Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har delvis ombestemt meg ang keisersnitt. Har planlagt pga tidligere hastesnitt, men kunne prøve vaginal om jeg ville, dette ble bestemt i uke 28. For en uke siden sendte fastlegen henvisning til vekstestimering pga jeg vurderte å føde vanlig. Avslag... Uten grunn, og uten beskjed, så det tilfeldig på helenorge, i går kveld. Trodde man fikk beskjed om sånn.

Skal ringe føde/gyn poliklinikk på mandag, men om de ikke kan hjelpe meg så må jeg vente til dagen før ks med å ta det opp med jordmor/lege, og vet ikke hvor godt det blir mottatt. Så lurer på om noen har ombestemt seg og at det har vært greit. 

Anonymkode: d293e...e77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

og uten beskjed, så det tilfeldig på helenorge, i går kveld. Trodde man fikk beskjed om sånn.

Ehh, du fikk jo beskjed. På HelseNorge

Anonymkode: 912aa...d99

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har delvis ombestemt meg ang keisersnitt. Har planlagt pga tidligere hastesnitt, men kunne prøve vaginal om jeg ville, dette ble bestemt i uke 28. For en uke siden sendte fastlegen henvisning til vekstestimering pga jeg vurderte å føde vanlig. Avslag... Uten grunn, og uten beskjed, så det tilfeldig på helenorge, i går kveld. Trodde man fikk beskjed om sånn.

Skal ringe føde/gyn poliklinikk på mandag, men om de ikke kan hjelpe meg så må jeg vente til dagen før ks med å ta det opp med jordmor/lege, og vet ikke hvor godt det blir mottatt. Så lurer på om noen har ombestemt seg og at det har vært greit. 

Vektestimering i uke 28 er jo alt for tidlig med tanke på fødsel. Og så klart du kan ombestemme deg. 

Anonymkode: b2e98...307

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ehh, du fikk jo beskjed. På HelseNorge

Anonymkode: 912aa...d99

Men måtte inn og lete, jeg viste ikke at man måtte inn på hver enkelt henvisning, og se på status, når jeg alltid har fått beskjed før på både mail og sms.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vektestimering i uke 28 er jo alt for tidlig med tanke på fødsel. Og så klart du kan ombestemme deg. 

Anonymkode: b2e98...307

Jeg er i uke 38 nå, keisersnittet ble innvilget i uke 28.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva fikk du avslag på? Å gjøre vekstestimering? KS? Vaginal fødsel? Har du sagt ja til å føde vaginalt, og så ombestemt deg? Om du har ombestemt deg og ikke skal føde vaginalt, må de jo vite om det for å planlegge operasjonsprogrammet. 

Anonymkode: e8038...40b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva fikk du avslag på? Å gjøre vekstestimering? KS? Vaginal fødsel? Har du sagt ja til å føde vaginalt, og så ombestemt deg? Om du har ombestemt deg og ikke skal føde vaginalt, må de jo vite om det for å planlegge operasjonsprogrammet. 

Anonymkode: e8038...40b

Har innvilget keisersnitt, men ønsker ikke det lenger. Fikk avslag på vekstestimering i uke 37. Er nå i uke 38. Ville ha ev vekstestimering for å se str før jeg tok et endelig valg. Var stort barn sist. Keisersnittet står jo oppført i programmet. Men neste kontroll er ikke før dagen før. Skriver også at jeg skal ringe på mandag, og hovedspørsmål er om andre har ombestemt seg og det ble tatt i mot greit. 

Ble henvist forrige svangerskap også, pga høyt magemål og da ringte de og fikk time dagen etter. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt poliklinikk og spurt ang. avslag om time. Det kan være at henvisningen som fastlege har fylt ut er mangelfull. 

Anonymkode: dfb35...7bc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville ringt poliklinikk og spurt ang. avslag om time. Det kan være at henvisningen som fastlege har fylt ut er mangelfull. 

Anonymkode: dfb35...7bc

Det kan hende. Ba henne skrive grunnen. Men du har nok rett.

AnonymBruker
Skrevet

Dette bestemmer du helt selv, er bare å si at du ikke skal ha ks lenger, de har ikke noe valg. 

Anonymkode: e4343...86c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har en medisinsk grunn for at du absolutt skal ta keisersnitt, er de sikkert bare glade for at du ombestemmer deg. Ring dem på mandag, forklar situasjonen, og be om time. 

Anonymkode: da353...bf9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 6.39):

Du har jo fått denne informasjonen i Helsenorge?!

Anonymkode: da529...b49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har jo fått denne informasjonen i Helsenorge?!

Anonymkode: da529...b49

Som sagt før, har tidligere alltid fått beskjed om at det har kommet svar på helsenorge på sms og mail, forrige svangerskap ble jeg til og med oppringt for rask time. Ved avslag på en annen henvisning fikk jeg varsel, med en kort grunn i et brev på helsenorge.

Var derfor ikke forbredt på at man måtte inn og lete opp status på den enkelte henvisning, og da står det ikke oppført grunn. Hadde jeg vist det var så ulik praksis hadde jeg jo gått inn daglig. Dette var jo for å kunne unngå en operasjon og frigjøre plass på programmet, litt før enn under 24 timer før selve operasjonen. Stresser meg å bli en slik byrde. Kan ikke avlyse uten å ha hatt det jeg ble henvist for heller. Men, også som sagt, skal ringe i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...