AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Skrevet 25. januar Trenger ikke bo sentralt i forhold til sentrum, men har ikke bil, og ønsker derfor å ha alt man trenger i hverdagen i umiddelbar nærhet (skole, dagligvarebutikk, treningssenter, evt apotek). Helst innenfor 10-15 min gange. Har dere noen tips til et barnevennlig område i Trondheimsområdet hvor man får dette, hvor prisene ikke er veldig høye? Anonymkode: 0fc62...827
AnonymBruker Skrevet 25. januar #2 Skrevet 25. januar Heimdal har alt du ønsker i tillegg gangavstand til et av byens største kjøpesentre og veldig god bussforbindelse til sentrum. Personlig ville jeg valgt Stabbursmoen skolekrets (barneskole). Anonymkode: 54137...00b 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #3 Skrevet 25. januar Saupstad. Her har du matbutikk, apotek, skole og treningssenter. Billige boligpriser. Eneste minus er at det er litt innvandrerghetto. Anonymkode: 9db55...0d9
AnonymBruker Skrevet 25. januar #4 Skrevet 25. januar Villr holdt meg langt unna Saupstad. Byåsen er best🥰 Anonymkode: 0d520...962 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #5 Skrevet 25. januar Skal du bo på Byåsen er Havstad eller Hallset fine alternativer. Hallset har treningssenter, butikk, apotek og skole, og er endestopp for metrobuss. Sverresborg har litt flere alternativer med butikker og slikt, ingen treningssenter som jeg vet om. Problemet med Sverresborg er at om det blir veldig glatt for bussen på vinteren så kjører de alternativ rute og da ofte ikke innom Sverresborg. Det er ikke Sverresborg som er glatt, men tidligere på ruta. Saupstad, Tiller og Heimdal kan være gode alternativer i nærhet av både metrobuss og handel. Jeg ville bosatt meg i nærheten av linja til en av metrobussen, nr 1, 2 eller 3 siden de går hyppigst i mest mulig direkte linje og du trenger da ikke å eventuelt bytte til matebuss. Jeg bor på Byåsen nå og tar linje 11 som er litt melkerute og bruker mye lengre tid inn til byen i forhold til da jeg bodde på Hallset ved metrobuss. Der går det også direktebuss til Tiller som har flere kjøpesenter og det er ikke så lang til bymarka. Hallset er også praktisk ved eventuell busstreik da trikken går i nærheten. Anonymkode: 339a6...bae
AnonymBruker Skrevet 26. januar #8 Skrevet 26. januar Styr unna steder der man må ta den idiotiske matebussen, som Tiller-ringen og Flatåsen. Det er så upraktisk og irriterende med bussbytte, spesielt om kvelden fordi bussene ikke korresponderer. Er metrobussen forsinket fra byen (som den nesten alltid er), så risikerer man å måtte vente i 20 minutter på matebussen. Har også opplevd 15 minutter ventetid i Tonstadkrysset midt i ettermiddagsrushet. Alternativet blir da å gå hjem en kilometer eller to, avhengig av hvor du bosetter deg. Anonymkode: 39484...805 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #9 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Villr holdt meg langt unna Saupstad. Byåsen er best🥰 Anonymkode: 0d520...962 Hvorfor? Ts Anonymkode: 0fc62...827
AnonymBruker Skrevet 26. januar #10 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skal du bo på Byåsen er Havstad eller Hallset fine alternativer. Hallset har treningssenter, butikk, apotek og skole, og er endestopp for metrobuss. Sverresborg har litt flere alternativer med butikker og slikt, ingen treningssenter som jeg vet om. Problemet med Sverresborg er at om det blir veldig glatt for bussen på vinteren så kjører de alternativ rute og da ofte ikke innom Sverresborg. Det er ikke Sverresborg som er glatt, men tidligere på ruta. Saupstad, Tiller og Heimdal kan være gode alternativer i nærhet av både metrobuss og handel. Jeg ville bosatt meg i nærheten av linja til en av metrobussen, nr 1, 2 eller 3 siden de går hyppigst i mest mulig direkte linje og du trenger da ikke å eventuelt bytte til matebuss. Jeg bor på Byåsen nå og tar linje 11 som er litt melkerute og bruker mye lengre tid inn til byen i forhold til da jeg bodde på Hallset ved metrobuss. Der går det også direktebuss til Tiller som har flere kjøpesenter og det er ikke så lang til bymarka. Hallset er også praktisk ved eventuell busstreik da trikken går i nærheten. Anonymkode: 339a6...bae Takk for utfyllende svar Hvordan er Byåsen på vinterstid? Er det mye snø og glatt der i forhold til for eksempel Strindheim? Er ikke så glad i vinter.. Ts Anonymkode: 0fc62...827 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #11 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Styr unna steder der man må ta den idiotiske matebussen, som Tiller-ringen og Flatåsen. Det er så upraktisk og irriterende med bussbytte, spesielt om kvelden fordi bussene ikke korresponderer. Er metrobussen forsinket fra byen (som den nesten alltid er), så risikerer man å måtte vente i 20 minutter på matebussen. Har også opplevd 15 minutter ventetid i Tonstadkrysset midt i ettermiddagsrushet. Alternativet blir da å gå hjem en kilometer eller to, avhengig av hvor du bosetter deg. Anonymkode: 39484...805 Huff da. Jeg er ikke særlig avhengig av å ta buss ofte da, om jeg har det mest nødvendige i gangavstand Ts Anonymkode: 0fc62...827
AnonymBruker Skrevet 26. januar #12 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 12.20): Heimdal har alt du ønsker i tillegg gangavstand til et av byens største kjøpesentre og veldig god bussforbindelse til sentrum. Personlig ville jeg valgt Stabbursmoen skolekrets (barneskole). Anonymkode: 54137...00b Takk for svar! Ser denne skolen er stengt frem til 2026. Ts Anonymkode: 0fc62...827
AnonymBruker Skrevet 26. januar #13 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Muligens Strindheim? Anonymkode: 20d7a...49b Strindheim er dyrt. Boligprisene i øst er mye høyere enn for eksempel sør. Anonymkode: f7361...35a 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar #14 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan er Byåsen på vinterstid? Er det mye snø og glatt der i forhold til for eksempel Strindheim? Er ikke så glad i vinter.. Ts Anonymkode: 0fc62...827 Ekstreme mengder snø og glatte veier på Byåsen sammenlignet med Strindheim. Anonymkode: eccd9...371 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar #15 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for utfyllende svar Hvordan er Byåsen på vinterstid? Er det mye snø og glatt der i forhold til for eksempel Strindheim? Er ikke så glad i vinter.. Ts Anonymkode: 0fc62...827 Definitivt mye mer snø på Byåsen enn Strindheim. Skal du ha minst mulig snø er Strindheim, Lade og Ranheim bedre alternativer. Der er det derimot oftere dyrere boliger. Ville ikke bosatt meg på for eksempel Brundalen med rimeligere boliger, for der er du avhengig av matebuss. I det største borettslaget på Hallset der jeg bodde før så er de veldig flinke til å brøyte og strø. Det var gjerne gjort før jeg gikk til bussen om morgenen i 6 tiden. Liker du ikke snø så må du ikke bosette deg i smågater på Byåsen - det kan være mye bakker og treg brøyting og glatt. Bortsett fra dårlig brøyting er det jo ikke noe problem med glatta, det er bare å smette på seg et par piggsko eller ha gode brodder. Det er en vanesak. Våren kommer derimot senere her. Anonymkode: 339a6...bae 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #16 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Strindheim er dyrt. Boligprisene i øst er mye høyere enn for eksempel sør. Anonymkode: f7361...35a Jepp, i Trondheim er det østkanten som er dyrt… Anonymkode: 7db89...1c2 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #17 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor? Ts Anonymkode: 0fc62...827 Saupstad er Trondheims getto. Ikke er det noe koselig der heller. Jeg støtter at Heimdal kan være et godt valg. Da har du både tog og buss, og markanært. Og et sentrum med det meste du trenger. Gunstige priser der sammenlignet med mange andre steder. Anonymkode: 9224c...6f8 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #18 Skrevet 26. januar Støtter Byåsen. Du sier du ikke liker vinter, men vinter har du uansett i Trondheim, så enten må du kjøre slaps-vinter eller snø-vinter. Bor du på Byåsen slipper du oversvømmelse og mye av drittværet, sludder det på Ranheim blir det hvitt og lyst på Byåsen. Gode skoler er det også, mye friluftsmuligheter og kort vei til byen. Havstad, Nyborg, Hallset og Dalgård er fine områder. Hadde holdt meg unna sør-sida (Heimdal, Kattem, Saupstad) med barn, dårlige skoler (spesielt Breidablikk og Kattem skole) og lite å finne på for barn og unge. Tiller og Flatåsen er dog blitt unntak, har fått et mye bedre rykte de siste årene og de barnefamiliene jeg kjenner som bor der stortrives. Anonymkode: bd38a...072 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #19 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Skal du bo på Byåsen er Havstad eller Hallset fine alternativer. Hallset har treningssenter, butikk, apotek og skole, og er endestopp for metrobuss. Sverresborg har litt flere alternativer med butikker og slikt, ingen treningssenter som jeg vet om. Problemet med Sverresborg er at om det blir veldig glatt for bussen på vinteren så kjører de alternativ rute og da ofte ikke innom Sverresborg. Det er ikke Sverresborg som er glatt, men tidligere på ruta. Saupstad, Tiller og Heimdal kan være gode alternativer i nærhet av både metrobuss og handel. Jeg ville bosatt meg i nærheten av linja til en av metrobussen, nr 1, 2 eller 3 siden de går hyppigst i mest mulig direkte linje og du trenger da ikke å eventuelt bytte til matebuss. Jeg bor på Byåsen nå og tar linje 11 som er litt melkerute og bruker mye lengre tid inn til byen i forhold til da jeg bodde på Hallset ved metrobuss. Der går det også direktebuss til Tiller som har flere kjøpesenter og det er ikke så lang til bymarka. Hallset er også praktisk ved eventuell busstreik da trikken går i nærheten. Anonymkode: 339a6...bae Havstad er kjempefint. Godt miljø med mange barn og rimelige priser på leilighetene med plass til en familie. Nyborg er også en bra skole. Praktisk med metrobussen som går ofte og tar seg kjapt til byen, og bra matbutikker og apotek og sånt lett tilgjengelig. Hvis ikke jeg hadde flyttet til en annen by hadde jeg bosatt meg på Havstad. Kan bli mye snø men de er flinke til å brøyte så det går fint. Anonymkode: 8ff51...cd6
AnonymBruker Skrevet 26. januar #20 Skrevet 26. januar Vi bodde på Tiller, og stortrivdes. Hadde alt vi trengte like i nærheten, flere fine lekeplasser, alt av butikker og treningssenter ol. I tillegg raskt å komme seg til byen. Men det er lurt å bo slik at du har gangavstand til busslinje 1, så du slipper matebussene. Anonymkode: fcb0f...831 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå