Gå til innhold

Hvor ærlig er du her på forumet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier; hvor ærlig er du her på forumet? Jeg har vært her i cirka 10-12 år, var en fortvilet situasjon og googlet «utro samboer». Gjett hvor jeg havnet….🙄

Skriver mest i tråder som omhandler den type tema og da skriver jeg med brukernavn. Vært igjennom et klisjésamlivsbrudd og er ærlig i alt jeg skriver. Ser at det er mange som er i samme situasjon som meg så jeg ikke redd for å bli gjenkjent. Jeg har likevel gjort noen endringer på fremstillingen av meg selv; endret litt på alder, antall barn, alder på barn osv. 

Når jeg svarer i andre tråder, for eksempel i økonomi, reiseliv eller hus hagen skriver jeg bestandig anonymt. Er litt redd for å bli gjenkjent hvis jeg bruker brukernavn overalt. Men skriver bestandig sannferdig, troller aldri.

Anonymkode: 271d1...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skriver nesten alltid som anonym, og jeg er også mest inne i den type tråder på samlivsforumet. 

Jeg troller aldri, det jeg skriver er mine sanne meninger og erfaringer. Men jeg endrer masse på detaljer.

Anonymkode: 259ee...b86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør kun litt endringer på antall barn (om det kun gjelder et barn) og alderen på barna.  Skriver kun med brukernavn i tråder jeg ikke sier noe om bakgrunn. Orker ikke å bli gjenkjent og tatt for løgn når all info ikke er 100% lik fra tråd til tråd.   Selv mer anonym enn brukernavn kan man gjenkjennes. 

Anonymkode: 31a88...617

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endrer på antall barn, alder, yrke, bosted og andre gjenkjennelige detaljer, men skriver alltid sant om det jeg svarer på. Skriver stort sett som anonym.

Anonymkode: 931a0...d1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg endrer kun detaljer som vil gjøre at jeg blir gjenkjent, uten at det endrer essensen eller budskapet i innlegget mitt. 

Anonymkode: 7fcf9...df6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriver stort sett anonymt, og er som regel ærlig.

Anonymkode: 24138...1fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skriver alltid ærlig, men endrer på detaljer. Men endrer kun på de detaljene som ikke har noe for svaret å si. Essensen i det jeg svarer på er alltid sann. Men jeg vil ikke risikere å bli gjenkjent. Jeg troller aldri. 

Anonymkode: 27987...f7a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker anonym for å gjøre det enkelt for meg selv. Men kan likevel endre detaljer som ikke er relevante for svaret, eller som forenkler svaret. 

Da jeg skrev med bruker endret jeg også detaljer, men var jo de som alltid tok deg på det, og da ble det slitsomt igjen... 

Anonymkode: d4857...63a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært her i.... over 20 år nå 🙈 Skriver sjeldent under brukernavn. Troller aldri men endrer litt på detaljer som kjønn f.eks. Dette for å gjøre det mindre gjenkjenbart. Kan svare litt tøysete noen ganger men ikke slik at jeg sårer noen eller er ekkel.

Synes generelt at kg har tapt seg veldig. Eller, at brukerne har endret seg/den nye generasjonen med brukere oftere skriver ufine innlegg og kommentarer. Var mye koseligere før (ja nå høres jeg 150 år gammel ut 😅) ✌️

Anonymkode: 9a7e4...983

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skriver 100% sant, såvidt jeg vet selv, og jeg ser ikke helt underholdningsverdien av å tulle her inne. Forbløffende å se antall idiot-tråder her de siste årene. Jeg tenker at det går hundrevis av årsverk med i dette landet til det tullet her inne! Antakelig veldig unge folk som ikke skjønner så mye ennå. Jeg overser slike tråder glatt for å bevare troen på menneskeheten.

Anonymkode: 7ff76...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Såklart er jeg ikke ærlig her, hvorfor skulle jeg det? Har ingen grunn til å være et medmenneske her på kg,det sparer jeg til mine folk IRL. 

Anonymkode: 65ae2...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ærlig, men selektiv i hva jeg deler, og kan være bevisst vag om detaljer uten at noe av det jeg skriver er direkte usant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg deltar i flere tråder med ulike tema, og hvor jeg ikke kan være anonym.  Jeg vil ikke bli gjenkjent, så derfor lyver jeg på meg et yrke jeg aldri har hatt, oppgir feil antall barn, og sier jeg bruker en del tid på en hobby som jeg aldri har hatt.

Utover det er alt sant, og i anonyme tråder er det vel ingen grunn til å lyve?

Anonymkode: 326fc...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Moderatorene må tro jeg er en schizofren lystløgner med flere personligheter. 😬

Ikke ærlig i det hele tatt. Lyver på irrelevante detaljer. Kan vri en problemstilling med en fiktiv hendelse for å snik inn det jeg faktisk lurer på. Slik at halve tråden diskuterer bullshiten i HI og andre halvparten diskuterer det jeg var ute etter å spørre om. Eller stjele andres historier (og vrir på dem for å anonymisere), en kommentar fra en bekjent som trigger et spørsmål om "hvem har rett" kan bli en hel situasjon/historie som aldri fant sted. Har blitt en ekspert på å gjøre det realistisk og å unngå troll-kommentarer og å bli tatt i løgn/feil. 

Det er noen få ting jeg er helt ærlig om. Ting som ingen andre vet, for eksempel rundt min psykiske helse og matinntak. For det er anonymt siden absolutt ingen i virkeligheten vet om det, så det kan ikke bli oppdaget. Min traumehistorie og historikk med helsevesenet tørr jeg ikke å være åpen om, siden det er identifiserbart. Så er det er mye jeg ikke kan skrive om, men mye kan jeg skrive ærlig om.

Det er ikke slik at jeg lyver for å lyve, jeg lyver for å anonymisere og for å få svar fra folk. For etter mange år på KG så har jeg lært at seriøse spørsmål og tema blir aldri besvart uten en god historie, noe triggende/provoserende eller noe interessant i HI. Stiller du et enkelt seriøst spørsmål så blir du ignorert, ingen gidder å svare men flere hundre er innom å leser. Før i tiden fikk man svar på så å si alt, men i dag er stemningen helt annerledes her inne. Ganske toxic og kvalm stemning, liker Kg mindre og mindre. 

Anonymkode: 11ca6...509

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg endrer på antall barn, alder, yrke, bosted og andre gjenkjennelige detaljer, men skriver alltid sant om det jeg svarer på. Skriver stort sett som anonym.

Anonymkode: 931a0...d1a

Skriver vanligvis med brukernavn, men endrer på detaljer som dette og skriver om, slik at det ikke er så gjenkjennelig selv om «hovedpoenget» er sant.

Anonymkode: da4ce...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ærlig, men endrer detaljer hvis jeg skriver noe som kan bli gjenkjent. Men da endrer jeg jo selvfølgelig ting som ikke betyr noe, som alder, bosted, etc og jeg endrer jo bare litt opp/ned. 

Anonymkode: 819c3...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...