, 11:33 #1 Del Skrevet i går, 11:33 Syns det er så mange som sier "er ikke alltid hukommelsen min er rett" "tror jeg holder holder på å bli dement". Men noen ganger husker de mer enn meg , og jeg har god hukommelse. Anonymkode: 65c6b...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:35 #2 Del Skrevet i går, 11:35 Trenger ikke nødvendigvis være at de har dårlig hukommelse, men dårligere enn de hadde før. Jeg som er 37 år gammel merker jeg har mye dårligere hukommelse nå enn når jeg var 25 og sier at jeg ofte har dårlig hukommelse, men i realiteten har jeg sikkert ganske grei hukommelse. Anonymkode: cedea...335 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:38 #3 Del Skrevet i går, 11:38 Angående det at de husker mer enn deg. Jeg er en som har normalt god hukommelse på noen områder og helt elendig hukommelse på andre områder. Så avhengig av hva som kan diskuteres kan man få helt ulikt inntrykk av min hukommelse. Jeg har flere ganger fått kommentarer av typen: "Hvordan kan du ikke huske ..... "? Jeg har forresten både asperger og ADHD og lurer på om det kan være med på at jeg har helt elendig hukommelse på enkelte områder. I tillegg så gjør også asperger og ADHD at jeg ikke får med meg alt "vanlige folk" får med seg. Anonymkode: 8b89d...faf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:40 #4 Del Skrevet i går, 11:40 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenger ikke nødvendigvis være at de har dårlig hukommelse, men dårligere enn de hadde før. Jeg som er 37 år gammel merker jeg har mye dårligere hukommelse nå enn når jeg var 25 og sier at jeg ofte har dårlig hukommelse, men i realiteten har jeg sikkert ganske grei hukommelse. Anonymkode: cedea...335 Tror du det er en aldersgreie eller stress for man gjerne har mer å tenke på i denne livsfasen? Anonymkode: 65c6b...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:40 #5 Del Skrevet i går, 11:40 Det er mye som spiller inn. Jeg har en PTSD diagnose, og i noen situasjoner går hjernen helt "i lås". Så lenge jeg ikke opplever noe som trigger meg, så har jeg god hukommelse. Men "fryser" jeg, så kan jeg knapt legge sammen 2+2. Det kan være små ting som påvirker, som en lukt eller et ord eller en stemning i rommet. Andre kan ha sine ting som opptar hjernekapasiteten slik at de ikke får tilgang til informasjonen som ligger lagret. Anonymkode: e7820...67e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:43 #6 Del Skrevet i går, 11:43 Jeg har ADHD og hukommelsen min er helt på bærtur. Noen (ofte unyttige) ting sitter som støpt i sement, mens mye annet bare svever omkring i den tåkeheimen hjernen min danser omkring i, og kan så vidt skimtes i det fjerne. Hmm, var det noe viktig som svevde forbi? Aner ikke, det er for langt unna igjen. Anonymkode: 09d9a...fe5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:44 #7 Del Skrevet i går, 11:44 Jeg har god hukommelse, men pleide å ha veldig god hukommelse. Husker det tok meg få minutter å memorere alle statene i USA, og jeg glemte aldri et navn. Og hadde alle avtaler, og gjøremål, i hodet. Slikt er det definitivt ikke lenger. Og da er det kort vei til å kommentere at jeg husker så dårlig. Fordi det er ting jeg har vært vant med at sitter. Anonymkode: 2090c...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet i går, 11:46 #8 Del Skrevet i går, 11:46 Har insomnia, generelt ræva søvn kvalitet, så jeg har dårlig hukommelse, men det er random som alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:47 #9 Del Skrevet i går, 11:47 Jeg har kjempedårlig hukommelse. Det er veldig slitsomt Anonymkode: c2871...617 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:49 #10 Del Skrevet i går, 11:49 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Syns det er så mange som sier "er ikke alltid hukommelsen min er rett" "tror jeg holder holder på å bli dement". Men noen ganger husker de mer enn meg , og jeg har god hukommelse. Anonymkode: 65c6b...0f2 Ser ikke helt hvorfor noen skal lyve om det? Og selv om noen har dårlig hukommelse, så kan de alikevel huske godt i visse settinger. Selv har jeg det svart på hvitt at score på hukommelse er dårlig, spesielt navn er jeg helt handicapet på, kan fint se en sesong av en serie og ikke huske navn på de forskjellige karakterene om noen spør meg Anonymkode: 4bb5b...b39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet i går, 11:50 #11 Del Skrevet i går, 11:50 De som sier de har så dårlig hukommelse som grunn er bare så de kan gi fullstendig faen. Klassiske norske idiotmannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #12 Del Skrevet i går, 11:55 Hvorfor skulle man lyve om det? Jeg har nærmest fotografisk hukommelse på enkelte ting, som oftest jobbrelatert, mens jeg ikke under noen omstendigheter kan husker hvilke restauranter jeg har spist på eller navnet på alle jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen. Enkelte husker så sykt mye rart syns jeg. Anonymkode: fdc4a...1e0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:02 #13 Del Skrevet i går, 12:02 Jeg er ofte frustrert over ting jeg klarer å glemme. Ting jeg ikke føler er normalt å glemme, sånn som alderen på barna mine, den glemmer jeg stadig vekk. Bursdager og sånne ting forsvinner også. Husker ikke hva alle slektningene mine heter heller. Ellers har jeg en helt enormt god hukommelse på jobb, fex å huske en sak jeg jobbet med for 5 år siden basert på ett bilde. Anonymkode: 62afe...d75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:08 #14 Del Skrevet i går, 12:08 ufiltrert skrev (16 minutter siden): De som sier de har så dårlig hukommelse som grunn er bare så de kan gi fullstendig faen. Klassiske norske idiotmannen. Blir forbannet når jeg får slike svar, husker du ikke meg osv. Har bestandig vært plaget med dårlig hukommelse, frustrerende plagsomt men er jo ufrivillig. Anonymkode: 5ca96...0e4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:17 #15 Del Skrevet i går, 12:17 Jeg tenker at de nødvendigvis ikke har dårlig hukommelse, men at hukommelsen ofte er selektiv. Eksempelvis så husker storesøstra mi detaljer i alle unyttige samtaler (jeg ser de som unyttige og husker lite fra slikt) imens lillesøstra mi husker navn på alle hun møter uansett hvem det er, om hun så kun har møtt de én gang. Jeg derimot, husker alt av fødselsdatoer, tlf-nr osv. Så kan man diskutere hva som er mest nyttig av dette, men det kommer jo an på personen man spør. Så en som er god på enkelte områder har nødvendigvis ikke dårlig hukommelse, men føler at den er dårlig når personen ikke husker det samme som to andre f.eks. Derfor tror jeg mange uttrykker at de har dårlig hukommelse selv om de nødvendigvis ikke har det. Anonymkode: a738c...c3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:50 #16 Del Skrevet i går, 14:50 Jeg har ADHD og har tatt ECT, har store hull i hukommelsen 🙈 Anonymkode: 05e0c...6fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå