AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Del Skrevet 25. januar Hva tenker dere om emnet? Har det moderne samfunnet skapt et system der ikke alle kan oppnå å få en kjæreste? Anonymkode: 81fd1...570 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #2 Del Skrevet 25. januar Dette er vel debattert opp og i mente her. Det moderne samfunnet, er generelt ikke tilpasset mennesker. Det var heller ikke slik at alle fikk seg en kjæreste før i tiden. Anonymkode: 9df4c...565 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #3 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva tenker dere om emnet? Har det moderne samfunnet skapt et system der ikke alle kan oppnå å få en kjæreste? Anonymkode: 81fd1...570 Det moderne samfunnet nei. Det var da evig single tidligere også. Det har aldri vært en menneskerett med partner. Anonymkode: 0d1a8...346 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #4 Del Skrevet 25. januar Som med den over, så var det ikke slik at alle fikk seg kjæreste før i tiden heller. Man var i tillegg fullstendig sammenlåst etter ekteskapsinngåelse, slik at svært mange levde i ulykkelige og vonde ekteskap uten mulighet til å bryte ut. Det er hyggelig å være i et forhold dersom man har det veldig bra sammen, men spesielt kvinner velger heller å leve alene fremfor å være gratis hushjelp/kokk/barnepike/familieko-ordinator for en mann. Selv har jeg hatt en slik rolle i snart 20 år, og ser frem til å flytte for meg selv straks barna flytter ut. Jeg har ingen planer om å være gratis rydde- og vaskehjelp for en distré rotegubbe, da kan han få vasse rundt alene i rotet sitt, mens jeg bor i en ren og ryddig leilighet 😊 Anonymkode: 36ef2...41d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #5 Del Skrevet 25. januar Ja. Det har alltid vært einstøinger. Nå og før. Og kommer alltid til å være det Anonymkode: 39ea9...abf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 25. januar #6 Del Skrevet 25. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Som med den over, så var det ikke slik at alle fikk seg kjæreste før i tiden heller. Man var i tillegg fullstendig sammenlåst etter ekteskapsinngåelse, slik at svært mange levde i ulykkelige og vonde ekteskap uten mulighet til å bryte ut. Det er hyggelig å være i et forhold dersom man har det veldig bra sammen, men spesielt kvinner velger heller å leve alene fremfor å være gratis hushjelp/kokk/barnepike/familieko-ordinator for en mann. Selv har jeg hatt en slik rolle i snart 20 år, og ser frem til å flytte for meg selv straks barna flytter ut. Jeg har ingen planer om å være gratis rydde- og vaskehjelp for en distré rotegubbe, da kan han få vasse rundt alene i rotet sitt, mens jeg bor i en ren og ryddig leilighet 😊 Anonymkode: 36ef2...41d Jepp. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Det har alltid vært einstøinger. Nå og før. Og kommer alltid til å være det Anonymkode: 39ea9...abf Jepp. Også vil jeg si at jeg tror at Tinder ikke har bidratt noe positivt til dette med at folk skal finne seg en kjæreste. Jeg syns dating var hyggeligere før, men nå fremstår det som for meg at en del, både kvinner og menn, kanskje har fått litt urealistiske forventninger til hva det vil si å ha et forhold med noen. Tilgjengeligheten er der. Det er så enkelt å bare sveipe i vei til neste, istedenfor å satse. Endret 25. januar av Blått 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 25. januar #7 Del Skrevet 25. januar Jeg tror de er ekstremt få som ikke vil klare å "oppnå" en kjæreste om de gjør riktige valg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #8 Del Skrevet 25. januar Blått skrev (2 timer siden): Jepp. Jepp. Også vil jeg si at jeg tror at Tinder ikke har bidratt noe positivt til dette med at folk skal finne seg en kjæreste. Jeg syns dating var hyggeligere før, men nå fremstår det som for meg at en del, både kvinner og menn, kanskje har fått litt urealistiske forventninger til hva det vil si å ha et forhold med noen. Tilgjengeligheten er der. Det er så enkelt å bare sveipe i vei til neste, istedenfor å satse. På en side ja, men tenk så mange flere man møter. Det var nok mange som ikke møtte noen pga avstand. Mange måtte gifte seg med naboen, fordi man ikke kjente andre Anonymkode: 39ea9...abf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #9 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har det moderne samfunnet skapt et system der ikke alle kan oppnå å få en kjæreste? Anonymkode: 81fd1...570 Nei. Anonymkode: d6a3b...bb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Del Skrevet 25. januar En del forblir alltid single. Sånn har det alltid vært. Går man langt tibake i evolusjonen så var nok flere permanent single enn i dagens moderne samfunn. Når spørsmålet er "uansett hva man gjør", så vil jeg si "nei". Det usannsynlig at du forblir singel hvis du er villig til å gjøre nær sagt hva som helst for å endre på tilværelsen. Men få er villige til å endre seg på ordentlig. Jeg har hatt en del sånne diskusjoner gjennom tidene. Også her på KG. Men til tross for at jeg har hatt kvinnelige partnere konstant nesten hele mitt voksne liv, så kverulerer de tilbake og nekter å gjøre noen åpenbare endringer som ville gjort dem mer attraktive. Så de forblir single og bitre. For noen handler det som stil og hygiene. For de fleste gjelder det normale manerer og hvordan behandle en dame ordentlig. Sosiale antenner mangler de ofte, men det går faktisk an å lære seg noen "spilleregler" så man ikke fremstår helt sosialt tilbakestående. For en del handler det faktisk om noe så enkelt som å tørre å by på seg selv og være den man er på en skikkelig måte. Veldig mange damer liker menn som tør å være åpne og naturlige på en trygg måte. Anonymkode: b797a...cb6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): På en side ja, men tenk så mange flere man møter. Det var nok mange som ikke møtte noen pga avstand. Mange måtte gifte seg med naboen, fordi man ikke kjente andre Anonymkode: 39ea9...abf Utvalget er for stort, alle tror at de finner noen bedre. Gi meg heller 1950, mange flere uvitende par som ble gift uten å sammenligne partner med hele verden. Anonymkode: 5a84a...fed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #12 Del Skrevet 25. januar Jeg tror oppriktig at de aller aller fleste mennesker kan få seg en kjæreste. Anonymkode: 2f7db...e6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #13 Del Skrevet 25. januar Ja, det vil alltid være noen som aldri finner seg noen selv om de prøver og ønsker. Jeg kjenner et par sånne selv, de er nå i 50-årene. Ikke noe å si på utseende, men den ene er ganske sær og kan virke litt vanskelig. Skremmer nok derfor bort en del potensielle kjærester. Den andre er veldig sjenert og bruker lang tid på å bli kjent med folk. Det gjør også at nåløyet for å finne en som er villig til å satse på h*n snevres inn. Jeg tror en del av de som var litt sære/annerledes/ sjenerte før i tida, allikevel klarte å finne seg en partner. Folk stilte ikke like store krav og man hadde ikke like mange å sammenligne seg med eller velge mellom. I dag skal alt være 100%: man skal ha et bra utseende, fine klær, en bra jobb, helst eie bolig som skal være fin, man skal være morsom, utadvendt, bereist,ha god smak, ikke by for mye på seg selv, ikke by for lite på seg selv osv osv. Jeg tror at jeg selv ville hatt store problemer i dagens datingmarked, er heldigvis sammen med en jeg traff for mange år siden som tok meg for den jeg er. Anonymkode: a8516...e1a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #14 Del Skrevet 25. januar Ja, og sånn har det alltid vært. Ikke noe nytt fenomen. Anonymkode: 7a26f...154 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 25. januar #15 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): En del forblir alltid single. Sånn har det alltid vært. Går man langt tibake i evolusjonen så var nok flere permanent single enn i dagens moderne samfunn. Når spørsmålet er "uansett hva man gjør", så vil jeg si "nei". Det usannsynlig at du forblir singel hvis du er villig til å gjøre nær sagt hva som helst for å endre på tilværelsen. Men få er villige til å endre seg på ordentlig. Jeg har hatt en del sånne diskusjoner gjennom tidene. Også her på KG. Men til tross for at jeg har hatt kvinnelige partnere konstant nesten hele mitt voksne liv, så kverulerer de tilbake og nekter å gjøre noen åpenbare endringer som ville gjort dem mer attraktive. Så de forblir single og bitre. For noen handler det som stil og hygiene. For de fleste gjelder det normale manerer og hvordan behandle en dame ordentlig. Sosiale antenner mangler de ofte, men det går faktisk an å lære seg noen "spilleregler" så man ikke fremstår helt sosialt tilbakestående. For en del handler det faktisk om noe så enkelt som å tørre å by på seg selv og være den man er på en skikkelig måte. Veldig mange damer liker menn som tør å være åpne og naturlige på en trygg måte. Anonymkode: b797a...cb6 Nettopp. Det gjelder ikke bare i dating. "Jeg har prøvd aaaaalt" er den største løgnen som finnes. Med "jeg har gjort så godt jeg kunne" som en god nummer to, hvor mager innsats og dedikasjon til oppgaven er innbakt i konklusjonen. Kunne sagt det samme om folk som sliter med å slanke seg, og. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 25. januar #16 Del Skrevet 25. januar Ikke uansett hva de gjør. Å fortsette med å gjøre det samme, men forvente et helt annet resultat, det holder nok flere fra å noen gang få seg kjæreste. At de ikke skjønner/vil vedkjenne hva som holder dem fra å få partner, fordi de ikke vil endre seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #17 Del Skrevet 25. januar Internett og some har skylda. Steng internett og tilbake til at folk må ut for å treffe noen Anonymkode: 46274...4e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #18 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Utvalget er for stort, alle tror at de finner noen bedre. Gi meg heller 1950, mange flere uvitende par som ble gift uten å sammenligne partner med hele verden. Anonymkode: 5a84a...fed Og mange tvangsekteskap… Anonymkode: 39ea9...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #19 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og mange tvangsekteskap… Anonymkode: 39ea9...abf /fornufsekteskap Anonymkode: 39ea9...abf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 25. januar #20 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva tenker dere om emnet? Har det moderne samfunnet skapt et system der ikke alle kan oppnå å få en kjæreste? Anonymkode: 81fd1...570 Det har alltid vært single, men folk har nok blitt mer kresne, og enda mer etter Tinders innmarsj, det har du nok rett i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå