AnonymBruker Skrevet 24. januar #1 Del Skrevet 24. januar Jeg kan ikke amme per nå pga kjøttsår på nipplene. Har en baby som har litt feil sugetak. Jeg pumper, men får så lite melkeproduksjon. Hva kan jeg gjøre for å øke det? Kan jeg bare ha hud mot hud ofte med babyen? Eller må jeg amme for å få opp produksjonen? Jeg skal fortsette å amme men healing prosessen har vært lang. Også må jeg pumpe oftest fordi jeg får ofte sår. Anonymkode: 4e0b4...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #2 Del Skrevet 24. januar Pumpe funker ikke alltid så bra, jeg har alltid fått ut mye mer melk ved håndmelking. Et pluss med det er også at man slipper alt utstyret som må vaskes og kokes til stadighet! Anonymkode: 5d667...9cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #3 Del Skrevet 24. januar Prøv håndmelking også. For noen funker det rett og slett ikke å pumpe for å få opp produksjonen. Jeg kan ikke pumpe, da måtte jeg brukt flere dager på å få til et måltid, men hvis jeg håndmelker så er det mye mer effektivt. Anonymkode: 0f8bf...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #4 Del Skrevet 24. januar Håndmelking og stimulering av nipler, helst ofte på natterstid Anonymkode: ef6b5...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Del Skrevet 24. januar Anonymkode: ef6b5...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar Multi-man kompresser hjalp meg gjennom oppstartsfasen. Man kan ikke ta pauser fra amming.. Anonymkode: 5b205...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #7 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Multi-man kompresser hjalp meg gjennom oppstartsfasen. Man kan ikke ta pauser fra amming.. Anonymkode: 5b205...3eb Jordmødrene på barsel sa jeg kunne pumpe i steden for å amme om jeg ønsket. Men jeg ønsker å amme. Da sa dem at jeg måtte pumpe i mellom for å la niplene gro. Bruekr multi mam Kompresser som en Gud. Anonymkode: 4e0b4...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #8 Del Skrevet 24. januar Jeg har aldri fått ut en eneste dråpe med brystpumpe men jeg har fullammet en unge. Så er nok dessverre ikke uvanlig at melkeproduksjonen går drastisk ned ved kun pumping. har du forhørt deg på Facebookgruppen ammehjelpen? vet også at mange får økt melkeproduksjon av å spise havreprodukter/drikke havremelk. Anonymkode: 260d2...6bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #9 Del Skrevet 24. januar Jeg har treg utdrivning som har ført til kjøttsår med alle 3, og har i likhet med deg pumpet som avlastning. Det som har funket for meg: -silverette, helt klart, multi mam har ikke kunnet måle seg hos meg. -powerpumping 3 ganger til dagen, i tillegg til pumping hver 2.time ellers -spiste mye havregrøt laget på havremelk og drakk alkoholfri øl. (Pluss nesespray med syntetisk oxytocin både til pumping og når jeg startet ammingen igjen, men den er vel komplett umulig å få tak i om dagen) Og så må man selvsagt fikse opp i kilden til problemet, men alt blir så mye bedre når munnen bare blir bittelitt større. Anonymkode: 6f3fe...434 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har treg utdrivning som har ført til kjøttsår med alle 3, og har i likhet med deg pumpet som avlastning. Det som har funket for meg: -silverette, helt klart, multi mam har ikke kunnet måle seg hos meg. -powerpumping 3 ganger til dagen, i tillegg til pumping hver 2.time ellers -spiste mye havregrøt laget på havremelk og drakk alkoholfri øl. (Pluss nesespray med syntetisk oxytocin både til pumping og når jeg startet ammingen igjen, men den er vel komplett umulig å få tak i om dagen) Og så må man selvsagt fikse opp i kilden til problemet, men alt blir så mye bedre når munnen bare blir bittelitt større. Anonymkode: 6f3fe...434 Silverette funker ikke på meg alle har tipset meg den og jeg håpet den skulle gjøre det bedre. Men dessverre kan jeg like godt bare bruke uten. Men takk for masse gode tips, for det er mye du nevner jeg kan gjøre som jeg ikke har gjort. Anonymkode: 4e0b4...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har aldri fått ut en eneste dråpe med brystpumpe men jeg har fullammet en unge. Så er nok dessverre ikke uvanlig at melkeproduksjonen går drastisk ned ved kun pumping. har du forhørt deg på Facebookgruppen ammehjelpen? vet også at mange får økt melkeproduksjon av å spise havreprodukter/drikke havremelk. Anonymkode: 260d2...6bf Jeg tror det er individuelt, for hørt mange får økt produksjon av pumping. Men jeg kan være som deg at det går ned. Jeg skal sjekke ut fb gruppen, tusen takk for tips! Anonymkode: 4e0b4...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå