AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Skrevet 25. januar Spørsmålet mitt er til lærere og gjelder videregående skole. Er det obligatorisk/ kan skolen kreve at jeg blir med på skidager med elevene? Jeg er faglærer i spansk og krle, ikke kontaktlærer. Pga helseutfordringer er det vanskelig for meg å delta på sånne aktiviteter. Ingen har spurt meg om jeg kan bli med, jeg er bare satt opp. Ikke alle lærere er med. Anonymkode: f41f8...19b 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #2 Skrevet 25. januar Det ligger innenfor arbeidsgivers styringsrett. Så ja, det er lovlig Anonymkode: 8b0ad...42d 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar #3 Skrevet 25. januar Da kan du snakke med ledelsen, og spørre om du kan få slippe grunnet helseutfordringer. Det ordner seg sikkert. Anonymkode: bdc8e...16a
enkefru Skrevet 25. januar #4 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da kan du snakke med ledelsen, og spørre om du kan få slippe grunnet helseutfordringer. Det ordner seg sikkert. Anonymkode: bdc8e...16a Dette! Det er sikkert en del elever som blir igjen på skolen og som aktiviseres på annet vis.
AnonymBruker Skrevet 25. januar #5 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Spørsmålet mitt er til lærere og gjelder videregående skole. Er det obligatorisk/ kan skolen kreve at jeg blir med på skidager med elevene? Jeg er faglærer i spansk og krle, ikke kontaktlærer. Pga helseutfordringer er det vanskelig for meg å delta på sånne aktiviteter. Ingen har spurt meg om jeg kan bli med, jeg er bare satt opp. Ikke alle lærere er med. Anonymkode: f41f8...19b Det er heldigvis ikke skidag mange ganger i året. Det ligger nok i styringsretten men arbeidsgiver er også pålagt å tilrettelegge så langt det lar seg gjøre. Det er absolutt innafor å spørre om det kan tilrettelegges for din helse slik at du ikke deltar på skidag Anonymkode: f408d...628 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #6 Skrevet 25. januar Selv om arbeidsgiver har styringsrett så kan de faktisk ikke kreve ting som blir utfordrende grunnet helse, så her må fu bare snakke med dem og forklare, hvis de nekter å gi seg så får du snakke med legen. Anonymkode: be70f...ffd
AnonymBruker Skrevet 25. januar #7 Skrevet 25. januar Skidag på vgs høres helt latterlig ut. Ikke alle har ski. Jada man kan låne på BUA, men her erfarer vi stort sett at det er utlånt. De gangene vi har prøvd har åpningstidene vært snevre og derfor har de aldri nok utstyr fordi alle låner samtidig. Bor i en av Norges største byer. Anonymkode: df0c6...a43 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #8 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skidag på vgs høres helt latterlig ut. Ikke alle har ski. Jada man kan låne på BUA, men her erfarer vi stort sett at det er utlånt. De gangene vi har prøvd har åpningstidene vært snevre og derfor har de aldri nok utstyr fordi alle låner samtidig. Bor i en av Norges største byer. Anonymkode: df0c6...a43 På vår VGS får alle som ikke har ski låne på skolen. Har gjeldt for begge mine barn. Så ingen som ikke hadde ski måtte på BUA for å låne Anonymkode: 62ca5...919
AnonymBruker Skrevet 25. januar #9 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skidag på vgs høres helt latterlig ut. Anonymkode: df0c6...a43 Latterlig morro. Enten i bakken eller dra på på langrenn med termos og niste 🥰 Anonymkode: 6d06a...41e
William_S Skrevet 25. januar #10 Skrevet 25. januar Jeg husker da jeg hadde skidag på vgs så var faktisk en enkel fottur også et alternativ satt opp. Skidag er uansett et fint avbrekk fra en ellers hektisk skolehverdag. Skjønner uansett at TS har sine helseplager så her er det nok bare å ta tak i ledelsen. Det er ikke alltid arbeidsgiver vet og setter bare opp en tilfeldig liste med lærere som skal være med 1
Kålrota Skrevet 25. januar #11 Skrevet 25. januar Du kan be om tilrettelegging i form av å slippe dette.
AnonymBruker Skrevet 25. januar #12 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): På vår VGS får alle som ikke har ski låne på skolen. Har gjeldt for begge mine barn. Så ingen som ikke hadde ski måtte på BUA for å låne Anonymkode: 62ca5...919 Håper det gjelder her også. Vi har ikke ski Anonymkode: efa09...c93
AnonymBruker Skrevet 25. januar #13 Skrevet 25. januar Da jeg gikk på VGS for 20 år siden var det ikke satt opp noe alternativ for oss som ikke hadde ski, så vi satt en gjeng og frøys og ventet på at bussen skulle komme på slutten av dagen for å ta oss med tilbake 😅 Høres ut som om det er bedre i dag 😊 Anonymkode: 140bc...859
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå