Gå til innhold

Passe sykt barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om denne situasjonen... Ble spurt om å være barnevakt i helgen for en tid tilbake. For en femåring. Det er hyggelig, gjør det gjerne. Er glad i både barnet og disse vennene. Men når barnet kommer hoster, snørrer og nyser det. Ikke feber, men skikkelig forkjøla. Sånn man er i startfasen.  Jeg blir lett smittet, har dårlig immunforsvar og utmattelse, noe disse foreldrene vet godt, men føler vel at de himler litt med øynene over det og kaller meg hysterisk. Det har skjedd før. Fordi de går i selskap selv om de er syke, og jeg som følge av det holder meg hjemme, og får høre at de har kommentert det av felles venner..  Orket ikke å protestere denne gangen, og ta den baksnakkingen jeg føler kommer av det. Vil ikke miste dem eller at de ikke skal spørre meg en annen gang. Problemet mitt er jo nå at jeg har utrolig masse å gjøre på jobb neste uke og kan virkelig ikke være borte. Og det er vanskelig å unngå å bli syk nå når det er snakk om hele helgen. Foreldrene skulle bort, noe sosialt, i en annen by. Vet at unger blir syke hele tiden. Og at de sikkert trengte barnefri. Men trenger det å være mitt problem når jeg ikke har barn? Kjenner at jeg blir så irritert, men samtidig usikker på om det er meg som er teit siden andre tydeligvis tar så lett på smitte.. 

Anonymkode: 1c408...3f3

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg.

Sender ikke syke barn til andre, og gir beskjed om noen skal til oss hvis barna mine er syke.

Ikke opp til meg å bestemme hvilke forholdsregler andre vil ta. Jeg har perioder selv der jeg unngår syke fordi det er noe spesielt, og andre perioder hvor det ikke er så farlig. Hadde ikke likt at noen tok den avgjørelsen for meg.

Anonymkode: 96c96...8c2

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva tenker dere om denne situasjonen... Ble spurt om å være barnevakt i helgen for en tid tilbake. For en femåring. Det er hyggelig, gjør det gjerne. Er glad i både barnet og disse vennene. Men når barnet kommer hoster, snørrer og nyser det. Ikke feber, men skikkelig forkjøla. Sånn man er i startfasen.  Jeg blir lett smittet, har dårlig immunforsvar og utmattelse, noe disse foreldrene vet godt, men føler vel at de himler litt med øynene over det og kaller meg hysterisk. Det har skjedd før. Fordi de går i selskap selv om de er syke, og jeg som følge av det holder meg hjemme, og får høre at de har kommentert det av felles venner..  Orket ikke å protestere denne gangen, og ta den baksnakkingen jeg føler kommer av det. Vil ikke miste dem eller at de ikke skal spørre meg en annen gang. Problemet mitt er jo nå at jeg har utrolig masse å gjøre på jobb neste uke og kan virkelig ikke være borte. Og det er vanskelig å unngå å bli syk nå når det er snakk om hele helgen. Foreldrene skulle bort, noe sosialt, i en annen by. Vet at unger blir syke hele tiden. Og at de sikkert trengte barnefri. Men trenger det å være mitt problem når jeg ikke har barn? Kjenner at jeg blir så irritert, men samtidig usikker på om det er meg som er teit siden andre tydeligvis tar så lett på smitte.. 

Anonymkode: 1c408...3f3

Forbanna egoister!

Derfor blir alle andre syke overalt pga sånne tullinger! Tenker ikke på at noen andre tenker på andre når de er syk, at de bli verre syk eller lengre syk, sliter med utmattelse eller andre ting som gjør sykdom j.. Eller som faktisk kan dø av sånne ting som er småting for andre!

Kreftbehandling og nedatt imunforsvar feks..

Det er lov å tenke!

Hadde gitt de klar beskjed om du skal passe flere ganger må barnet være friskt eller så må de ta med seg barnet igjen! 

I bhg er det en noen foreldre som putter i barna paracet og vi merker fort at det alltid er de samme. Så de er der og smitter alle andre bare for å gå på jobb eller hjem selv! 

Samme på skolen til barna. Barna/ungdommene sier det selv. De blir tvingt avgårde av foreldrene, om de spyr,diare eller feber spiller ingen rolle! 

Noen mangler virkelig noe mellom øra! Det er de de de! Drit i andre!

Anonymkode: b5c03...f25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde sagt fra neste gang, iallfall - «Ja, jeg passer gjerne - MEN BARE OM HUN ER HELT FRISK. Jeg vet noen mener jeg er hysterisk, men sånn er det bare. Så om hun har antydning til sykdom dagen før eller på dagen så kan jeg ikke. Er vi enige om det?» 

Anonymkode: 2a572...343

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...