Gå til innhold

Hvor lenge får den som har sovemorgen sove?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er innafor? 

Når man har barn

Anonymkode: 14541...361

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

11-12. Til den er uthvilt.

Anonymkode: e1550...15f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter oppe med barna nå. Vi har 6 stk der minste er 3 mnd. Han får sove så lenge han vil nå når han har sovedag❤

Anonymkode: 3b1f0...a66

AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig avhenging av situasjon og omstendigheter. Hvor mange og hvor gamle barn, hvor lette er de å håndtere, når våkner de, hvor mye søvn får den voksne ellers i uka, har man planer og tusen andre ting.

Det er jo en forskjell på om det å være den som står opp med ungene betyr å sitte i sofaen og se barne-tv med en 4-åring fra klokka 7 eller håndere kolikk-baby og to eldre, viltre søsken fra 5.30. 

Anonymkode: 0c4f7...0bb

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Soevdag? Det har vi aldri holdt på med. Vi står opp tidlig alle mann og starter dagen. Skjønner ikke hvordan man rekker alt som skal gjøres om man skal sove bort halve dagen.

Anonymkode: 5fe27...218

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Soevdag? Det har vi aldri holdt på med. Vi står opp tidlig alle mann og starter dagen. Skjønner ikke hvordan man rekker alt som skal gjøres om man skal sove bort halve dagen.

Er du aldri i underskudd på søvn? 😅

• Liker 27
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis så lenge vi vil, men det er vel fordi jeg som sover lengst er oppe senest 9:30 uansett. Hadde en prøvd å sove til kl 14 hadde det ikke vært aktuelt. Det er å kaste bort en halv familiedag. Men vi sover ut, for mannen sin del er han da oppe i 8-tiden, så da sover jeg til 9-tiden. Barna er oppe rundt 7 hver dag, store nok til å klare seg fint selv til vi står opp :) 

Anonymkode: b81ce...28e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kl 10. 

Anonymkode: 7ced2...984

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mye mener du at jeg skal gjøre i løpet av en dag? 

Anonymkode: 7ced2...984

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
tulla23 skrev (1 minutt siden):

Om man klarer å ha samme rytme hver dag, dvs legge seg i tide og få minst 8 t søvn, så blir man ikke det… så det er egentlig lurt å gjøre det slik. Men man er sårbar for slikt som sosiale lag, fester, konserter og alt som gjør at man ikke er i seng kl 21:30… dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Praktiserer egentlig ikke "sovemorgen". 

Starter dagen tidlig så tar den ene det, begge er egentlig på tilbudssiden. Så står den andre opp til normal tid, i 7-8 tiden. 

Unntaket er jo hvis det har vært nattevåk, eller sykdom, og man trenger å sove frempå. Da tar som regel andre med seg spetakkelet ut av huset, på lekeplass, eller aktivitet. 

Anonymkode: f6f28...bcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan man rekker alt som skal gjøres om man skal sove bort halve dagen.

Hva er det dere må være to for å rekke på en lørdag morgen?

Anonymkode: 53a18...72d

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Typisk så er det jeg som står opp i 6-7-tiden i helgene med barna fordi jeg tenderer litt mot å være a-menneske, samt at jeg alltid må opp tidlig i hverdagen så jeg våkner gjerne tidlig i helga også. Da vekker jeg mannen kl. 9. 

Det hender også at vi avtaler at en av oss skal sove, fordi vi er veldig slitne eller syk. Jeg står da nesten alltid opp 9, noen ganger før også. Mannen sover typisk til rundt 11 om han får sove til han våkner av seg selv. Selv klarer jeg ikke, eller synes det er behagelig, å sove til 11 med mindre jeg er syk. Men å sove til nærmere 9 i blant, er deilig. 

Jeg insisterer på at vi avtaler dette kvelden før. Det er greit for meg å stå opp tidlig, men jeg blir skikkelig sur av at jeg må stå opp og mannen bare sover videre uten å ense noe som helst og kommer tuslende på formiddagen en gang uten at vi har en avtale om det. 

Anonymkode: 10b16...85d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre vi har noen planer så sover han til han våkner. Alt mellom 10-12. 

Anonymkode: 21b3b...ecf

AnonymBruker
Skrevet
tulla23 skrev (15 minutter siden):

Jo, helt siden jeg fikk barn 😅

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er det dere må være to for å rekke på en lørdag morgen?

Anonymkode: 53a18...72d

Har alltid masse å gjøre vi. Husarbeid, venner som skal besøkes, barnas venner skal komme, barna skal dit, fritidsaktiviteter, fotballkamper, cup, noe som skal handles inn, noe som skal forberedes til skole eller andre ting, trening på både oss og barn, skal gjerne gjøre noe bare vi som familie også. Alltid noe. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest issoras
Skrevet

Som regel til max 9. Vi liker å spise frokost sammen og den kan ikke utsettes for lenge. 😅

Men er det noen spesiell grunn til at man trenger å sove enda lenger så gjør vi jo det. Vi er ganske rause med hverandre, og vi har sjelden behov for å sove så veldig lenge. Jeg liker å gå og trene tidlig og mannen vil heller få en time på ettermiddagen for å sove på sofaen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Høres slitsomt ut

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Om man klarer å ha samme rytme hver dag, dvs legge seg i tide og få minst 8 t søvn, så blir man ikke det… så det er egentlig lurt å gjøre det slik. Men man er sårbar for slikt som sosiale lag, fester, konserter og alt som gjør at man ikke er i seng kl 21:30… dessverre.

Jo, hvis man har barn som ikke sover blir man det uansett når man legger seg. Ungen min har ikke sovnet før 23 mer enn en håndfull ganger på 12 år, men nå som hen er 12 sover hen i det minste natta gjennom når hen først har sovnet...

Søvnmangel trenger virkelig ikke å handle om sosiale lag, festing eller konserter.

Anonymkode: 91a65...85f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Timene 06-21 og timene 10-01 er akkurat like mange og lange.

Anonymkode: ca85d...e67

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Ca til klokken 10 ☺️ Vi legger oss mellom 23-00, og da er er det passe med kl 10.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...