Gå til innhold

Hund og graviditet

AllViterKvinnen

Anbefalte innlegg

Jeg er i de første trimester av graviditet, og opplever dessverre at hannhunden min( nærmer seg 1 år) blir destruktiv når jeg drar fra leiligheten🧐 

Han går jo "bare" etter bøker, men det er MINE bøker han tar (pocket og hardcover), selv om samboeren er hjemme. 

siste hendelse skjedde i dag morges, jeg skulle opp ganske tidlig pga jobb og når samboeren sto opp 45 minutter senere hadde hunden tatt 3 bøker🤔, når jeg er hjemme kunne ikke hunden brydd seg mer om meg, samboeren er favoritten og har vært siden dag 1. 

🐶Hunden er blanding av border collie og svart elghund🐶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden tar ikke bøkene fordi det er dine bøker. Sannsynligvis liker hunden opplevelsen av å rive i stykker en bok, og det er dine bøker som er lettest tilgjengelig for hunden. Bytt bøkene ut med papp så tar den pappen istedet.

Jeg kan gjette meg til hunden blir destruktiv når du drar fordi den opplever uro/separasjonsangst når ikke alle er hjemme. Spørsmålet mitt blir da: er hunden alene hjemme noensinne, hva gjør den da? Og: hva gjør hunden når din samboer drar? Kanskje følger din samboer for lite med på hunden når du drar slik at den får gjøre ugang. En ting er sikkert, hunden bør få et eget avgrenset område å være på når den er alene/folket sover uten mulighet til å tygge i stykker ting. Heller slikkematte, aktivitetsleke, tyggebein eller annet fornuftig tidsfordriv for en hund alene. Den er nok enda for ung og urolig til å ha fri tilgang i boligen. Graviditet trenger ikke å ha noe med saken å gjøre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...